{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.072 visninger | Oprettet:

Så kom Hope hjem igen {{forumTopicSubject}}

Hope var en killing der kom i pleje hos mig sidste år da hendes mor ikke ville have hende. Min Coco havde selv 4 killinger tog kærligt i mod Hope. Hope blev solgt til en pige som behandlede hende som en diva. Desværre glemte hun at opdrage på hende så her knap et år efter er hope kommet hjem. Jeg har en veninde som er uddannet i dyradfærd og har fået gode råd af hende. Hope skal fikses her d. 1 også står den ellers på opdragelse.
Lykkes det ikke mig at få hende på rette køl igen bliver hun lagt til at sove.
Sjovt nok hvæser hun ikke af vores hund (Sally) men kun af de andre misser, er spændt på når hun er faldet til ro om hun kan huske sin "mor" og "far", selv om "far" var noget bange for hende da hun var lille.
Little Hope er hjemme igen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så kom Hope hjem igen
  • #1   13. okt 2013 Hmm er det ikke nærmere et spørgsmål om at hun er fertil og i lømmelalderen frem for manglende opdragelse????

I mine øre lyder det nærmere til en ejer som ikke kan takle lømmelalder med en fertil hunkat, det er anden gang du får en af dine solgte katte retur, det er da ret uheldigt for dig... smiley

• #2   13. okt 2013 Helre de kommer hjem end at de ender rundt som kastebold. Ja Big Ben kom også hjem, men han var syg pga han ikke kunne tåle det hun fodrede med. Men Big Ben har nu et godt hjem.
    Hope har ikke fået et nej og da hun begyndte at sige nej blev Hope sur og angreb nå ejer blev bange for hende. Hun tissede på folks sko og angreb uden grund.
    Hun kom hjem igår og skal lige falde til ro også kan de godt være at vi skal en smut omkring dyrlægen lige til et tjek. Men har ikke pengene til at få hende ordnet i denne mdr, så det må lige vente til vi får penge igen.

• #4   13. okt 2013 At hun angriber uden grund og tisser på folks sko, lyder i mine øre ikke som manglende opdragelse, men nærmere som en frustreret kat, evt en kat, der har været vant til at kunne komme ud i det fri, og så er blevet til indekat, eller en kat der virkelig er understimuleret, og har udvist aggressiv adfærd på den baggrund, i mine øjne en ejer der ikke har sat sig ind i katteadfærd, en første gangs katteejer..

Tisseriet tolker jeg enten som stress eller igen en frustreret kat..

• #5   13. okt 2013 Jeg forventer ikke at når jeg siger sit at den sitter, men jeg vil ikke ha mine katte på bordene. Men Hope har ikke fået sat grænser, hun angriber ejer uden grund, f.eks. når ejer kom gående angreb Hope hendes ben og satte kløerne i og bed hende, hun hvæsede og knurrede af hende, angreb gæsterne, tissede på deres sko. Lå hun på ejers skød, måtte hun ikke kæle for Hope for så bed hun hende. Lå Hope et sted kunne hun ikke flytte hende uden hun angreb. Deres dyrlæge sagde at der kun var 50% chance for at hun stoppede hvis hun blev fikset.

• #6   13. okt 2013 Katte angriber ikke pga manglende "nej" (opdraglese)..

De angriber hvis de er utrygge eller frustrerede og ikke stimulerede/ aktiverede nok..

Men du må jo se om du kan få en god kat ud af det ved at give hende de ting hun mangler, men vil dog nævne at hormoner der ræser rundt i kroppen godt kan gøre en kat til en sur mokke, nogle katte trives ikke fertile, andre gør, så der er jo håb forude..

• #10   13. okt 2013 Jeg studser også over ordet "opdragelse".
    Jeg hælder også meget til lømmelalder og at den ikke er fikset - det skal i øvrigt også have tid til at virke..
    At den ikke må gå på bordene, så må du skaffe andre alternativer hvor den kan komme op i højden og det er ikke sikkert at den er til kradsetræer!
    Men opdragelsesformen vil jeg nu også gerne høre mere om... smiley

• #11   13. okt 2013 Jeg bruger min veninde som hjælp, men tak for hjælpen.
    Hun skal neutraliseres som jeg har skrevet flere gange.
    Og jo jeg kan godt lære en voksen kat at jeg ikke vil ha den på bordet ved hjælp af et nej også ned eller en sprøjt vand.
    Hope´s problemer fik vi styr på inden salg og hun var en normal killing. Dyrlægen havde hende til tjek inden hun rejste.

• #12   13. okt 2013 Men måske blev de problemer bare latente.
    Var det hende der var halv vildkat?
    For sådan én skal have ét blivende hjem hos én den kender og det er langt fra sikkert at den egner sig til flytning mv.

• #13   13. okt 2013 Nej nej Hope er ikke vildkat, hendes mor afviste hende fra starten af så avler flaskede hende op i en uge så kom hun til en amme, men ammen havde ikke selv killinger den havde blot lagt mælk ned fordi der var en anden kat med killinger. Disse killinger var dog store, så Hope kom til mig da hun var dage gammel. Hope voksede op med mine killinger og hunkatten tog sig ekstra godt af Hope fordi hun måske kunne mærke at det havde den brug for. Hope fik en hård start på livet, hun fik ikke den rå mælk hun havde brug for og var meget svag i starten, var faktisk bange for hun havde et eller andet så hun skulle aflives. Dyrlægen tjekkede hende og hun fik ormekur som gjorde store underværker. Da det var tid til 1 vac var hun afsted med hendes "søskende" til dyrlæge hvor dyrlægen var yderst tilfreds med hende. Hope bliver ikke flyttet andre steder hen nu, kan hun ikke her skal hun til den evige søvn.

• #14   13. okt 2013 Hope var 14 dage gammel da hun kom til mig

• #16   13. okt 2013 Husk:
    Lille mis vis er du?
    Jeg er sgu min egen!

Husk at det ikke er en hund der kan afrettes efter eget ønske.
    Og så afliver man ikke en sund og rask kat bare fordi at ejer ikke kan lide dens naturlige adfærd smiley

• #20   13. okt 2013 Jeg har rådgivet hende efter bedste formåen.Også at det bedste var at lade katten neutraliser, men deres dyrlæge rådgav anderledes.
    Lige pt får hun tid til at vende sig til hjemmet her igen. Også til d.1 bliver hun neutraliseret.

• #23   13. okt 2013 Hun blev ikke neutraliseret hos mig da aftalen var at ejer ville selv sørge for det.
    Ja jeg havde kontakt med ejer efter salget, men kan jo kun rådgive i det om fang jeg får tingende at vide. Skulle jeg få en killing i pleje igen ville jeg kræve at ny ejer vidste noget om katte og havde haft kat før.

• #25   13. okt 2013 Efter de 2 sidste indlæg kan jeg bare konkludere, at når én slags race bliver overpopulær, ja så kan der tjenes penge og laves kopier.
    Det er næsten som med sportstøj.....................

• #26   13. okt 2013 Nu er Hope en Europæisk kort hår.

• #27   13. okt 2013 *** når ejer kom gående angreb Hope hendes ben ***
    Som felix og andre siger er det playaggression, sikkert fordi nogle har leget finger leg med katten imens den stadig var killing og det var "nuttet".

Men jeg håber for jer begge at I kan lære hende at det ikke er ok at angribe fingere og tæer smiley Panda som jeg tog til mig i sommers har også tildens til at tror det er ok at angribe mine hænder. Har gjort ham opmærksom på at det ikke er ok ved at side helt stille og pive højt, så stopper han og han er ved at lære at det ikke er ok opførsel.
    Men hans er slet ikke så slemt som du beskriver, det er kun når man vil håndtere ham, når der skal klippes kløer eller lignende at han reagere sådan.

• #28   13. okt 2013 Der er ikke nogen race der hedder Europærisk korthår..

Hvis det hedder noget så er det Europé og det kræver en stamtavle før de kan være det, ellers er de enten en blanding eller en huskat

• #30   13. okt 2013 Europæisk kort hår er en race, men vi kalder det en huskat.

• #31   13. okt 2013 Nej det er det ikke.. Europærisk korthår er det man i dag kalder Europé, og det kræver altså en stamtavle for at den kan være det

• #32   13. okt 2013 Havde en kat som elskede at angribe mine ben eller retter mine bukser, men han satte kun kløerne i bukserne. Ifl. ejer skulle hope gøre mere end det.
    Nu ser vi tiden an hvordan hun opføre sig her også kommer hun under kniven når vi får penge igen.

• #34   13. okt 2013 Er det ikke kun hunde og heste man kan blive adfærdsudlært i?

For alle dyr har jo deres adfærd...

• #36   13. okt 2013 smiley det er vel også lige meget med hvilken rase eller ej hun er, nu er det vel vigtigst om hun får det godt og enten kan blive permanent hos jer ( det tror jeg vil være det bedste for hende) eller om i kan finde et godt blivende hjem, efter hun er faldet til ro smiley

• #37   13. okt 2013 Nah, det er det ikke, for nogle racer er mere aktive end andre, og bliver hurtigere stresset end andre..

Og hvis hende adfærddimmeren ved hvad hun laver, må hun jo også vide noget om racerne

• #40   13. okt 2013 Hvis I nu GAD og læse hvad jeg har skrevet skal Hope IKKE sælges!!!
    Og nej hun blev ik solgt som en racekat, men der imod en huskat som jeg OGSÅ skrev tidligere.

• #42   13. okt 2013 Nu bliver hun neutraliseret også får jeg hjælp af en professionel til hendes adfærd.
    Er det ikke muligt at gøre noget bliver hun lagt til at sove.

• #43   14. okt 2013 Hos stort set ALLE dyrlæger kan du få den kat fixet nu og her og betale til den første...
    Så at du ikke har penge før næste månede er dælme ikke en undskyldning.

• #44   14. okt 2013 At aflive er jo også en nem måde at slippe af med problemerne på. smiley

Kommentér på:
Så kom Hope hjem igen

Annonce