1.550 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

drægtig kat vil ikke spise killingefoder drægtig kat vil ikke spise killingefoder

Min dejlige kat er gravid og mangler ca 14 dage. Jeg har købt noget killingefoder, men hun gider det ikke. Det er kvalitetsfoder begge dele. Jeg ligger det alm i den ene side og killingefoderet i den anden. Jeg har prøvet at vente med at fylde op til hun har spist det hele, men jeg blir lidt nervøs fordi hun undgår maden og det er måske ikk så sundt når hun er gravid. Skal jeg bare lade hende spise det hun vil, eller skal jeg "tvinge" hende til at spise killingefoderet ved ikke at komme nyt foder i?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  drægtig kat vil ikke spise killingefoder
  • #1   9. aug 2011 Din kommende missemor ved selv hvad der er bedst for hende..
    Tilbyd hende noget forskelligt og se hvad hun vil ha'..
    Ofte foretrækker de faktisk vådmad, da det hurtigere bliver omdannet til mælk (mere ment til efter fødslen)..

Da Perle ventede killinger foretrak hun bare sit normale tørfoder og hendes vådmad..
    Da hun lige havde født ville hun KUN have vådmad, så det fik hun i rigelige mængder, alt det hun kunne spise..
    Da killingerne var omkring 1 uge, begyndte hun at spise af killingefoderet også smiley

• #2   9. aug 2011 Jeg gir hende faktisk aldrig vådmad, mest fordi jeg troede at de havde bedst af kvalitets tørfoder. Men jeg vil da klart overveje det når hun har født især hvis hun får mange killinger. første gang fik hun 7 stk og det var lidt hårdt for hende.

• #3   9. aug 2011 Hov. Tak for dit pæne og hurtige svar.. :o)

• #4   9. aug 2011 Det er meget vigtigt for dem at få vådmad..
    Man siger at 2/3 af deres daglige foderindtag bør være vådmad eller råt/kogt kød..
    Katte er rovdyr og tørfoder har intet med deres naturlige spisevaner at gøre..
    Det er et ørkendyr, derfor drikker de sjældent nok, så væsken får de hovedsaglig gennem deres vådmad..
    Derfor blander jeg også lidt vand i mine kattes vådmad smiley

• #5   9. aug 2011 mine katte har aldrig fået vådfoder... og de trives fint.. de er maine coon og får maine coon foder... Hvis jeg begynder at give dem vådfoder, stinker deres afføring og de skider meget mere end de ellers ville gøre... derfor får de det ikke...
    Har lige fået killinger og har haft det før, bianca er klart tilfreds med hendes maine coon foder, og det er klart at de heller vil have vådfoder da det jo lugter godt.... det ville alle rovdyr helst have... jeg mener det er forkæling af katten.. men det er bare min mening... spørg til råds ved en dyrlæge.. smiley

• #6   9. aug 2011 Enig med Nanna .. Bortset fra de få mærker af vådfoder hvor der rent faktisk er noget næring i, men de er så rimelig krydret i pris så det har de færreste råd til at fodre med hver dag.. En kat har bedst af en korrekt sammensat tørkost, og kun vådfoder som forkælelse..

• #7   10. aug 2011 Hvis katten har adgang til frisk vand 24/7, skal katten nok drikke hvad den har brug for, husk på det er os selv der har gjort dem tamme, det er stadig et "vildt" dyr, og jeg tvivler på at div. katte dyr i naturen lider af nyre og urinvejs sygdomme pga. vandmangel.. de skal nok tage det de har brug for hvis der er fri adgang.. smiley

• #8   10. aug 2011 <b>Aleksandra B</b> : Hvis du går i Aldi og køber den der hedder LUX..
    Så får du ca 400 gram for knap 6 kr..
    Og der er noget lignende 50-60% kød i

Mine 6 katte deler 1-1½ dåse om dagen, derudover får de lidt kød og kogt fisk af og til...

• #9   10. aug 2011 jeg mener det er billigst at købe 10 kg ved bonnies, og så er det kvalitet. + at katten har ikke så meget afføring fordi den bruger hvad den skal. dyrt wiskas og pussie, mine spiser en hel pakke om dagen hvis de får det... det er for dyrt...

• #10   10. aug 2011 Af tørfoder giver jeg Feline Porta 21 Grain Free, knap 300 kr for 10 kg

Det er super kvalitet uden korn !

• #11   10. aug 2011 Men nu handler det vel FORHÅBENTLIGT heller ikke om hvad der er billigst!
    Men om hvad der er bedst !

• #12   10. aug 2011 det var mange forskellige indtryk jeg fik der :o) Dejligt at i vil prøve at hjælpe. Jeg gir royal canin foder og har været tilfreds med det, bortset fra prisen. men min kat er super flot og har ingen problemer. Men jeg vil lige spørge min dyrelæge til råds. Tak for hjælpen alle sammen..

• #13   10. aug 2011 Jeg vil bare lige spørge, har aldrig haft en gravid kat, men hvorfor skal den have killinge foder? Hvad gør det godt for? Bare af nysgerrighed smiley

• #14   10. aug 2011 Sofia: Der er ekstra fedt i bl.a. og det er godt for hunkatten for at stimulere hendes mælkeproduktion smiley

Kommentér på:
drægtig kat vil ikke spise killingefoder

Annonce