19. feb 2008 Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 4 Emner: 125 Svar: 692
At indrette sit hjem. {{forumTopicSubject}}
Hej
Min kæreste og jeg bor i en toværelses lejlighed, og her trænger virkelig til at blive indrettet som et rigtigt hjem.
Jeg har ikke ret mange møbler selv. Jeg har kun et sofabord, et spisebord og et spejl.
Kæresten blev skyldet ud af sin gamle lejlighed under regnskyldet over København forrige sommer, så derfor har han heller ikke noget.
Vores møbler består nu af:
1 sofa
1 spisebord
1 langt bord til studiebrug
1 seng
4 stole
I gangen er der et indbygget klædeskab, hvor vi har vores tøj.
Indtil videre har vi taget imod de ting, vi er blevet tilbudt, men vi vil rigtig gerne snart have noget, der ligner et rigtigt hjem. Som det er nu, er der ingenting, der har sin rette plads og mange ting ligger stadig i flyttekasser til trods for, at vi har boet her i et helt år nu.
Jeg har ikke nogen erfaring med at indrette et hjem, så jeg synes det er svært at finde ud af, hvad jeg godt kunne tænke mig at have, samtidig med at jeg har meget svært ved at se, om tingene passer sammen og passer ind.
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre jeres erfaringer med indretning og jeres tanker, idéer og overvejelser, der ligger bagved.
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.211
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Det er lidt sådan jeg har fået ideerne til mit hjem, jeg vil dog rigtig gerne lave en masse ændringer, da smag jo forandre sig
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
Alt er købt brugt på nettet eller genbrugsbutikker.... og når man har en sofa til 200 kr.... så er det så nemt at smide den ud og købe en i anden farve eller stil året efter... istedet for at skal glo på den samme i 10 år
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 668
Men vil sige som Heidi - tag ud i IKEA, ilva etc og kig rundt. De har lavet mange forskellige 'værelser' man kan blive inspireret af.
Og så kan finde tingene på dba eller genbrug til knap halvdelen af pengene...
Og så tænk over ting som hvor meget opbevaringsplads i har brug for. Vil i lave et studiehjørne med skrivebord, reoler eller væghylder til bøger? Hvordan har i det med farver? Skal møblerne vara hvide, sorte, træ - og så farver på f.eks tæpper, nogle tavler, gardiner etc?
Tænk også gerne ind nogle gode klætremuligheder for katten, med hylder, kommoder etc.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Selv om du får den bolig du har nu, lige som du vil have den, så vil møblerne måske ikke leve op til det du ønsker i den næste bolig
Genbrug kan være rigtigt godt, og med maling og pensel kan du a,tid få det til at passe sammen, og kan du ikke ombetrække, vil et tæppe eller noget kraftigt og flot stof, pynte på en gammel stol, og så kan det jo vaskes, det er rart med dyr i hjemmet.
Det ene lille gulvtæppe jeg har, er ALTID der hvor Birk brækker hårboller op
Min sidste anskaffelse er et spisebord i massiv bøg, og det kan trækkes ud så vi kan være 12 personer om det, det blev købt for 800kr på spejdernes loppemarkede, nu er det blevet grundigt vasket og fået en gang bivoksbalsem, jeg er rigtig tilfreds med resultatet.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Mht. ting der ikke har deres faste pladser (suk, kender det! :-/) så anskaf evt nogle neutrale skabe eller andre opbevaringsmøbler fx i IKEA. Mange IKEA-møbler kan sagtens kombineres med gamle møbler.
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Nogle ønsker et hjem der er som trukket ud af "BoligLiv" andre nøjes med ølkasser til at sidde på til at starte med.
Personligt, så holder jeg meget af, at et hjem er personligt.
Jeg ELSKER bøger og vil ikke undvære min bogreol.
På mine vægge er der hjemmelavede malerier og så købte jeg som det første da jeg flyttede ind, et gammeldags dækketøjsskab, der er så tung som et ondt år men der er masser af plads i det Det har jeg så lige gemt i soveværelset
Så kan jeg godt lide musik og mit hobbyrum er dekoreret med nogle gamle vinylplader og en gammel violin med bue og hele molevitten.
For mig handler det om hygge.
Måske har I nogle hobbies der kunne inspirere??
apr 2013
Følger: 15 Følgere: 26 Katte: 2 Emner: 36 Svar: 576
Det kan være udfordringen ved brugte møbler, man skal kunne se under lakken, se en mulig forvandling. Selvom det nu nærmest også gælder i møbelbutikken: hvordan mon den eller den ville se ud hjemme hos mig...
maj 2012
Mit gamle dækketøjsskabets er ældre end mig og har stået hos mine forældre hele mit liv, nu og da bliver jeg træt af det, men kan ikke finde noget bedre, det skal have ny plads snart jeg ændre tit noget her.
maj 2012
maj 2012
Den halv mur et overgang til mit køkken, og kattene læsker, at være der oppe.
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Det første jeg gjorde var at tænke -
1. hvad er det jeg <b>ikke</b> vil have?
For mig var alle slags mørke træ møbler bare udelukket, jeg havde haft en del og lige nu følte jeg bare at mørkt træ var deprimerende fordi jeg tidligere ikke har haft særligt meget vinduer/lys i mine boliger.
2. Katte sikring og farver der ikke viser pelsen.
Katte sikring var for mig at jeg har mange flotte skulpture(gerne drager:P) som jeg ikke vil have at kattene slår i stykker ved uheld. Så der vidste jeg at jeg skulle bruge nogle vintrine skabe så jeg kunne fremvise mine dejlige ting.
Jeg havde en rødt kat og en hvid kat(nu har jeg også en sort) så fra tidligere ting vidste jeg at lysere farver var bedst til at gemme katte hårene, lysebrun, hivd, creme osv.
Derfra gik jeg videre til at jeg vidste at så mange neutrale farver ville kræve noget der kunne give liv.
Rød er min yndlingsfarve så jeg har nogle røde lakkerede sofaborde og tæpper i stuen til farve men jeg syntes ikke at rødt passede i soveværelset såå der har jeg valgt blå og grøn da det er afslappende farver.
Efter jeg havde tænkt over hvad jeg ville have så fandt jeg stor set alt hvad jeg ville have i Ikea og begyndte langsomt at bestille det hjem efter prioritet.
Reoler/vintrine skabene i stuen blev f.eks prioriteret over sofaen fordi jeg gerne ville have mine skulpture frem efter 3 år i opbevarings kasser imens jeg var i UK. Det var simpelthen så fedt og fantastisk at pakke dem ud efter så mange år
Ekstra dejligt at kunne sige "Nu har du din plads her og ingen kan flytte dig væk!"
Efter stuen var klar(minus vores PC/arbejdsbord) så fokuserede vi på opbevarings reoler i soveværelset fordi vi har ekstremt mange bøger og film. Vi har dog nu pakket filmene ned i DJ transport kasser og lavet en liste over alle filmenes placering så vi har frigjort en hel reol ekstra til opbevaring.
Tæpperne kom til aller sidst for os selvom jeg vidste hvad jeg ville have ^^
Vi har haft midlertidige ting som vi troede vi ville beholde men bare fandt at det var lækkert at købe nyt som passede bedre ind i vores nye indretning. min Partner havde en meget gammelt pc bord som han tænkte han aldrig fandt et bedre men fra sekundet han begyndte at samle det i hjemmet begyndte han at se hvor slidt det var og ønskede sig et nyt. Vi fandt et lækkert bord i IKEA, det er ikke lige så kraftigt og solidt(hans gamle ville nok holde igennem en atomsprængning :P) men det pænt, nemt at indstille, nemt at flytte, rimelig pris, fylder mindre men føles større osv. Så vi har kun haft positive ting ved de udskiftninger vi har gjort hen af vejen
maj 2012
Mine Østre ville slagte mig hvis jeg gjorde det de vil gerne overtage det
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Grunden til at jeg valgte IKEA er at de har rigtig mange pæne basis møbler/indretning som giver den bedst mulige udnyttelse af pladsen.
Og og og du storset altid få en erstatning/tilsvarende/ekstra når du er klar til at udvide eller ændre din indretning.
Billy reoler og skabe er mine yndlings og de er dejlig holdbare.
maj 2012
At indrette sit hjem.