Rigtig tøsefornæmet - surt opstød {{forumTopicSubject}}
Er simpelthen nød til at komme ud med noget "tøsefornæmmehed"!
Jeg har normalt ikke gået op i månedsdage, ½ årsdage osv.! men på lørdag har mig og min kæreste været sammen i tre år og jeg fik den ide at vi kunne bruge det som en anledning til at hygge os lidt sammen !
Jeg beder derfor min kæreste om at afsætte aftenen til mig, og fortæller ham at jeg har planlagt nogle romantiske ting i andledning af 3 årsdagen!
I går aftes da han kommer hjem fra arbejde siger han så... ihh hvor jeg glæder mig til på lørdag! (jeg bliver sindsygt glad, for det er jo dejligt at høre) men men men... han fortsætter så, ja jeg skal ud at spise med ledergruppen fra arbejdet, vi skal på en super god og dyr restaurent, det bliver bare så hyggeligt!
Nå nå... jeg får så fortalt at han vidst har glemt noget, men da han har meldt sig til, mener han ikke han kan melde fra igen!
Øv Bøv, har handlet ind til lækker mad (3 retters) købt en lille gave til ham mm., rigtig gjort mig umage! og så falder det hele bare til jorden!
Altså mænd!
sep 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 5 Emner: 22 Svar: 94
Mænd er nogle klumper!
Men men men, så lav den hyggeaften en anden dag, for som du selv skrivber, så går du ikke op i månedsdage ovs. Så find en anden dag, I kan hygge jer.
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 9 Svar: 55
ej nu skal jeg heller ikke være for hård ved de kære mænd! Vi kan jo alligevel ikke undværre dem!
er også bare lidt tøsefornærmet i nuet! så i fik lige lov at få opstødet, så slipper han!
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.764
Når han har en aftale med mig, så kan han da ikke rende og lave andre aftaler. Jeg har da bedre ting at tage mig til end at håbe at han lige synes han vil overholde vores aftale eller ej.
Har man en aftale så må man aflyse det andet man kom til at sige ja til.
Men når nu du, heldigvis for din kæreste, er et mere tålmodigt menneske end jeg, så synes jeg da du skal invitere en veninde til den lækre mad du har handlet ind til, og så rigtig hygge.
Hans gave må han jo så få når han har arrangeret den "undskyld jeg er en klump" overraskelses-hyggeaften, som du må fortjene fordi du er så tålmodig og rar en kæreste
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
mar 2011
Vi laver jo alle upsere, men man bliver da lidt skuffet når nu man har gået og glædet sig!
Har også fortalt ham at jeg er skuffet og han var selvfølgelig også ked af det! så det er bare den der pigesurhed jeg lige skulle af med!
mar 2011
Marianne jeg har tit overvejet at få den læst (kunne godt være man skulle få taget sig sammen), indtil vidre har jeg kun læst den der hedder: hvorfor mænd intet husker og kvinder intet glemmer! den er også ret god!
jun 2010
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 262
Vi går ikke op i månedsdag, men årsdage, jeg har dog for hans skyld skrevet det op i kalenderen på væggen og har mindet ham om dagen et par gange, så jeg er ikke i tvivl om at den er feset ind, hvilken dag vi har årsdag og har fået lillemanden passer.. vi har 4 års dag..
Men jeg sørger nemlig for at gøre ham opmærksom på dagen nogle gange når vi nærmer os, for at være sikker på han husker det hehe, han er nemlig også en "klump" nogle gange til det med at hygge bare os.
Så jeg har lært at minde ham om det, så det er groet fast i ham hehe
sidste måned sagde han pludselig tillykke med dagen.. og jeg lignede et stort spørgsmål...anede ik hvad han ævlede om.. da havde vi månedsdag, og det havde jeg da overhovedet ik tænkt på, men det havde han husket, så det er da lidt sjovt.. men årsdagen er nu lidt vigtig sys jeg og vil gerne at vi kan hygge, så derfor : ofte påmindelser og selv sørge for sønnen blir passet
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Personligt er jeg ret overbærig , så ville da bare gøre det næste aften :o)
apr 2011
mar 2011
jeg så det bare som en god anledning til at vi kunne få en hyggeaften der var gjort lidt ekstra ud af, det bliver jo (som i de fleste forhold) mere og mere sjældent det sker!
dec 2009
Følger: 5 Følgere: 29 Katte: 5 Emner: 118 Svar: 843
Det ville jeg også blive hvis jeg havde arrangeret at vi skulle have en hyggeaften med godt mad osv og han så bare laver en anden aftale selvom han havde fået besked!
Det er da heldigvis ikke sket her, men det er heller ikke så ofte jeg laver noget ud af dagen andet end at sige tillykke til ham! manden har så selv tastet det ind i hans kalender så han får en påmindelse om morgen(det gør han med alle aftaler)
feb 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 56 Svar: 391
Og sø kan jeg da for så vidt godt forstå han siger ja til en aften med ledergruppen fra sit job, for den slags skal skisme også holdes ved lige. Det er jo job-relateret. Han har jo ikke droppet jeres årsdag for en druktur med gutterne, eller for at rense tavrender hos sin faster eller noget andet tilsvarende, der er mere utilgiveligt.
Her hos os, har vi det med jul, nytår og fødselsdage, som vi har det med årsdage; det er bare en dato! Vi dyrker heller ikke valentinsdag.. Til gengæld giver vi den gas på alle mulige andre tidspunkter. Der er simpelten ikke noget som at komme hjem fra en lang hård dag på jobbet, gennemblødt af regn, og halvsur fordi en billist så lige har valgt at pløje en vandpyt på en, da man var på vej hjem. Når man så åbner døren til hjemmet er der stearinlys og lækker middag klar, og måske enddag en lille gave uden anden anledning, end at manden bare syntes man skulle have den.
Min mand, som jeg har været sammen med i mere end otte år, hvoraf fem er som ægtefolk, er bestemt ikke romantisk, på den der "røde roser, bamser, diamanter og fantastiske seranader og frieri"-måden, men han han forstår virkeligt at overraske. Når jeg mindst venter det, dukker der en buket op på jobbet, med en kærlighedserklæring, eller også får jeg en sms i løbet af dagen, om at han har noget til mig, når han kommer hjem.
Og det går altså begge veje..
Lav middagen en anden dag, og lad det komme ud af det blå. Fortæl ham at anledningen er at du bare er så glad for ham Og gem gaven.. eller læg den til ham på bordet, til når han kommer hjem fra middag med ledergruppen..
Og så fortsæt med ikke at hænge dig i årsdagene.. det kan godt blive for planlagt
mar 2011
men synes nu godt man må have lov at blive lidt ked og skuffet, når en aftale man har glædet sig til bliver aflyst!
Og som jeg skriver er jeg lidt pigesur i NUET (hvilket betyder at det er glemt), og at I får opstødet, så han kan slippe!
Jeg giver også susan ret i at det ikke kan nytte at gå at gnave over det, jeg går heller ikke selv op i dagene, men tog det som en anledning til at gøre lidt ekstra plejende for forholden, hvilket jeg også flere gange forklarede min kæreste, så han var godt klar over hvor meget det betød for mig!
Jeg har på intet tidspunkt sagt at jeg var uforstående over at han sagde ja til middagen med ledergruppen! Jeg er rent faktisk meget meget "overbærende" (er nok et forkert ord at bruge, men kan ikke lige finde det rigtige) med hensyn til hans job!
Han arbejder gennemsnitslig 55 timer i ugentligt for tiden, man kan ikke regne med hvornår han kommer hjem, han har kollegaer i tlf hele tiden, og han har de sidste 3-4 weekender været til nogle arrangementer med arbejdet!
Og jeg har på intet tidspunkt været andet end forstående og støttende over for ham, sørget for der var mad når han kom hjem, rent tøj, givet ham massage osv.! da han fortalte han skulle til mødet, sagde jeg at jeg selvfølgelig var lidt skuffet, men at der ikke var noget at gøre ved det, ikke et surt kvæk til ham, bare et lidt "mut" udtryk!
Hvilket var grunden til jeg skrev her inde, jeg var pige sur, og det skulle ikke gå ud over ham!
Jeg er helt ovre det igen, men i situationen, var jeg sku lidt ked! Ikke pga. af dagen, men fordi jeg havde set frem til langt om længe at tilbringe lidt tid med min elskede som jeg stort set aldrig ser! og når jeg er lidt ked (måske ubegrundet,) så er jeg nød til at lufte det, uanset hvor tøset det lyder!
mar 2011
Og god ide med at lade det komme ud af det blå! Men det er desværre lidt svært, da jeg aldrig aner om han er hjemme kl 19 eller 24! og så er han som regel så kvæstet, at han bare skal have noget mad og så på hovedet i seng! hvilket jo er forståeligt!
apr 2011
feb 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 56 Svar: 391
Kender godt følelsen, for min mand trækker også sin store andel af timer på sit job (og tak for komplimenten, jeg er sjovt nok også svært glad for ham
og der kan bare nogle gange komme noget i vejen, for det der ellers måske var planlagt.
Helt tilbage i starten vi var sammen, havde vi en "kæreste-tids-aftale" eller hvad vi skal kalde det, og så fik han et tilbud om at komme til en koncert han bare virkeligt ville med til, men som var udsolgt. Da blev jeg rimelig arrig, for det var i starten vi kendte hinanden og boede sammen, og vi var stadig ved at finde et fælles fodfæste. Jeg følte han hellere ville være sammen med vennerne end med mig, når han spurgte om det var ok han tog til koncerten. Så der var jeg selv jævnt tøse-fornærmet..
Meeen.. Min mand kan nogle tricks, og det er endda nogle tricks der virker på mig, når jeg engang imellem bliver usikker. Så han sagde at han jo bare virkeligt gerne ville til den her koncert, som jeg vidste han havde gået og sukket efter længe, og at det var én aften, og at vi jo havde hele livet.. Når manden man er forelsket i siger sådan, så nikker man sådan set bare og lader planer være planer, og så får man det ud af sit system ved at danse grimt og høre høj musik mens han er væk..
Siden da, er der flere gange kommet noget i vejen for de planer vi indimellem laver. Og det er blandt andet også derfor vi ikke holder noget fast, for så kan der komme noget i vejen.. Men når det er sket, at der er kommet overarbejde i vejen, eller noget andet (og det er såmænd også sket for mig) så er det bare noget man må tage med. Ikke mindst når man har en mand der går op i sit arbejde, er selvstændig eller er karrieremenneske eller lignenede.
Synes det er fedt du er overbærende, eller hvad vi skal kalde det.. Det er man nødt til at være, og så synes jeg det er superfedt at du får luft herinde, i stedet for at overfuse ham, inden han drøner ud af døren til arrangement med jobbet fremfor daten med dig..
Rigtig tøsefornæmet - surt opstød