urenlig men kun om vinteren... urenlig men kun om vinteren...
Jeg har to dejlige katte. Det er to brødre på 9 år. De er kastererede og har egen kattelem. De sidste mange år har jeg problemer med at den ene besørger inde, men kun når det er sne og koldt. Jeg har sat kattebakker op de steder han synes bedst om at sætte sig, og der er mange efterhånden. Så snart jeg har flyttet kattebakken til det nye favoritsted, flytter han favoritsted til et andet hjørne eller gemmested. Han har nogle gange brugt bakken men så har han nok været meget søvnig Jeg vasker og vasker med Rodalon og flytter bakker men ingenting synes at hjælpe. Så snart vejret bliver godt og sneen er væk kan han sagtens gå udenfor. Hans bror har ikke samme problem. Jeg har tænkt på at prøve Feliway, men jeg tror det er blevet en vane der er svær at bryde.
Mvh Omallys menneske
apr 2008
Følger: 1 Svar: 76
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Gider han overhovedet gå ud når der er sne? Hvis han gør, så var en udendørsbakke måske værd at prøve, hvis du har en terrasse el. lign. sted, hvor der er nogenlunde læ. (har set en speciel udendørsbakke på zooplus).
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Ganske alm. hvid lagereddike er en fortrinlig lugtfjerner og så er det ikke giftigt.
feb 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Jeg har prøvet med forskelligt kattegrus, men ikke med jord... Han virker ikke særlig interesseret i hvad han tisser i. Det kan sagtens være på det bare gulv, og er ofte der han gør det. Han har åbne bakker, så det er heller ikke det. Jeg vil gi det forsøg med Urine Off og så sende ham ud af døren med jævne mellemrum. Tænk en gang. Jeg havde gæster i går aftes og han generede sig ikke for at sætte sig som om alt var i skønneste orden og rå-tissede i et hjørne i stuen!!! Hvis ikke han bliver sødere ender han med en Pampers
dec 2006
Eftersom det kun er om vinteren han er urenlig, tænker jeg ikke så meget i urinvejslidelse, men det kunne måske alligevel være en ide at få hans urin tjekket...
Så vidt jeg ved (eller tror) har kulde ikke så meget at sige ift. urinvejsproblemer, men for nylig læste jeg faktisk en artikel, hvor det blev nævnt, at katte og hunde kunne få blærebetændelse pga kulde. (ved dog ikke om det passer, men hvorfor egentlig ikke...).
Men du kan da kontakte dyrlægen og spørge om vinterurenlighed er noget h*n kender til.
Jeg ville også lade Feliway komme an på en prøve - spraye det på hans yndligs- forbudt-tissesteder.
Det lyder til at han har modvilje mod bakken eller gruset. Måske helt tosset, men hvad med en bakke (fx en lav skobakke) uden grus - og bare en avis i?
feb 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
dec 2006
urenlig men kun om vinteren...