{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
990 visninger | Oprettet:

Foder til to uden problemer {{forumTopicSubject}}

Hej derude

Nu er min internat ved at nå sin idealvægt (1 kg på halvanden uge, hun sluger nærmest maden)
Det siger dyrlægen, jeg mener dog godt hun kan tage et halv kilo mere på

Anyway, min udfordring kommer snart til at ligge i at fodre begge katte, så de begge får det de skal have, men uden at få for meget
Og især at sørger for at gizmo kun spiser dagens ration og ikke spiser for to katte, samtidig med at mew får det hun skal have
(Mew er en småspiser, så det kan ikke gå at lukke dem hver for sig imens de spiser)

Jeg skifter til Porta 21 grain free (så snart det bliver leveret smiley ) og de får vådfoder to gange om dagen plus at jeg skal bestille daggamle kyllinger (de skal have en hver anden dag)

Men det er tørfoderet jeg er bekymret for.... Hvordan undgår jeg tykke katte

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til to uden problemer
  • #1   1. feb 2013 Der skulle stå internatkat

• #2   1. feb 2013 Er der noget tørfoder som Gixmo ikke overspiser af? Evt. fordi hun ikke er så vild med smagen? For så kunne du have sådan et tørfoder stående, hvor de kun spiste, når de havde brug for det og så give dem ekstra af vådfoder og råt?
    Men det er jo nok på grund af hendes baggrund at hun æder rub og stub...

Ellers må du sørge for at Gizmo skal arbejde for føden. Komme maden i en foderbold eller en plasticflaske. Eller andre aktiveringslegetøj til det formål. Zooplus har et godt udvalg.

• #3   1. feb 2013 Har kun haft gizmo i halvanden uge så har ikke prøvet så meget men hendes grovspiseri bunder i at hun er fundet efter mange dage uden mad (det er blevet bedre)
    Men hvordan sørger jeg for at gizmo arbejder imens mew får det hun skal have. For hun gider ikke rigtig det der med at lege for at få maden (har overvejet at købe sådan en madlabyrint og se, om det kan sige dem begge noget)

• #4   1. feb 2013 Hvis du ikke har haft hende længere end halvanden uge, så ville jeg ikke være bekymret over, at hun muffede en masse mad i sig.

Sandsynligvis vil hendes madindtag stabilisere sig, når hun opdager, at der er rigeligt med mad.

Men jeg elsker aktivitetsspil og lignende, så jeg ville helt sikkert prøve sådan en madlabyrint smiley

• #5   1. feb 2013 Hun har taget et kilo på på halvanden uge, så tror jeg bliver nødt til at tage hånd om det inden det er for sent :b

• #6   1. feb 2013 LOL ja okay, kan godt se, det ikke ville være godt i længden smiley

• #8   1. feb 2013 Det kan være meget svært. Jeg har et par gamle missedrenge, der får RC +12 år og jeg skal helst undgå at de andre æder det. Jeg går hjemme og er med de 2 så heldige at de kommer, flere gange dagligt, og kigger på mig på en bestemt måde. Så ved jeg de gerne vil have deres mad, som ellers er gemt væk i skabet. Men det kan også kun gå på den måde, fordi jeg er her hele tiden og at de er gode til at sende signaler, så jeg forstår det.
    Men det kan man ikke forvente kan gå alle steder. Jeg vil foreslå dig at lade foderet stå frit i en måneds tid og se om det ikke udligner sig hen af vejen. Du kan hurtigt tjekke om den ene bliver for tyk. Ellers kan jeg kun foreslå dig at lave en kasse med en hul i, som kun den lille kan komme ind igennem. Men det holder så desværre ikke evigt.

• #9   1. feb 2013 Hvis dine katte er chippede, kan du lave en kasse til hende, der godt må spise uhindret, og så sætte en chiplem i og kun kode hendes nr. ind.

• #10   1. feb 2013 En anden ting er, at man kan fodre grovæderen med mere vådfoder, så hun primært spiser sig mæt i det. Vådfoder feder ikke så meget som tørfoder gør.

• #11   1. feb 2013 Jeg tror at når hun opdager at maden ikke forsvinder så går det ligeså langsomt over med overspisningen, dog må jeg jo erkende at jeg har en grovæder og havde en større bekymring da jeg fik mig en hittemis sidste år..

Men jeg har løst problemet med sådan en sences foderlabyrint, og den kan jeg altså varmt anbefale, min den store som normalt ikke stopper før skålen er tom, hun har lært at det der er i foderlabyrinten spises kun når man er små sulten, hun får stadig mad i skålen, dog mindre end normalt, så skal hun arbejde for resten, det virker.

profilbillede
  • #12   1. feb 2013 Det må jeg give Heidi ret i. Der findes forskellige aktivitets-legetøjer, der er rigtig gode til at begrænse madindtaget, især for grovæderne og dem der har tendens til at ville spise for hurtigt, så det ender som opkast igen.

• #13   1. feb 2013 Her bruger jeg også foder legetøj, og sådan en som Heidi har, for jeg er også den lykkelige ejer af en vinter fed kat og 2 slanke, og så får de våd morgen og aften, og jeg behøver ikke at tænke på, at der går noget til spilde, fordi Birk kun slikker det våde smiley tyksakken ryder op.

• #15   1. feb 2013 Der kan være situationer og katte hvor det er nødvendigt at rationere.

• jan b
    jan b Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 1 Svar: 76
    #16   1. feb 2013 100% Enig med Felis

• #17   1. feb 2013 Nogle katte sluger bare alt mad, det havde jeg en kat der gjorde.. Selv da han blev råfodret slugte han det somom han ikke havde spist i flere dage, og bagefter tiggede han om mere, den kat var et bundløst hul *g*

• #18   1. feb 2013 Jeg lytter og tager det hele til mig smiley

Skal som sagt også have bestilt flere daggamle kyllinger men er meget begrænset af meget lidt fryserplads

• #19   1. feb 2013 Jeg har heller ikke meget fryse plads, kun 2 skuffer, jeg fik lige plads til nogle underlår, kylling, til Røde, han har spist det første, de andre kommer og kikker nysgerrig, og får lov til at snuse, men de går hurtigt,, det kan jo være de på et tidspunkt finder ud af at det er mad smiley

Kommentér på:
Foder til to uden problemer

Annonce