{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.417 visninger | Oprettet:

foder til killing {{forumTopicSubject}}

Jeg er lidt i tvivl omkring foder til min dejlige lille killing Amigo smiley Jeg fik 2 poser killige tørfoder med, da jeg fik ham, men dog to forskellige slags/mærker. Nu har jeg været ved at læse lidt om at det bestemt ikke er godt at skifte tørfoder og slet ikke for en killing (hvilket jeg også godt selv kunne tænke mig til) smiley
Nu har jeg så været ved at læse lidt om at de også bør få vådfoder, og har det så dårligt over mig selv at jeg bare har lyttet til dem vi fik ham fra, for de havde da tydeligvis ikke styr på det smiley jeg har ikke selv ret meget erfaring og derfor følger jeg også med i alt hvad i skriver om herinde smiley

Lige nu får han killinge tørfoder der hedder IAMS proactive health for kitten/junior.

Jeg har så læst mig til at de gerne skal have 50 g killinge vådfoder om dagen, nogen skriver at LUX fra ALDI er et godt og billigt produkt smiley

Mine spørgsmål er altså:
Er det tørfoder han får nu, okay at fortsætte med?
Skal jeg gå igang med at give ham vådfoder med det samme?

og og og, så har jeg også set nogen skrive om at koge kylling og give dem det med kogevand smiley
nogen som kan hjælpe lidt med hvilken slags kylling det er og hvordan fremgangsmåden er? smiley

Håber i vil hjælpe en meget glad katteejer, som er klar på at gøre alt for min lille dreng smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  foder til killing
  • #1   25. okt 2013 kan se der både er majs og hvede i tørfoderet, og det er ikke godt vel?

• #2   25. okt 2013 Iams er bestemt ikke det værste, du kan give. Så ingen grund til dårlig samvittighed. Men der findes bestemt bedre.
    Mærker med mere kød som f.eks. Applaws er mere egnede. Og der sker ikke noget ved at skifte. Så længe du bare gør det langsomt og gradvist.
    Og ja, vådfoder skal de også have. Start med en teskefuld om dagen og arbejd dig op. Husk at du ikke må smide åben dåse med indhold i køleskabet. Læg det i en bøtte eller pose. Det er noget med at dåsen frivgiver nogle tungmetaller (eller sådan noget), når der kommer ilt til. I starten vil det nok være smart at fryse ned i små portioner, da en hel dåse Lux vil nå at gå til, inden du får det brugt.
    Selv er jeg glad for Bozita vådfoder. Det kommer i smarte, genlukkelige pakker som maden gerne må blive i. Og varianten til killinger er en lille pakke, så man kan nå at få det brugt, inden det bliver dårligt. Og så er prisen helt ok.

Du kan købe både Bozita og Applaws på Zooplus

• #3   25. okt 2013 Jeg ville mene iams er et okay foder, men har ikke selv erfaringer med det.
    Hvad står der som de 5 første på indholdet i foderet? Der skal gerne stå kød som det første.

Min killing (kastrat) får Hills killingefoder, som han var vant til fra dyreværnet.
    Min kastrat på 2 år får Sanabelle No grain, og de trives rigtig godt.
    Jeg har givet killingen hills killinge vådfoder, 50 gram om dagen.
    Jeg bruger også LUX fra aldi til Tarzan på 2 år, og det skal Lucky luke på næsten 5 måneder også have.

Råt kød er godt, så længe det er råt, kan de få alt, også med ben og brusk i, dog skal fisk have være frosset, da der er nogle metaller i.
    Hvis du koger kødet, må der IKKE være ben og brusk i, da benene splintre, og de kan sidde fast i halsen.
    Det er ikke godt med salt og sukker i kød.
    Køb en hel kylling, som ikke er tilsat lage, fjern benene og kog den, så kan katten godt få det, og de kan også få kogevandet smiley

Kan også anbefale at søge i forum omkring råfodring, der er en masse gode indlæg smiley

• #4   25. okt 2013 Vores fungerer godt på Iams. Til gengæld får de dårlig mave af rent kornfrit foder.

Det skal siges, at vores får mere end en slags tørfoder.

En killing har godt af fri adgang til tørfoder, så glem alt om at veje, måle og vægte. En god stor skål, så han altid har mad. Vådfoder er rigtig godt og virker også som forebyggende behandling mod urinvejslidelser og nyrelidelser.

Men alt nyt foder skal der skiftes langsomt over på.

Held og lykke med den lille ny.

• #5   25. okt 2013 synes godt nok det er lidt svært at finde hoved og hale i det hele smiley men der står ihvertfald kød (eller kylling) som det første på foderet.

Jeg er lidt i tvivl omkring vådfoder, det er nok mega dumt spurgt, men er det ikke "bare" dåsemad?

hvis man køber en hel kylling, er det jo meget. Er det ikke alt for meget til en killing? og hvor kan man købe det? smiley

og tak for hjælpen indtil videre smiley

• #6   25. okt 2013 Vådfoder er dåsemad eller portionsposer. Råt foder kan være kylling, fisk mm. Men rå fisk bør have været i fryseren mindst et døgn først. smiley

Sådan en lille kat kan ikke spise en hel kylling smiley

• #7   25. okt 2013 okay, tak Lone! smiley så tror jeg vi starter med at prøve rå fisk smiley og så må vi eksperimenterer lidt hen ad vejen

• #8   25. okt 2013 Jo, vådkost er dåsemad eller potions poser smiley Men der er mange af dem man kan købe i supermarkederne der er fyldt med alt mulig l'ort, jeg har kun hørt godt om LUX, og det er billigt at fodre med som supplement til tørkosten smiley

Nej, en killing eller voksen kat for den sags skyld, kan ikke spise en hel kylling smiley Man kan købe dem i supermarkederne, og så tage alle ben fra, koge den og så fryse ned i potions poser, så man har lidt at tage af smiley Du kan evt starte med et lille stykke af brystet. Stykkerne behøves ikke skæres ud, da det er godt for deres tænder, at bide af et helt stykke, så tænderne også kan blive renset for tørkost, eller hvad der nu ellers sidder på tænderne smiley

• #9   25. okt 2013 men når man så skal råfodrer, hvad må man helt præcist give dem? altså tænker bare, der er så meget at vi som mennesker ikke må sprise råt, f.eks. kyllingebryst, men må min kat godt det? smiley og er det ikke fint bare at råfodrer en gang imellem, så man ikke skal køre dem over kun på det?

• #10   25. okt 2013 Jeg fodre også kornfrit, Orijen og Acana fordi det kan bruges til alle aldre og så får de Iams hairbaal for så er der ingen mave problemer.
    Vådt får de 2 gange om dagen, og så får de råt når jeg skal lave mad, alt fra afpuds af mørbrad til oksefars og kylling, bare det jeg selv skal have smiley og giver ca en lille håndfuld ( mussestørelse smiley )

• #11   25. okt 2013 Katte spiser råt i naturen. Så ja de må gerne få råt kyllingebryst. smiley

• #12   25. okt 2013 Mange tak for hjælpen allesammen smiley er blevet meget klogere!

• #13   25. okt 2013 smiley det bliver jeg også her inde, selv om jeg flere gange har følt, at nu havde jeg styr på det hele, så dugger der nyt op, og så må jeg tage stilling til det! For aller gør ikke alt på samme måde når det gælder deres katte, selv om de vil gøre det bedste, så der skal tages stilling.
    En vigtig ting, at huske er, at katten er kødæder og rovdyr, det skal du tænke ind i alt omkring din kat smiley

• #14   25. okt 2013 ja, og der er mange delte meninger smiley men er så småt ved at have styr på de mest vigtigste og basale ting smiley

• #15   25. okt 2013 Åh man bliver aldrig for gammel til at lære, og man kan altid lære noget nyt, og så er det skønt, når der sidder nogen og deler ud af deres viden og erfaringer. smiley

• #16   25. okt 2013 Hvis du står med noget kød/fisk du er ved at ordne til jer mennesker, kan du bare skære lidt fra til katten. smiley
    Bedst at starte med små stykker, og så arbejde jer op til større hvor han virkelig skal bruge tænderne.

• #17   25. okt 2013 håber det er ok jeg også lige spørger her smiley men nu bliver jeg lidt i tvivl ,men jeg har bare hørt at man skal pas på med rå fisk fordi de kan få nogle farlig orm som en ormekure ikke kan tage? eller er det bare en "historie" jeg ikke skal tor på? smiley

• #18   25. okt 2013 Mivsen, det er derfor, at fisken skal i fryseren mindst et døgn inden smiley

Kommentér på:
foder til killing

Annonce