AKUT HJÆLP {{forumTopicSubject}}
Jeg har to kastrater på 5 år, som er brødre, og aldrig har været skilt ad.
De har altid været indekatte, men nu hvor vi er rykket i hus, ville jeg give dem muligheden for at komme lidt ud.
Så i søndags lukkede jeg dem begge ud i haven, og Trace (den store) var ovenud lykkelig. Den lille - Andy - var nysgerrig men ikke helt så modig. Det endte med, at Andy var inde / ude i 3 timer, og til sidst valgte jeg at holde ham inde resten af aftenen/natten. Den store var på eventyr og kom først ½ time efter.
Kort tid efter har de begge nippet lidt til madden, og besørget, og så sker det mærkelige.....
Vi har en kattelem i døren fra stuen og ud til bryggerset. Den dør er normalt åben, og derfor bruges lemmen ikke. Men denne dag var den skubbet lidt i - ikke helt, men nok til, at *Trace åbenbart ville bruge den for at komme ud i bryggerset. De havde begge siddet og bare siddet i et par minutter inden. Men da Trace kravler igennem lemmen går Andy HELT amok og angriber ham - eller dvs. hans bagparti med hyl og skrig og hvad ved jeg til følge. Vi sidder og spiser, men flyver jo op af forskrækkelse og får det stoppet med vores høje lyde.
Lige efter, går Trace noget forskrækket ind i stuen, men bliver igen angrebet af Andy, og totterne flyver rundt........ Vi får dem igen stoppet, og skilt dem ad. Senere da vi skal i seng bliver de ikke skilt ad, og jeg vågner flere gange i løbet af natten, fordi der bliver knurret gevaldigt - men ingen slåskamp.
Da jeg skulle på job i går turde jeg så ikke lade dem være alene, og skilte dem ad. Men det har ikke hjulpet - Andy går stadig lige i flæsket på Trace når han ser ham
De har indtil nu været skilt ad, og de er begge faldet til ro - de var temmelig stressede søndag - og til dels i går.
Jeg har prøvet at nærme mig Trace med Andy i favnen - han er ret meget mors mis, og jeg plejer at kunne berolige ham, og på afstand - men hvor han kunne se Trace - fik han ros og godbidder - men kommer jeg for tæt på, så går han amok.
Hvad dælen gør jeg ? Og er der nogen som har erfaring med at det kan blive godt igen ? Og hvad gjorde du ??
Er virkelig frustreret og ked :(
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 229 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.873
Hvad du gør for at hjælpe dem ved jeg ikke
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
den virker på mange katte, og kender flere som har været ude for det samme som dig, og her har den virket
det kan dog tage op til 3 uger inden du ser virkningen
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 17 Svar: 56
Kattene bliver holdt adskilt - vi har heldigvis masser af rum, og de er så i deres yndlingsrum i ca den ene halvdel af døgnet, og resten af huset den anden. Men vi går jævnligt på besøg for at nusse.
Begge katte får Kalm tabletter - ikke at det lader til at have virket, for de er begge meget anstrengte så snart de ser hinanden - og har sprøjtet lidt med feliway - også uden nogen synlig virkning. Men i dag prøvede vi at fodre med døren på klem. De havde ingen mad fået i nogle timer, og da de så fik, var det under opsyn - og med døren på klem, og madskålene stående med ca 20cm imellem. Det gik fint og uden knurren. Men ved skifte så de hinanden kort, og den lille stivnede...... Så nu er de igen hver for sig.
Ingen får lov at komme ud - måske nogensinde mere - dette er simpelthen ikke det værd.
Jeg tror jeg holder dem adskilt et godt stykke tid endnu, og investerer i en feliway til stikkontakten. Tør simpelthen ikke lade dem gå rundt frit, da jeg er nervøs for at de vil gøre for stor skade på hinanden. Den store har allerede sår på bagkroppen
Men modtager stadig gerne masser af idéer og råd der kunne virke
aug 2013
Følger: 1 Følgere: 143 Katte: 1 Emner: 101 Svar: 616
Der er et massivt antal episoder hvor han hjælper folk med 2 eller flere katte der ikke kan sammen
Og synes han er VILDT dygtig.
PS. OMG han er tabt sig...... Kunne bedre li ham da han var lidt choppy.
apr 2016
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Svar: 35
jan 2012
Jeg ved godt at de let stresses men hvordan mener du, at din kommentar bidrager til min problemstilling og mit spørgsmål ?
apr 2016
apr 2016
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
apr 2016
jan 2012
En lille update herfra. For ca 3 dage siden fik jeg dem til at spise på hver sin side af nettet, og jeg har holdt stilen indtil i dag. I går var de begge ude - uden konflikt eller bare antydningen af knurren. Jeg turde dog ikke have dem ude alene, så de var delt op da jeg sov - men nu her til formiddag er de igen ude begge to De er stadig en smule anstrengte i hinandens selskab, men det skrider da så meget frem, at de her til morgen har hilst på hinanden med lidt vask på hoved og hals. Så jeg er bare GLAD :)
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
jan 2012
Men den store - som blev angrebet, er underligt nok blevet lidt mere provokerende overfor den lille, så de bliver helst i nærheden af mig, som om de ved, at jeg bryder ind hvis det bliver for anstrengt.
Men lige et lille billede af dem her til formiddag
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 229 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.873
AKUT HJÆLP