{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
614 visninger | Oprettet:

Han eller hun? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg er lige nu i den dejlige situation, at min skønne kat Miv er gravid og kan føde når som helst. Miv er en eneste kat vi har og vi vil meget gerne beholde en af killingerne, så de har hinandens selskab at nyde. Mit spørgsmål er så, hvad er bedst at beholde? En hankat eller en hunkat? Og har det overhovedet nogen betydning hvilket køn man har sammen? Miv skal selvfølge sterialiseres, når hun er færdig med at give mælk.
Håber der er nogen der kan hjælpe.
Med venlig hilsen Tanja

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han eller hun?
  • #1   23. sep 2009 køn tror jeg er lige meget, men det ville være bedst at beholde to killinger så de kan lege sammen, misse mor gider nok ikke lege så meget med sin killing som den har brug for.....
    det ses også tit nå killingen er ca 12 uge og klar til at flytte, gider missemor dem ikke mere... så jeg ville råde dig til at beholde to...

• #2   24. sep 2009 Det er der delta meninger om - og også forskellige erfaringer.
    Nogle hunkatte vil prøve at jage deres små sønner på porten (dette instinktivt for at undgå indavl), mens de gerne beholder en datter hos sig. Så kan hun nemlig hjælpe til med at passe de nye søskende, som (måske) er på vej.

Andre hunkatte ELSKER deres små sønner og lader dem tilmed die, til de er ret gamle, nogle gange 7 mdr.

Jeg har selv oplevet begge dele.

Så der er næsten ikke andet for, end at lade tiden vise, hvad din hunkat foretrækker. men lige som Lonnie vil jeg stærkt anbefale dig at beholde to killinger og ikke kun én.

PS: For øvrigt kan du lade Miv neutralisere, når killingerne er 3-4 uger gamle. Det er uden betydning for mælkegivningen.
    (Tænk på, at hunkatte, der får foretaget kejsersnit, fint er i stand til at passe deres killinger).

• #4   24. sep 2009 Mange tak for jeres svar, det hjælper altid at høre lidt om andres erfaringer når man ikke har så mange selv..:) Men jeg er godt nok i tvivl om vi har plads til tre katte.... Vi bor i lejlighed, og kattene har ikke mulighed for at komme ud, så jeg ved virkelig ikke hvad vi skal gøre så. Før Miv blev gravid, var hun enormt legesyg, tror i det vænner tilbage når hun er "færdig" med at være mor?

• #6   24. sep 2009 Jeg ville helt sikkert også beholde to killinger, selvom i bor i lejlighed og de ikke kommer ud.

Om det er hankøn eller hunkøn? Jeg ville vælge den/dem som mormis og i selv falder pladask for. Der er som regel en eller to som kravler helt ind i hjertet på én.

Hun kan godt få noget af hendes legesyge tilbage, men hun vil nok være mere rolig, for hun er jo faktisk blevet omkring et halvt år ældre (drægtighed og killingepas), hvor hun har udviklet sig meget og blevet mere voksen.

Kommentér på:
Han eller hun?

Annonce