897 visninger
|
Oprettet:
bekymret nybegynder :-) {{forumTopicSubject}}
min dejlige mco kat berigede hele familien med hele 5 stk flotte killinger igår og da det er første gang jeg har killinger
er jeg bekymret for vægten og ved ikke om jeg skal gribe ind med lidt suplerende baby mælk
de vejer 104-108-83-85-75
ham der vejer 75 har ikke taget på siden igår
skal jeg give ham lidt ekstra eller ???
maj 2004
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 38
aug 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 38
missemor passer fint sine killinger og bliver i kassen hos dem
syns bare at ham den lille tit ligger for sig selv mens de andre 4 dier men vil da prøve at tage dem fra og lægge ham til
han er ikke slap eller ulivlig han er bare meget lille
vidste ikke at man ikke måtte bruge pulvermælk så tak for den info også det tog jeg vist bare som en selvfølge
tak for hjælpen alle sammen
dec 2005
Følger: 39 Følgere: 36 Katte: 13 Emner: 13 Svar: 201
Nogle holdninger i denne tråd er simpelthen for anderledes
sep 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 1 Svar: 9
Jeg er enig med Felis & Tina -Vi skal altså huske på det er dyr der i naturen rigeligt kan finde ud af klare sig selv og dier en killing ikke som den skal så er der oftest noget galt med den -inde i den, som vi ikke umiddelbart kan se !
Naturligvis kan et boost af modermælk hjlæpe, men jeg er af den overbevisning at det er yderst sjældent og faren ved at støtte made er netop som en nævner, at killingen bliver "doven" og man så hænger på den til den er 6-10 uger gammel...
Og så vil jeg mene at missemor sagten kan finde ud af selv hvornår hun skal ligge med de små og hvornår hun ikke skal
Det er min erfaring at missemor gerne vil ud og finde sin føde..altså spise i andet rum end hos sine killinger og hun vil gerne af med ting og sager andre steder end der hvor killingerne opholder sig Men naturligvis vil hun være meget ved dem de første par dage, nogle forlader først deres killinger efter 2 døgn hvor andre skrider efter ½ time og skal på rundtur, men de finder alle tilbage når mælken presser på :0)
Held og lykke
Charlotte
aug 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 38
det er lige præcis den situation du beskriver med at misse mor farer rundt og spiser går på toilet osv der bekymrede mig tilligemed men ud fra dit indlæg kan jeg læse at det er helt ok
og vil sige at jeg har lagt ham til patten nogle gange idag og han sutter fint han har taget 6 g på siden igår og puffer ligeså meget som de andre nu
så pyyyh godt jeg ik fik startet på den flaske da jeg kan forstå at det er et kæmpe arbejde
tusind tak for alle jeres svar det er dejligt at vide at der er så meget hjælp at hente hos de mere erfarende herinde
bekymret nybegynder :-)