{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
953 visninger | Oprettet:

Missemor STINKER noget så fælt {{forumTopicSubject}}

Min hunkat Rita fik killinger for snart 4 uger siden, og er en rigtig god og omhyggelig missemor, og alle 4 killinger stortrives, og får alt det mælk de har brug for, men der er et ret stort problem da Rita stinker noget så frygteligt.

Det virker som om stanken kommer fra hendes mave/dievorterne, hvor hun er temmelig nasket i pelsen - hendes dievorter ser fine og normale ud, det ville de vel ikke gøre hvis der var noget galt med dem?

Rita havde også killinger sidste sommer, og der blev hun også frygtelig nasket i pelsen rundt om dievorterne, men jeg synes ikke at hun lugtede så grimt, eller måske har jeg bare glemt det..

Rita har altid været lidt sjusket ned at holde sig ren - hun har tidligere været inde/ude kat, og der kunne hun være frygtelig bladret når hun kom ind, og kunne gå det meste af en dag før hun tilsidst gjore sig ren.

Er Rita "bare" sløset med at gøre sig selv ren, eller er der noget galt?

Jeg ringede til dyrlægen i morges, men han har ferie nu, så jeg blev henvist til en anden dyrlæge, hvor jeg kun kom til at snakke med en telefondame, som gav mig en sludder for en sladder.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Missemor STINKER noget så fælt
  • #1   20. jul 2011 Min tanke er at hun kan have en livmoderinfektion...tjek hende lige grundigt bagtil.

• #2   20. jul 2011 Der er INTET at se bagtil overhovedet - hun lugter heller ikke derfra.

• #3   20. jul 2011 Jeg har ikke haft en missemor som stinker fra mave/dievorter.
    Jeg tænker også mere på underlivet og hvis det er det skal du se at få hende til dyrlæge.

• #4   20. jul 2011 Altså man kan simpelthen lugte at stanken kommer fra hendes mave, og hun er totalt nasket - jeg ser lige om jeg kan tage et billede af hendes mave.

• #5   20. jul 2011 Altså jeg tænker på om det kunne være mælkerester fra når killingerne spiser og hvis missemor er dårlig til at vaske sig, at det så kommer til at lugte

• #6   20. jul 2011 Laila - ja det er egentlig også min tanke - jeg har lige nærstuderet hendes mås, og der er altså ikke noget at se, og bagtil er hun ren og pæn, men hendes mave er virkelig nasket og alt andet en ren og pæn - jeg har lige taget et billede af hendes mave - de sorte prikker der ses hist og pist er sammenklistret pels :-S

(link fjernet)

• #7   20. jul 2011 det ligner betændelse smiley

• #8   20. jul 2011 Hvis det var betændelse, hvor skulle betændelsen så være kommet fra?

• #9   20. jul 2011 Måske en svampeinfektion (ikke ringorm) pga varme og fugt i pelsen ?
    Jeg ville få hende tjekket hos dyrlægen mhp behandling,også af hensyn til killingerne.
    Er der nogle problemer med dem,evt. dårlig mave ?

• #10   20. jul 2011 Betændelse i brysterne? mælkekirtlerne? Kan ikke huske hvad det hedder.

Jeg ville tage til lægen. Jeg synes det ser lidt mækreligt ud smiley

Er hendes patter spændte? hårde?

• #11   20. jul 2011 Først og fremmest: Undersøg, om hendes patter er ømme.

Hvis du bruger det røde grus i kattebakkerne, eller hun kommer ud, hvor der er jord eller rødlige fliser, kan det skyldes, at pelsen er blevet misfarvet, da hun er fugtig om patterne.

• #13   20. jul 2011 Jeg er slet ikke enig i at det ligner betændelse, og efter at have ammet mine egne børn ved jeg at brystbetændelse IKKE betyder at der kommer betændelse i mælken smiley Og Rita's dievorter er hele og fine, og ser helt normale ud, og killingerne får lov til at sutte lige så tit de vil, hvilket heller ikke tyder på brystbetændelse.

Jeg har lige googlet symptomer på livmoderbetændelse, og hun har ikke et eneste af symptomerne, hun er jo glad og har bestemt ikke øget omkreds om bugen, som der står :-S

Måske skulle jeg prøve at vaske hendes mave?? Hvis stanken så forsvinder, så har jeg vel samtidig fundet årsagen?

Altså en ammebh kommer jo faktisk også til at stinke noget så frygteligt, hvis ikke den bliver vasket TIT...

• #15   20. jul 2011 Det vil jeg prøve - tak for jeres råd smiley

• #16   20. jul 2011 Ja, kan godt se at hun ser noget nusset ud.
    Prøv at vaske hende lidt med en fugtig klud.
    Jeg har aldrig oplevet en missemor som så sådan ud.

• #18   21. jul 2011 Nu har jeg vasket Rita på maven, jeg valgte at fylde køkkenvasken og så sætte Rita derop i, og stanken er fuldstændig forsvundet - skønt skønt, men jeg bliver jo nok nød til at vaske hende med en klud, dagligt så længe hun har killingerne, så hun ikke kommer til at stinke igen.

Rita har altid været lidt at en gris med sin pels, nu hvor hun ikke længere er udekat er det ikke længere så tydeligt, men mens hun var udekat der var hun TIT sølet til i bladder, og der kunne godt gå en hel dag inden hun tilsidst vaskede sig.

Kommentér på:
Missemor STINKER noget så fælt

Annonce