så er tiden inde til at sige farvel:( {{forumTopicSubject}}
advare lige på forhånd, dette bliver nok langt-
Puha nu er tiden kommet, til at vi skal sige farvel til vores elskede simba,
Simba har haft et langt sygdomsforløb (multiallergiker) og været på prednisolon on and off i 3,5 år og fast hver dag i 1 år.
Hans allergi viser sig ved sår/knopper på maven især og nu os et stort sår i nakken, og småsår på kroppen.
Han har været på antibiotika 2x 10 dage med en dags pause uden bedring overhovedet,han køre meget høj dosis af prednisolon, og kan ikke sættes højere op, og nu er hans immunforsvar helt nede og kan ikke længere bekæmpe allergien, så nu er dommen sat, simba bliver aflivet lørdag i næste uge.( han er sat op i medicin så han klare sig fint indtil næste lørdag, men må ikke køre så høj dosis mere end 2 uger)
Lidt om vores tid sammen, vi fik simba nytårsaften (han var min mosters) da de ikke ville have ham mere, da han gerne ville ligge i liften i deres barnevogn, ja mere skulle der desværre ikke til, så jeg måtte med alle mine overtalelsesevner prøve at få kæresten til at forstå simba skulle med os hjem,(simba var meget sky forvirret og havde levet sine første 3 år som kastebold og har været på 3 forskellige internater) det holdte hårdt da han ikke ville have en sky kat, den dag i dag er simba kærestens soulmate og de kan slet ikke undvære hinanden.
da vi kom hjem med simba var han kun ude på trappen, i flere uger, han turde slet ikke nærme os han kælede kun med hunden og sov under sengen, dyner var hans største frygt, hvorfor aner jeg ikke, men se billede hvordan han sover den dag i dag
kan huske jeg lavede en tråd i bare begejstring første gang han hoppede på skødet af mig.
simba er med i alt hvad vi laver og render os i røven hele tiden, kan han ikke se os mijaver han indtil vi kalder så kommer han rendende og skal nusses,
Det her er det værste jeg nogensinde har prøvet :´(
Vi nåede at få 3 fantastiske år med dette skønne væsen, nu har vi halvanden uge tilbage, halvanden uge hvor han skal nydes og forkæles i fulde drag:(
Simba min skat, vi elsker dig højere end noget andet og her bliver så tomt uden dig, intet vil nogen sinde kunne erstatte dig.
lige nu er det hele så svært at forstå og snart er det hele slut, men vi ved han skal et bedre sted hen, hvor der ingen sygdom er og alt er sjov og ballade.
undskyld hvis det er lidt rodet og svært at forstå, men det er svært at skrive med øjnene fulde af tårer.
Mors dreng.
maj 2005
Følger: 20 Følgere: 18 Katte: 4 Svar: 231
Det lyder til i har passet rigtig godt på ham ^.^
sep 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 13 Svar: 65
sep 2010
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 102
Hvor jeg føler med dig, måtte selv i juli sidste år tage den beslutning da min kat på 13 år ikke psykisk kunne komme sig efter en hospitalsindlæggelse, hun havde fået trauma af det.
I gav Simba nogle dejlige år og har gjort hvad I kunne for ham og selvom det er hårdt og man bagefter kommer itvivl om man nu gjorde det rigtige, så vil der komme et tidspunkt hvor I med et smil kan mindes Simba.
Har I tænkt over hvad I gør med ham efter han er blevet himmelkat ?
Jeg fik Wolfie kremeret og hendes urne står her, det hjalp mig meget da jeg fik
" hende " hjem igen efter 14 dage for nu er hun igen hvor hun hører hjemme og
hvor hun end er nu så tænker hun nok " hvad ialverden laver de 2 små ballademagere i mit hjem de ødelægger en masse og det gjorde jeg ALDRIG :)"
Ingen kan ikke sige noget der gør sorgen lettere, men mine tanker er hos jer i den svære tid
Knus Sanne
sep 2010
og ja mange i familien prøver at gøre sorgen lettere, men som jeg sagde til min mor i dag, er det os vigtigt at græde og få det ud og vente på den dag vi kan tænke på ham med et smil på læben. og er virkelig glad for der er andre kattemennesker herinde der forstår os, for vi løber tit ind i sætningen, tag det roligt det er bare en kat..
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 102
Jeg har / havde købt en hylde specielt til Wolfies urne - billeder samt hendes 2 ynglingsbolde og fået gjort det fint. Da jeg havde sagt det sidste farvel og hun var på vej over broen til de andre himmelkatte tog jeg nogle billeder og hun så så smuk ud som om hun bare sov. Da jeg gik hjem med den tomme transportkasse ( det var slemt ) besluttede jeg mig til ALDRIG mere at have kat da det gjorde så ubeskriveligt ondt, men den tomhed efter at være budt velkommen hjem i 13 år af Wolfie det var også slemt så jeg ombestemte mig og fik så de 2 skovtrolde banditter 20 november ( wolfie gik bort 15 juli ) men jeg er så blevet nød til at midlertidligt at sætte urnen ind i mit klædeskab for tænk hvis de væltede urnen ned. Måske du kan bruge den løsning jeg ikke har fået sat i værk endnu. Jeg har købt et lille glasskab 15 cm dybt - 40 bred & 40 høj - der er 2 hylder så urnen kan stå på den ene og de andre ting på den anden ovenpå skal der så stå en vase med blomster. Jeg har købt nogle smukke led lys strimler på batterier der kan oplades, der er 3 i en pakke så de bliver klistret op inden i skabet - der følger en slags drejekontrol med så man kan vælge mellem ca. 25 farver, den kostede vist 139 kr, jeg finder link til skab & lysskinne så du kan se om dette evt er noget for dig.
Jeg havde faktisk ikke troet jeg kunne holde ud at have urnen her og ville så have begravet den i et blomsterbed nede i gården ( jeg bor på nørrebro ) men hun skal IKKE nogen steder. Du har ret i at du bare skal græde når det kommer jeg tudede det meste af dagen de 1ste 2 uger og jeg ringede ikke til min mor & søster og fortalte det da jeg vidste de ville sige " det er da bare en kat " heldigvis så er min nabo kattegal og har 2 plus der var flere beboere her ( kattegale med katte ) der var en stor støtte i den svære tid, jeg havde aldrig troet det kunne gøre så ondt.
Jeg har ikke fortrudt at jeg fik de 2 NFO banditter, de kommer fra svendborg og jeg var flere gange ovre og besøge dem før de var gamle nok til at komme hjemmefra så jeg var helt sikker på at jeg gjorde det rigtige.
Knus Sanne
PS. det bliver nok først imorgen jeg sender de der link til dig
så er tiden inde til at sige farvel:(