SÅ revnede Anakot! :-) SÅ revnede Anakot! :-)
I går nat fødte Anakot 5 tilsyneladende sunde og raske BLÅ killinger -
1 pige og 2 drenge.
4 sædefødsler - 1 med hovedet først.
Fødselsvægte: 3 x 98g, 1 x 103g, 1 x 107g. Pæn kuldstr og fødselsvægte for en førstegangsmor, synes jeg.
feb 2005
Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 6 Emner: 16 Svar: 182
apr 2005
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 3 Svar: 13
Sikke en vægt. Har ikke forstand på kattefødsler. Da jeg har hankat. Tror ikke han kommer hjem drægtig. Hi hi.
Men synes da det lyder som en fin vægt. Har selv haft grand danois hundehvalpe, den mindste vejede 450 gr. Så når man tænker på størrelsen af dyrene som voksne, synes jeg det er en flot vægt.
Hi hi jeg har vidst fået nævt den vægt en par gange.
Hilsen Janni
dec 2004
Følger: 247 Følgere: 205 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 69 Svar: 3.129
http://www.bluewhite.dk/Perineonatal.html
TAK til NP for at låne mine Korater plads på hans side
De første billeder er FØR fødslen. Anakot søgte trøst hos Kitty, som meget mod sædvane gav Anakat lov til at vaske sig (Kittys pels er meget ren og blød nu ) og få en hyggesuttetår.
Dernæst er der billeder fra "halvlegen".
Anakat holdt en pause på en time efter de første 3 og inden de sidste 2.
Til sidst er der lidt billeder af mor og killinger, der hygger.
Ligeså meget hyggetante Kitty var INDEN fødslen - ligeså klart giver hun EFTER fødslen udtryk for, at hun ikke interesserer sig for småbørn mere... Hun løber væk, når man forsøger at præsentere de små for hende.
Fødslen forløb ellers uden problemer, bortset fra at Anakot nok er den mest klynkende hunkat, jeg har oplevet længe. Ved alle de små ryk (som da moderkagerne skulle ud), klynkede hun ynkeligt - ved de store skub (da killingerne skulle ud), sagde hun ikke en lyd.
Nu passer hun dem perfekt. Hun er så stolt af sine børn - jeg må knap nok låne dem, det øjeblik det tager at veje dem.
dec 2004
Følger: 247 Følgere: 205 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 69 Svar: 3.129
SÅ revnede Anakot! :-)