{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
968 visninger | Oprettet:

De rette hjem {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg stort set fået afsat alle mine 6 små guldklumper til nogle helt fantastisk dejlige mennesker. De er kun 7 uger, så det er gået stærkt. Men jeg må indrømme at det har været lidt svært. De er som mine børn, og det betyder al verden for mig at de kommer et godt sted hen.

Det kommer bag på mig hvor mange useriøse henvendelser jeg har fået, og hvor mange jeg faktisk har afvist.

Sidder lige nu med en lidt underlig mavefornemmelse på den sidste killings køber, og er rent ud sagt helt forvirret over hvad jeg skal gøre. Umiddelbart tror jeg der vil blive taget godt af killingen - men af en eller anden grund bliver min mavefornemmelse ved med at drille mig.

Så jeg ville lige høre jer andre ad, hvad jeres kriterier for killingekøbere er?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  De rette hjem
  • #1   4. aug 2011 mavefornemmelsen SKAL være i orden...og det uanset vi har alle forskellige kriterier.

• #2   4. aug 2011 Ville nok lytte efter mavefornemmelsen hvis jeg var i dit sted, mange folk kan på overfladen godt være super til kat når de er ude og skal gøre et godt indtryk men så være helt forkerte når de først har fået den

• #3   4. aug 2011 jep, din mave fornemmelse skal du lytte til.. jeg selv havde killinger sidste år, og der var også bare et eller andet der sagde mig noget ikke stemte, selv om jeg kender fyren og han familie, som jeg kun kan snakke godt om, men der var som sagt bare et eller andet, og da han havde fået katten hjem, sov jeg bare så dårligt om natten, så valgte at hente katten hjem igen og ja min mavefornemmelse havde givet mig ret, det viste sig at der tit kom en kamphund forbi, man ikke vidste hvordan reagere på katte...

idag har jeg selv katten og har aldrig fortrudt det valg at hente den hjem igen. og det skal siges igen, jeg har intet imod den familie, men følte bare ikke katten hørte til der...

• #4   4. aug 2011 Jeg er nok kommet frem til at lytte til min mavefornemmelse. Kan bare blive helt i tvivl om om jeg er for "hård" når der umiddelbart ikke er noget at sætte finger på.

• #5   4. aug 2011 Uanset om du er 'for hård' eller ej, er det jo dine indtil overdragelsen og du bestemmer 100 % hvad der skal ske med dem.

Jeg ville hellere føle mig uretfærdig og 'hård' og muligvis gøre nogle ked af det i et par timer til de har fundet en anden misser, end at en dag finde ud af at man aldrig skulle have afleveret den.
    Der behøver ikke være noget at kunne sætte en finger på såsom beskidt bolig, eller aggressive dyr osv. Kun du kender dine små killinger bedst indtil videre og måske kan du bare mærke at lige den kat ikke ville føle sig godt tilpas med de mennesker. Det er der jo ingen harm i.

• #6   4. aug 2011 Thilde L - Du har så meget ret.

Jeg har skrevet en mail til køber nu og afvist, og jeg må indrømme at jeg føler en enorm lettelse.

• #8   4. aug 2011 Jo da!!

Det var måske forkert formuleret med afsat. Jeg mener at de rette hjem er fundet og der er betalt depositum.

Aldrig i livet ville jeg da lade en killing forlade sin mor inden den var minimum 12 uger. (Hvilket minder mig om hvor bitter og frustreret jeg er over gang på gang at læse om killinger der er blevet taget/solgt for tidligt!)

• #9   4. aug 2011 Det er jeg glad for at høre :o)
    Man skal føle sig tryg ved overdragelsen uanset hvad. Det er jo det samme med dagpleje og børnehave med ens børn jo.

• #11   4. aug 2011 Det er helt i orden Lotte - kan som sagt godt se nu når jeg læser det igen at det var formuleret lidt forkert smiley

• #12   4. aug 2011 Åhh det er dig med de nuser killinger, jeg faldt over på killingelisten for noget tid siden.
    Min kæreste og jeg var helt forelskede i Valdemar, men har dog nok i den krudtugle på 22 uger herhjmme. Ellers havde du haft os som købere, det er helt sikkert! smiley

• #13   4. aug 2011 Tusind tak Thilde. Har lige fået afsat Valdemar idag til et helt fantastisk dejligt sted. Så nu er det kun lille Vilde der mangler. Har dog fået helt ufattelig mange henvendelser på hende - som jeg desværre måtte afvise da hun var solgt. Men køber var nødt til at springe fra så derfor er hun ledig. Så med alle de mange henvendelser på hende skal jeg nu nok finde et godt hjem til hende. smiley

Og hvis ikke - så beholder jeg hende da smiley

Men ideen med min tråd var egentlig at høre hvad folks kriterier for købere generelt set er? -Hvad lægger i stor vægt på? Hvad får jeres alarmklokker til at ringe?

• Britt B
    Britt B Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Emner: 27 Svar: 113
    #14   23. okt 2011 Interessant tråd, Ida.
    Jeg er ikke selv opdrætter, men forhåbentlig kommende killingekøber engang i fremtiden, og i min research efter den rette race, har jeg konstateret, at der er rigtig mange opdrættere, der stiller krav om, at killingen ikke må blive hverken enekat eller udekat. Jeg kan til nød forstå kravet om, at den ikke må være enekat, hvis der er tale om en meget social race, men hvorfor forhindre en kat i at komme ud, hvis køber ønsker det? Hvad er jer opdrætteres tanker bag og begrundelse for disse krav?

• Britt B
    Britt B Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Emner: 27 Svar: 113
    #16   27. okt 2011 Jeg tror ikke, at man kan få for meget af råd, vejledning og anbefalinger som køber, men jeg tænkte også udelukkende på dem, som har deciderede krav.

Kommentér på:
De rette hjem

Annonce