HJÆLP! En død og endnu en der skravler HJÆLP! En død og endnu en der skravler
Hej.
Ja min hunkat fik killinger igår aftes og først her i morges lå hun ved dem..
Så her ved syv tiden fandt jeg den ene som var kold omkring snuden og den hev efter vejret sådan en gang hver 25. sekund ellers kunne jeg ikke se om den træk vjret eller ej. Den var helt slap og sådan. Og pev.
Jeg lagde den hos sin mor og ringede rundt til alle jeg kendte omkring katte, men da jeg besluttede mig for at se til den ti min senere lå den død.
Og nu begynder endnu en af de andre at opføre sig sådan også!
Den har ellers bare været rask hele dagen, men jeg kan se at den er ved omkring snuden. Nu jeg tænker over det, så har jeg set ungerne ligge ved moren men ikke die.
Kan det være fordi hun ikke tilsætter mælk?
Har virkelig brug for hjælp her og nu og håber at der er nogle venlige sjæle som er oppe i denne tid. Vågnede da jeg hørte den pive derude.
Hjælp!
Den sidste killing er der liv i, men når jeg sætter den op til patten så sker der intet. Kan selvfølgelig være at den ikke er sulten.. Men den afviser nærmest patten.
HVAD kan jeg gøre?
Kram
Friis
jan 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 13 Svar: 43
Eller hvordna kan jeg helt præcist se det? Har prøvet at røre omkring, men kan ikke mærke noget tydeligt.
Jeg har desværre ingen vægt, jeg ville ud og købe en i morgen. Ungerne blev født igår ved en elleve tiden.
jan 2006
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
Britta - Kunne man f.eks give dem et par dråber vand indtil man fik skaffet noget?
Bare fordi de vel også bliver dehydrerede udover sultne?
jun 2006
okt 2006
Følger: 47 Følgere: 43 Katte: 5 Emner: 268 Svar: 5.593
jan 2006
Så nu har jeg snakket med dyrlægen.. Han mente at jeg ikke under nogen omstændigheder kunne redde den ene. Den er så også lige død
Men. Han sagde at jeg skulle prøve at stikke en finger i noget mælk og give den tilbageblevne i munden og så stikke den hen til en af patterne.
Efter at have gjort det, i nu ti minutter, så ser det ud til at den patter. Den ligger ihvertfald ved den ene pat og suger til sig. Om der kommer noget ud kan jeg ikke se.
Men jeg ringede til dyrlægen igen og han sagde at jeg skulle vente en ti minutter og så gå derud igen og så tage killingen op. Hvis den stadigvæk brokkede sig så skulle jeg prøve igen og så ringe til ham. Hvis der så ikke skete noget så kommer han hjem til mig.
Så jeg håber at den nu vil få noget mælk ud af det...
jan 2006
Jeg lagde ikke lige mærke til om den vrikked emed ørerne.. Men nu var jeg ude igen og nø som den kan brokke sig nu. Men kun når jeg hiver den hen foran patten. Når jeg blot liggern den ned, kravler den ind til til mors hals og falder stille i søvn. Kan det være fordi den er mæt eller for svag til at spise?
Har prøvet at simpelthen bare holde den hen til en pat og stille og roligt åbnet dens mund omkring patten, og den spytter den ud hver gang.
Men ved dog at der er mælk i nu, da jeg kan klemme det forsigtigt ud.. Så der er mælk.
Hvor tit skal en killing have mælk når den er så ny som denne her? For jeg er da parat til at gå ud hver time og prøve at lokke den til patten. Det virkede da - ikke denne her gang - men forrige gang jeg var derude.
jan 2006
Ihvertfald så fik den også noget af det mælk jeg havde.
Men energi havde den da, for da jeg satte den hen til patten en sidste gang så skreg den vildt op og kæmpede vildt imod. Så, håber at jeg i det mindste kan få den til at overleve. Har ihvertfald snakket med dyrlægen og aftalt at vi mødes klokken 7.. Så bare den kan holde sig så længe. Han mente at det lød til at den ville klare sig.
Så god vind for nu, skal nok skrive hvis der sker noget - både fremskridt og tilbage.
dec 2006
Følger: 60 Følgere: 59 Katte: 4 Emner: 15 Svar: 211
jeg vil gerne hjælpe dig med en amme
jan 2006
For jeg kan ikke finde den.. Kan hun have spist den? Der ligger meget blod på det tæppe i hendes kasse.
Og jeg har virkelig ledt - jeg har ikke et særlig stort badeværelse og der er ikke rigtig nogen steder hun kunne gemme den. Og den er der virkelig ikke...
jun 2006
Gør mig meget ondt at høre..
jan 2006
Det lyder jo bare ulækkert.. Men nu er alt stresset da ovre og hun får lov til at gå og nyde sit otium her hos mig.
maj 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 108 Svar: 653
HJÆLP! En død og endnu en der skravler