Ihh skal bruge ormekur til mine katte NUUU.. {{forumTopicSubject}}
Mine katte er blevet sløve og vil næsten ikke spise. Og så så jeg de her møj orm i hale på dem.
Så jeg kontaktede min dyrelæge, men hun vil ikke give min nogle pludseligt. Jo hvis hun lige fik lov til at undersøge og og og..
Jeg er træt af deres flere udgifter bare fordi jeg skal have en ormekur til dem.
Jeg har bare brug for at få en ormekur til dem nu, da jeg kan se de ikke trives eller har det godt. De har ikke spist ordentlig i et par dage. Så er det træls at jeg skal vente til midt eller sidst i næste uge hvor dyrelæge har tid til at kigge på dem.
Så kan jeg godt regne ud, hvordan kattene kommer til at se ud og min penge pung.
Nogle der kan hjælp mig her..?
Det skal lige siges, at jeg ALDRIG kunne finde på at stoppe dyrene med unødvendig medicin.
ØV hvor er det bare surt.
jun 2008
Følger: 7 Følgere: 11 Katte: 9 Emner: 2 Svar: 19
aug 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 3 Svar: 76
jun 2008
Jeg har har et dyr med orm, hvor dyrlægen ikke ville give en ormekur uden at den skulle undersøges på kryds og tværs. Den spiste ikke rigtig i et par dage og lagde bare.
Som eje kender man sine dyr ud og ind. Jeg kigger nøje på dem og hvilken symptomer de har fået, som ikke var der, da de ikke havde orm.
Jeg fik fat i en ormekur og vupti :o) så var hun atter frisk og glad igen.
Min nabo har en hunde og kattepension og de oplever også, at nogle katte og hunde blive sløve og ikke vil spise.
Men det er da klart, med sådan nogle kræ i maven..
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
Læs lige hvad Felis skriver og drøn en tur til dyrlægen.... for jeg kan godt forstå at hun vil se de katte, med de symtomer du beskriver.... for bændelorm er det ihvertfald ikke.... og jo også derfor hun ikke bare vil give dig de piller!
jun 2008
Felis: Nogle burde bare lad vær med at skrive i et indlæg, hvis de ikke blot vil svare på det som indlægget handler om og bare vil kritiserer folk. Og du er så en af dem.
Nej mine katte ligne ikke L*** og er ikke magre med ussel strittende pels. Ej heller har de vommet maver. de kaster ikke spolorm op i bunder. Og de hoster heller ikke.
Og uforsvarlig er jeg ikke. Jeg ved godt hvad de forskellige orm gør ved kattene (hunde og heste for den sags Skyld) og ikke gør.
Hvis du ikke har nogle kloge ord og hjælp til det indlægget handler om. Bedes du holde dig væk og finde andet og gi dig til.
jun 2008
okt 2012
Følger: 2 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 51
Fra svenska apotek:
Tecken på mask
Din katt kan vara infekterad med mask utan synbara tecken på sjukdom. En mindre mängd mask stör heller inte kattens hälsa. Men ibland kan till exempel diarré, kräkningar, hosta, pälsproblem och/eller påverkat allmäntillstånd vara symptom på mask.
Og fra www.avmaska.se :
. Symptomen kan variera kraftigt
från katt till katt. Obehandlade kattungar får ofta tydliga
symptom av sina maskar, medan vuxna katter inte alltid
visar några direkta tecken.
og
Andra tecken på mask kan vara:
• Viktminskning
• Glanslös päls
• Diarré
• Kräkningar
• Förstoppning
• Hosta
• Uppsvälld buk
Spolorm:
Man kan upptäcka spolmask eller ägg av spolmask i avföringen eller om katten kräks.
In conclusion:
Symptomer varierer meget mellem katte. Killinger får som regel starkere symptom end voksne katte. Katte kan sagtens blive slove og miste aptiten hvis de har orm. Men de behøver heller ikke vise symptomer overhoved.
okt 2011
* Nogle der kan hjælp mig her..?*
Mit "vores" svar :
Nej, men det kan din dyrlæge!
Så er der vist svaret meget kort og meget præsist på dit spørgsmål/indlæg
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Synes du skal få tjekket om katten har spolorm også.
Bændel orm er en fladorm.
Spolorm er en rundorm.
To vidt forskellige dyrerækker inden for biologien og de fungerer, findes, vises og kureres på forskellige måder.
jun 2008
Jeg havde ikke satset på at i skulle stoppe en ormekur ud gennem skærmen. Men det kunne være at i havde nogle råd ang orm, f.eks naturmiddel.
Og om hvordan det fungerede hos jeres dyrelæge. Jeg har da fået nogle gode svar herinde og tak for det Tina J og tusind tak Carolinee for beskrivelsen.
"Naboen" som ikke er helt huset ved siden af, ER min dyrlæge.. Men hun måtte/kunne ikke bare gi mig dem, før jeg kom forbi med kattene. Og det respekterer jeg.
Men tak for jeres svar, har fundet en løsning. Min veninde har lige skrevet tilbage, hun er dyrlæge. Og skrev at jeg kunne komme ind til dem og købe en til dem. Hvis hun ikke var der, skulle jeg bare sige det samme, som jeg skrev til hende. At der var orm i opkast og i enden, og at de var sløve og nedsat appetit.. Så fik jeg en der kunne tage dem alle.
jun 2008
jeg har jo heller ikke sagt, at de er gået fuldstændig fra mad og vand.
jun 2008
Hun synes også det var helt hen i vejret, men andet måtte hun ikke..
jun 2008
Men naturmidlet fandt jeg også, med hjælp herind, TAK. Så mit indlæg har givet pote som ønsket.
Der er bare ingen grund til at spring på folk, med det samme de nævne at dyret ikke trives. Og stempel dem som uforsvarlige ejer af usle dyr..
Jeg søgte bare altanative råd..
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Annoncer: 1 Emner: 68 Svar: 10.085
Jamen så er det jo nok ikke pga. orm, at de er så sløve og ikke vil spise. Selv om kattene har bændelorm, kan de jo altså også fejle noget andet.
jun 2008
Nu har jeg fundet det samme til katte og hunde. Det får ros fra mange også dyrlæger, da det er naturligt og ikke skader dyrene og ikke gør orme recistense.
Lige nu, vil jeg ikke behandle dem med naturmidlet, da jeg vil være sikker på det tage de små kræ, nu hvor jeg har set dem og ved hvordan de har det.
Så er gifte pille jeg ved der virker denne gang. og så skal jeg prøve naturmidlet
jun 2008
Som en gammel dyrlæge har sagt " fjern først det du ved er der, som kan give symptomerne. Hvis det ikke giver pote, skal dyret tjekkes"
okt 2012
Det er faktiskt et stort problem med resistens hos orme. Det er det man har begynt at se hos (nu husker jeg ikke navnet) den orm man tidligere skulle give ormekur mod før man tog til sverige.
Det kan ske på denne måde:
En orm der er mutered fra starten, eller er lidt extra modstandskraftig overfor midlet overlever og når at lægge æg. Så har man pludsligt mange orme der er modstandskrafige overfor midlet.. Det er også derfor man har stoppet med at give ormekur en gang per år eller mere, nu vil man kun give det hvis man faktiskt kan se at det er orm, så at man ikke får flere resistente orme.
okt 2012
Bændelorm kan godt give symptomer, og et mindre vodlsomt angreb af spolorm kan også give symtomer. Det er meget forskelligt mellem katte. Især killinger reagerar mere voldsamt, men også nogle voksne.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Annoncer: 1 Emner: 68 Svar: 10.085
Tja, men derfor kan der jo sagtens være opstået noget andet samtidig. Sammenfald forekommer.
Da jeg havde landkatte, der af og til fik bændelorm, opførte de sig ikke anderledes end vanligt. Jeg opdagede kun at de havde orm, fordi jeg kunne se de små riskornlignede dimser i deres bukseuld og på gulvet.
Jeg synes forresten også det er træls hvis en dyrlæge ikke vil udskrive medicin mod bændelorm, når man har konstateret dem ved selvsyn. Men igen, hvis katte bliver sløve, og mister appetitten i flere dage, så skal man være obs på, om det kan være andet end orm der er galt.
Lad dyrlægen tjekke, hvis de ikke meget snart får det bedre.
sep 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 4 Emner: 5 Svar: 47
Man kan sagtens finde en dyrlæge der ikke går så højt op i det, men jeg håber da at du meget hurtig enten tager til dyrlæge eller finder en anden, da det jo ikke lyder som om dine katte har det særlig godt.
Man har en pligt som dyre ejer, så kom du bare afsted, koste hvad det koste vil.....
jun 2008
Det er jo ikke alle katte der reagere ens. og jeg har oplevet det før hos kattene. og der var det også ormenes skyld. så dette bliver behandlet i første omgang.
Og ja ormekur er recept pligtig. Men det irriterer mig, som andre, at de ikke vil give det, når der er set orm ved selvsyn.Og kan se at jeg ikke fylder dem med det..
"Der er ingen naturmiddel der virker mod orm"
Arggggghhh argh hmmm..
Så orm er kun kommet til, fordi vi har taget heste, hunde, katte til os som kæledyr. Argh!!
okt 2011
Jeg har haft kat i rigtig mange år... og har aldrig hørt om det.....
jun 2008
Det virker her...
Så det skal prøves til de andre..
jun 2008
Tror jeg det var
okt 2011
jun 2008
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
maj 2012
okt 2011
Men fandt det her.... men kan ikke finde nogen anmeldelser på om det virker ...
(link fjernet)
http://www.combi-pet.dk/
okt 2011
Jeg kan også se de anbefaler hvidløgs dråber og olie til katte... selvom det direkte er giftigt for katte.... Såååå jeg holder mig til dyrlægen!!!!
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
http://translate.google.dk/translate?hl=da&langpair=en%7Cda&u=http://www.drugs.com/vet/hartz-ultraguard-rid-worm-paste-for-cats-and-kittens.html&ei=WTP4UNu_OoaH0AXGkoGgCA
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.220
For det andet så er det da utroligt at du har så mange veninder/naboer der er dyrlæge
For det 3. så bakker jeg fuldstændig op om Felis' indlæg.
For det fjerde skal man ikke sel eksperimentere med naturmidler til dyr.
For det femte, så skal den kat tilses af en dyrlæge, for der er noget der ikke hænger sammen når den er sløv og ikke vil spise.
Hellere en gang for meget end for lidt - og så er det ikke en landdyrlæge du skal have fat i, men en med speciale i smådyr!!!!
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
På engelsk
http://www.hartzvictims.org/2010/07/25/how-hartz-ultraguard-rid-worm-paste-almost-killed-my-cat/
På Dansk
http://translate.google.dk/translate?hl=da&langpair=en%7Cda&u=http://www.hartzvictims.org/2010/07/25/how-hartz-ultraguard-rid-worm-paste-almost-killed-my-cat/&ei=WTP4UNu_OoaH0AXGkoGgCA
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Så jeg synes du burde være tilfreds med at have en dyrlæge, der overholder de love der er. I sidste ende er det af hensyn til dyrene.
Derudover er jeg MEGET enig med Felis.
aug 2010
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.146
Og betyder det en tur til dyrlægen, så er det bare sådan det er!
Jeg kommer hellere til min dyrlæge og betaler 500 kr for at få at vide at min kat er sund og rask som en ungkat, end at tro at "naaah, så slemt er det vel heller ikke", for så at finde katten slap og udmattet den efterfølgenede dag!
Har man sagt A må man dælme også sige B!
jun 2008
Jeg sige både A,B,C,D osv ved mine dyr. Jeg flyver bare ikke afsted med mine dyr til dyrlæge, hvis de har en byld, fået orm. Og nej jeg er ikke dyrlæge, men jeg kender mine dyr og deres symptomer især når de kommer sammen med orm, så er det dét der bliver behandlet først.
Det har ikke slået fejl i de ca 20 år jeg har haft med dyr at gøre, både hjemme og har arbejdet med.
Pjevs, katten jeg har haft i længst tid er lige død, hun har været ved dyrlæge 2-4 gange i sit liv, for at blive vaccineret og neustraliseret. Har fået meget få ormekur. Hun blev 18½ år..
Nej jeg venter heller ikke til at få et eller andet sendt med posten til kattene, det er jo også det jeg skriver længere oppe.
Men hvis i ikke engang gider læse hvad jeg skriver, fordi i bare tænker "hun er uansvarlig og behandler ikke hendes dyr ordentlig"
Så fortsæt da endelig med at hakke på mig.
Jeg ved mine dyr har det rigtig godt og bliver behandlet ordentlig. Og det ved alle omkring mig også!
Jeg tager dem bare ikke til dyrlæge fluks, hvis jeg selv kan se hvad der er galt og ved hvad der skal til.
Dyrlægerne ville være glade for mig som kunde, da jeg har 6 heste, 4 hunde og 2 katte. Men det de siger til mig, når dyrene en gang imellem kommer på besøg. Er at jeg er træls, for min fornemmelse, reaktion og behandling har ikke slået fejl i 20 år. "jeg må have hørt efter i timerne" ja, for det interessere mig og jeg brænder for dyr..!!
Og stadig, som også skrevet, så spiser og drikker de. Bare ikke i så store mængder som de plejer. Lige nu spiser de ikke så meget deres tørkost, men deres Barf vil de gerne have, dog stadig mindre end de plejer..
sep 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 4 Emner: 5 Svar: 47
Du siger du både har katte, heste og hunde, og jeg håber da ikke du har anskaffet dig for mange dyr, så du ikke har råd til dyrlægen. Jeg håber da du ved hvad orm kan gøre ved dine dyr, hvis de ikke behandles kan de i værste fald dø af det.
Når du nu ved at det er lovpligtig for dyrlægen at se dyrene, inden der kan gives ormekur, burde tråden ikke være startet, men du burde have brugt tiden ved din dyrlæge, da det jo er en nødvendighed at behandle......
Jeg kan måske godt forstå at folk bider lidt af dig her inde.
aug 2010
Nææhh man render ikke til dyrlægen for "ingenting", men når man nu ikke er dyrlæge, så kan man heller ikke selv diagnosticere.
Citat:
Pjevs, katten jeg har haft i længst tid er lige død, hun har været ved dyrlæge 2-4 gange i sit liv, for at blive vaccineret og neustraliseret. Har fået meget få ormekur. Hun blev 18½ år.. Citat slut.
Du har da været heldig. For vacciner skal først gives 3 gange herefter vaccinerer man i forb. med sundhedseftersyn - en udekat typisk hvert år.
Så pengepungen kommer da først op når ulykken er sket.
Hvorfor overhovedet gå til dyrlæge når man selv er klogere end dem der har læst i mange år og som er under videreuddannelse i hele deres karriere?
maj 2012
Så jeg kontaktede min dyrelæge, men hun vil ikke give min nogle pludseligt. Jo hvis hun lige fik lov til at undersøge og og og..
Jeg er træt af deres flere udgifter bare fordi jeg skal have en ormekur til dem.
Jeg har bare brug for at få en ormekur til dem nu, da jeg kan se de ikke trives eller har det godt. De har ikke spist ordentlig i et par dage. Så er det træls at jeg skal vente til midt eller sidst i næste uge hvor dyrelæge har tid til at kigge på dem.
Så kan jeg godt regne ud, hvordan kattene kommer til at se ud og min penge pung.
Nogle der kan hjælp mig her..?
Det skal lige siges, at jeg ALDRIG kunne finde på at stoppe dyrene med unødvendig medicin.
ØV hvor er det bare surt.
*** dette er dit indlæg, og det lyder absolut ikke som det du nu beskriver, at kattene spiser noget?? Måske bare mig som ikke kan læse.
jun 2008
Min venindes hund er lige blevet aflivet, hun blev kun 2 1/2, fordi den ikke kunne tåle loppekur. Den fik epilepsi anfald og skulle behandles for at have det nogenlunde. Det sidste anfald var så slemt, at hun skulle aflives. Men hver vores holdning til tingene. Om det er held ved jeg ikke. Har ikke tal på hvor mange dyr jeg har haft der så er heldig..
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 414
de er", hvilket måske så bliver mere akut end det virkelig er.....Det virker bestemt ikke somom du er en person der ikke tager dine dyr til dyrlægen når det er nødvendigt.....nogengange kan man også have lidt for travlt, og når du kan se at kattene har orm, hvorfor så betale 700kr. for at få noget at vide som du nok selv er klar over....altså sådan helt firkantet...:)
Ang. sløvheden har du vel også holdt øje med dem...og i den forbindelse tager du vel en beslutning om at tage til dyrlægen når det er nødvendigt.
Jeg plejer at købe ormepiller i england, da de kan fås udenom recept. Det er få gange jeg giver ormekurer, da mine katte for det meste har været løbegårdskatte/ indekatte
maj 2012
feb 2010
maj 2012
feb 2010
jul 2007
Ved ikke om det er ulovligt, England er jo indenfor EU, så vi burde da have den mulighed for at bestille der. Desuden havner det heller ikke i tolden når det er indnfor EU.
feb 2010
jul 2007
Men ok, if you say so....
feb 2010
jul 2007
jul 2007
maj 2012
jul 2007
maj 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 2
jun 2008
Ihh skal bruge ormekur til mine katte NUUU..