2 laaaange spørgsmål om 3 killinger og blanding af foder 2 laaaange spørgsmål om 3 killinger og blanding af foder
Hej alle sammen
Vi blev for 3 uger siden lykkelig katteforældre til 2 killinger. Desværre blev den ene meget syg efter lidt over en uge hos os, og vi fik anbefalet af dyrelægen at afleveret hende tilbage. Vores opdrætter mistænker Royal Canin Maine Coon Kitten for at være årsag for killingens hårde mave, men hun tog naturligvis killingen til sig med det samme og vi fik en erstatningskilling. Hun vil tage killingen til sin egen dyrelæge, og få testet om det var foderet der var årsag til den hårde mave.
Vi er meget forelskede i netop den killing vi afleverede, dels pga. hendes udseende men hendes personlighed er også helt fantastisk. Vi er katteejere for første gang, bor i en 84kvm stor lejlighed, hvor kattene til foråret får adgang til en lille altan. Lige nu er vi begge studerende, men om et halvt år begynder manden forhåbentlig på sin nye job.
Så nu har vi egentlig to spørgsmål:
Vi er nu lidt bekymrede for den nye kats overgang til RC. Vores opdrætter blander 4 forskellige mærker mht. foder. Burde vi også blande herhjemme, eller har de nok med 1 mærke?
Hvis det skulle vise sig "bare" at være Royal Canin vores elskede killing ikke kunne tåle, ville det være uklogt at tage hende til sig igen?
Kh Sine
P.S. Da to kælne killinger kræver min opmærksomhed lige nu, tjekker jeg først jeres svar i morgen eftermiddag
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 66
Vi har fået en pose med blandede mærker, der dækker 2 kattes behov i ca. 1 uge af opdrætteren.
De drikker efter min mening rigtig meget og er meget interesseret i vandskålen. Dvs især den ene tømmer den måske mere med poterne end med munden. Når pengene er til en vandbrønd så får de også sådan en.
Vi giver dem 2-3 gange vådfoder i form for Lux, og en gang i mellem fra RC. Men tror at vi vil prøve at hælde lidt vand i fra nu af. Tror at vi evt. vil købe lidt Porta eller Animonda og se om kattene kan li' det.
Jeg overvejer at give dem daggamle kyllinger som supplement, men kæresten skal lige overtales først og så skal der findes et sted, hvor de kan købes i Århus.
Tusind tak for jeres input. Det kommer misserne helt klart til at drage nytte af
2 laaaange spørgsmål om 3 killinger og blanding af foder