{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.343 visninger | Oprettet:

Akut hjælp til lille killing )-: {{forumTopicSubject}}

Ja..
Min lille orange killing Garfield, er i risiko for at miste livet.
- Og jeg føler delvist at det er min skyld.
Jeg har i noget tid vidst at han har været småsyg.
Han har hostet, og nyst og være lidt mindre aktiv end hans to søskende.

Jeg HAR sagt til min mor, at jeg syntes vi skulle tage til dyrlæge med ham, men da vores katte før har været forkølede, tog hun sig ikke rigtig af det. - Så udenfor har jeg sørget for et varmt sted at sove til ham, og masser af fred og ro.
Så idag kom min mor ind med ham, fordi nu er den rigtig gal.. smiley
Både snude og øjne løber, han puster, og min mor HAR sagt at han er i livsfare, for at han ikke er her imorgen.

Vi tager til dyrlæge imorgen, hvis han stadig lever.
Men har i evt. nogen råd til hvad jeg kan gøre, for at han måske overlever? )-:
Jeg er så ked af det..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Akut hjælp til lille killing )-:
  • #1   7. nov 2012 Ring til vagtdyrlægen.. Det ville jeg have gjort.

• #2   7. nov 2012 Jeg tænker også vagtdyrlæge!

• #3   7. nov 2012 Vagtdyrlægen!...Det fortjener den lille killing altså.

• #4   7. nov 2012 Når i siger vagtdyrlægen - Mener i så ringe og spørge om råd?
    Jeg sidder med ham på skødet og hans næse løber og hans øjne løber og eej.. Jeg er så ked af det ):

• #5   7. nov 2012 Du kan ringe til dem ja, og så vurdere de nok ud fra hvad du siger om du skal komme med ham i aften eller ej. smiley

• #6   7. nov 2012 Ja ring! smiley

• #7   7. nov 2012 Nej, vi mener at ringe og sige "jeg har en syg kat, der skal kigges på pr. omgående" og så kører i ind med ham

• #10   7. nov 2012 Jeg svare sådan, kun af mine egne erfaringer, med syge katte - Dem har vi VIRKELIG haft lidt af, vores bliver sjældent syge.
    Men min mor siger at der ikke er nogen vagtdyrlæger i nærheden ):

• #12   7. nov 2012 håber i får hjælp til den. Man forpligter sig sørme til at hjælpe sine dyr hvis de er syge... i plejer jo også jer selv (eller din mor plejer dig, hvis du er syg..) det samme gælder katten.. den skal plejes..det ansvar påtager man sig i det øjeblik man får dyret.

• Kristine T
    Kristine T Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 33
    #14   7. nov 2012 Hvilke by bor du i, så kan jeg undersøge hvor den nærmeste vagtdyrlæge er?

• Kristine T
    Kristine T Tilmeldt:
    mar 2011

#15   7. nov 2012 Ellers så ringer i til hvilket som helst dyre hospital /vagtdyrelægr og forklare hvordan det ser ud og at i ikke har mulighed for at komme derhen pga afstand. Så kan de fortælle hvad i evt kan gøre. Men jeg vil nu mene der er en i nærheden af alle.

• #16   7. nov 2012 Vi bor i Seem - 7 km ude fra Ribe.
    Ang det med ansvar, gør JEG ihvertfald ALT hvad jeg kan, han betyder så meget for mig i;

• #18   7. nov 2012 Lotte - Det ved jeg godt, men.. det er .. svært at forklare.. Min mor er bare sådan. Og jeg har plaget, og plaget om ikke vi kunne tage til en vagt dyrlæge, for jeg vil ikke have at han dør fra mig - Han er min ynglings kat ):

• Kristine T
    Kristine T Tilmeldt:
    mar 2011

#19   7. nov 2012 Liva bed din mor om at ringe til dette nummer, det er en dyrlæge i Ribe, de har døgn telefon: 75 41 03 00 ' sig hun skal ringe med det samme. Så kan de hjælpe jer til hvad i skal gøre.

• Kristine T
    Kristine T Tilmeldt:
    mar 2011

#20   7. nov 2012 & hvis hun ikke vil, så gør du det selv uden hun opdager det og så kan du vælge om du vil fortælle hende hvad de sagde .

• #21   7. nov 2012 Kristine, tror jeg selv ringer, så jeg selv for de præcise instrukser..
    Altså, jeg har gjort alt hvad jeg kan, og jeg sidder nede ved ham, hvert 5 min, hvis ikke hver 2.

Han ligger indpakket i et håndklæde, nede på badeværelset, hvor der er gulvvarme(!)
    Hans hoved ligger på et håndklæde, så hans hoved er lidt hævet, så han bedre kan få luft.
    Jeg har sat en underkop med en smule mad, og en med vand ved siden af, og så har jeg stilt nogen kasser omkring, så han kan være i fred. smiley

• Kristine T
    Kristine T Tilmeldt:
    mar 2011

#22   7. nov 2012 Så ring nu Liva, for måske de siger det er meget alvorligt og i SKAL komme ind med det samme smiley

• #23   7. nov 2012 Sådan!

• #24   7. nov 2012 Glæder mig til at høre svar! smiley

• #25   7. nov 2012 Ribe-egnens dyrlæger har døgnvagt og I har kun 7 km smiley Dem bruger jeg til alt og jeg har 25 km, hver gang smiley

Det lyder jo til, den har lunge betændelse og det er ikke sikkert den overlever, hvis I venter til imorgen smiley

Tlf. dertil er 7541 0300

• #26   7. nov 2012 Nårrhh stakkels lille mis, jeg syntes simpelthen ikke din mor kan være bekendt at behandle dig og killingen sådan, det er rigtig fint at du selv tager affære, men du er kun 14 så det burde være din mor der er den ansvarlige..

Jeg behøver ikke gentage det de andre har skrevet, for jeg er enig med dem..

Håber vagtdyrlægen kan give dig råd til at hjælpe killingen natten over, for det lyder ikke som om din mor har tænkt sig at køre den til dyrlæge nu i aften smiley

• #27   7. nov 2012 Er der sket mere?
    Nøj, bliver helt tosset at høre det dommer siger...

• #28   8. nov 2012 Hvor er det synd for dig og den lille killing Liva. Det er rigtig trist, når du ved at der skal gøres noget og din mor ikke vil høre efter.
    Hvis du har en engangs-sprøjte, så giv den lidt sukkervand. Du koger noget vandt og opløser noget sukker deri. Giver det til det lille kræ, mens det er lunkent. Den har sikkert feber, så det er vigtigt at den får vædske.
    Jeg er bare bange for at den ikke lever længere, især ikke hvis i ikke kom afsted i aftes.
    Jeg håber at du vil skrive her, hvordan det er gået. Vi er mange der tænker på dig og den stakkels killing.

• #29   8. nov 2012 Vil virkelig gerne høre hvordan det går med den lille kat?
    Håber og krydser finger for det bedste!

• #30   8. nov 2012 Ja jeg venter også i spænding på at høre om den lille har overlevet natten og er kommet i behandling..
    Vil du ikke nok komme med en update Liva??

• #31   8. nov 2012 Håber og krydser finger for at han er i live og i kom afsted til dyrlægen.
    Stort knus til dig og lillemissen.

• #32   8. nov 2012 Jeg håber virkelig at den lille killing klarede sig igennem natten, hvis I ikke fik dyrlæge til ham.
    Det er godt at du er så ansvarlig, du har gjort hvad du kunne for at pleje ham.

• #33   8. nov 2012 Sidder med en klump i halsen. Jeg bliver arrig af at høre voksne mennesker behandle dyr på den måde, ingen undskyldninger for ikke at vide bedre!!!

Liva, jeg håber du vil skrive hvordan det er gået. Og jeg håber inderligt, at du vil vise din mor denne tråd. Hun trænger tydeligvis til at få af vide hvad der er rigtigt og hvad der er direkte modbydeligt.

• #34   8. nov 2012 Hej alle sammen.
    Jeg fik ikke lov til at ringe for min mor, for 'man ringer ikke til nogen kl 10 om aftenen'. Så hun tog telefonen fra mig, og så gjorde jeg ellers killingen færdig.
    Han blev lagt med sine søskende i en transportkasse, med en vandskål fyldt.
    Og så blev jeg ellers tvunget i seng -.-
    Kl. 03:30, gik jeg ud og kiggede, og der var han fortsat i live. Min mor tog til dyrlæge her imorges, og jeg tog på arbejde i 'praktik'.
    Han og hans søskende blev vaccineret, og han fik medicin med hjem. Her hen ad kl 5 ringede min mor til min 'ekstra bedste mor' som jeg er hjemme ved, lige nu, og fortalte, at han er død.
    Jeg er simpelthen SÅ ked af det, Garfield var virkelig min ynglings kat..
    Jeg sagde HELE Tiden til hende igår, at hun burde ringe til en vagtdyrlæge.
    Men hun ville ikke..
    Så nu har jeg 2 killinger tilbage af 3..
    Jeg er så ked af det, men da jeg jo ikke selv har bil eller noget, kunne jeg ikke gøre noget som helst.. /:

• #35   8. nov 2012 Jeg har ingen ord. Stakkels Garfield, hans liv kunne måske have været reddet hvis det ikke var en så kynisk person der forfalskede ansvar for den lille killing (læs: din mor, ikke dig).

Jeg er ked af du har sådan en mor, Liva. Men du kan godt være stolt af dig selv, du gjorde hvad du kunne i din position - ak, jeg havde ringet til vagtdyrlægen om jeg så skulle gå voldsomt til værks, men ingen af os kan vide hvordan jeres forhold er, og derfor kan ingen bebrejde dig for noget som helst! Ingen tvivl, du ville den kat det bedste, det er helt klart.

Jeg ønsker dig alt det bedste.

• #36   8. nov 2012 Hvor er det synd for dig ;-(
    og det er overhovedet ikke din skyld den døde. Du har gjort hvad du kunne.
    Du kan jo ikke bestemme over din mor ;-),hun er den voksne der burde ha lyttet til
    dig og tage killingen til dyrlæge.

• #37   8. nov 2012 Jeg bliver helt harm af at læse det her. "ringer ikke til nogen kl 10 om aftenen". Jeg håber bestemt ikke i får brug for at ringe efter ambulance, brandvæsen eller politi, så sent, for dem ringer man vel heller ikke til så?
    Jeg er ked af at læse, den er død, i sær når din mor ikke engang ville give den chancen for at få det godt. Ærgerligt nogen bare ikke forstår, hvilket ansvar man har, når man vælger at have dyr.

• #38   8. nov 2012 Ja..
    Næste gang, så tvinger jeg hende simpelthen, om jeg så selv skal betale dyrlæge regningen..

• #40   8. nov 2012 Hvor er det synd for både dig og den lille killing. Men du har gjort en god indsats, og det skal du ha' kredit for! At din mor er så uansvarlig er ikke din skyld. Jeg håber hun vil lytte til dig en anden gang.
    Ønsker dig god fornøjelse med de andre 2 killinger, og håber du må blive lige så glad for dem, som du var for lille Garfield.
    Mange tanker herfra.

• #41   8. nov 2012 Det har jeg absolut også tænkt mig. Jeg vil ikke have det skal ske for nogen af dem også.. i;

• #42   8. nov 2012 Jeg er tom for ord. Du har gjort hvad du kunne.. Du gjorde det helt rigtige Liva. smiley
    - Næste gang må du være ekstra hård overfor dine forældre hvis det kan lade sig gøre.

• #44   8. nov 2012 Hvor er det synd for dig Liva, du gjore alt hvad du kunne i din situation, trist at din mor ikke ville killingens bedste smiley

• Kristine T
    Kristine T Tilmeldt:
    mar 2011

#45   8. nov 2012 Hvor er jeg ked af at læse at hun tog mobilen fra dig. Jeg håber ikke din mor vælger at få killinger igen, for det ansvar kan hun åbenbart ikke klare. Du er en sej pige, er stolt af dig. Du prøvede i det mindste smiley

• #46   8. nov 2012 Jeg er stået af - ingen dyrlæge ved sine fulde fem vaccinerer en så syg killing.

Held og lykke med de andre

• #49   9. nov 2012 Åh sidder helt med tårer i øjnene. Sikke en afmagt du må have følt. Stakkels mis og stakkels dig. Men du må ikke bebrejde dig selv, du gjorde alt hvad du kunne gøre, og du skal helt sikkert nok blive den bedste missemor i verden når du en dag er voksen og selv kan bestemme og træffe valg. Jeg håber inderligt din mor har lært noget af denne her ulykkelige historie.
    R.I.P. lille Garfield.

• #50   9. nov 2012 Felis - Jeg er 100 på at hun HAR været til dyrlæge, da der ligger medicin og speciel mad til ham herhjemme.
    Og altså.. Nej jeg er ikke sikker på at HAN blev vaccineret, men min mor har LOVET at de to andre blev det.

• #52   9. nov 2012 Jeg er som de andre ked af det på dine og killingens vegne, Liva. Men jeg synes du har vist dig som et ansvarsfuldt ungt menneske. Det kan være meget svært at stå så hårdt op imod en forældre som du har gjort. Gid der var nogle flere af din slags. Desværre er der mange der tænker som din mor, det er hun bestemt ikke ene om. Det ser vi også ofte her i trådene.
    Jeg håber at de 2 andre klare den og at du får mange gode timer sammen med dem. Du skal i hvert fald ikke gå og være trist over at din mor traf en forkert beslutning. Stort kram til dig.

• #53   9. nov 2012 Det gør mig virkelig ondt for dig og Garfield, Liva :'-(.

Jeg håber at du får mulighed for at give Garfield en fin begravelse, og tage afsked med ham.

Den måde din mor har opført sig på, er IKKE i orden - hverken over for dig eller katten. Det er slet slet slet ikke i orden! smiley

Kommentér på:
Akut hjælp til lille killing )-:

Annonce