Karantæneregler Karantæneregler
Affødt af tråden om ringorm, hvori jeg blev beskyldt for diverse underlige ting.
Starter jeg lige en tråd omkring karantæneregler.
Jeg orker ikke at give nogen forklaring igen igen, på alt det der er sket mellem en hvis opdrætter og jeg, hendes udtalelser må stå for sig selv.
Kun vil jeg oplyse, at jeg i samråd med min dyrlæge gik i karantæne på et tidspunkt sidste år. I den periode, havde jeg hverken katte på udstilling eller killinger til salg.
Men det var ikke det vi skulle debattere, det var omkring FD´s karantæne regler.
Som jeg læser og forstår dem, så er det opdrætters eget ansvar at gå i karantæne. Man behøver ikke at delagtiggøre sin hovedklub i karantænen. .
I det hele taget er det opdrætters ansvar at være ansvarlig og seriøs.
Dette er hvad der står om karantæner
1. Generelt
Hvis en eller flere katte hos en opdrætter, der er medlem af en af Felis Danicas hovedklubber, bliver syge af en af de nedenstående sygdomme, er samtlige katte i katteriet omfattet af Felis Danicas Karantænebestemmelser.
Det er opdrætterens ansvar, at overholde Karantænebestemmelserne, men i alle tilfælde er det nødvendigt at konsultere en dyrlæge, for at få stillet en korrekt diagnose og behandling.
Der kan søges råd og vejledning hos hovedklubbernes konsulenter, og man kan meddele sin klubs sygdomskonsulent, at man er i karantæne.
Evt. karantæne træder i kraft, uanset om dette er meddelt klubben eller ej.
Karantæne betyder at al handel, avl og udstilling fra katteriet stoppes i en periode. Varigheden af karantænen angives under de enkelte sygdomme som er medtaget i karantænebestemmelserne.
Raskmelding kan ske når ingen dyr er klinisk syge og de foreskrevne kontrolprogrammer for de enkelte sygdomme er fuldført.
Misforstår jeg noget eller?
dec 2006
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 4 Svar: 320
dec 2004
Følger: 33 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 107 Svar: 1.385
Desværre er det jo ikke alle der er ansvarsfulde og forstår hvad det er de har med at gøre.
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
dec 2006
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 4 Svar: 320
Det er nok ikke optimalt - men det er der ærligt talt aldrig noget, der er - og for at snyde skulle man trods alt også involvere sin dyrlæge. Det er selvfølgelig sværere at bevise, at man ikke har stillet op på udstillinger, for så ville man skulle sende et "ikke-registreringsbevis" ind for samtlige de udstillinger, der har været i perioden - og den slags beviser eksisterer mig bekendt ikke
jan 2006
Følger: 22 Følgere: 62 Emner: 421 Svar: 4.871
nov 2006
Følger: 35 Følgere: 33 Katte: 2 Emner: 15 Svar: 1.411
Lone:Kender ikke til din *sag* med ?? Må ikke nævne navne her,det er udhængning...har læst diverse tråde med " ringorm osv" kan godt lægge 2 og 2 sammen her...
Tror på dig,du har handlet i den bedste overbevisnisning i samråd med din dyrlæge,hvad skal man ellers gøre ??
Det er der vist en her som absolut ikke gør, iflg nogle tråde.Føj...siger ikke mere,så ender det galt...har lige endnu engang mistet en misling.Det gør sgu ondt!
jan 2006
Følger: 22 Følgere: 62 Emner: 421 Svar: 4.871
okt 2006
Følger: 47 Følgere: 43 Katte: 5 Emner: 268 Svar: 5.593
Er det ikke rigtigt Lone???
At hun vælger at overholde en karantæne er jo det ALLE opdrættere burde gøre, hvilket ikke altid sker hos de "søde" producenter, der kun øjner profit fremfor kærlighed til dyrene...
De er så sørgelige - de producenter - og det er så frygteligt, når man hører om folks oplevelser med disse.
Lone du har ikke misforstået noget som helst ;-)) Du kan uden at blinke med et øje, klappe dig selv på skulderen, for du gør PRÆCIS det der skal til, for at kattene har det godt, og det er jo pointen med opdræt
KÆRLIGHED til kattene....
nov 2006
Håber du er obs på hende den *bip* Sabrina og husker hendes navn...
De skulle skamme sig og håber da de får mange mange søvnløse nætter!
nov 2006
okt 2006
Hvis det er mit indlæg der hidser dig op, så prøv at læs det igen ;-))
Det var ironisk ment med hensyn til Lone ;-)))))
nov 2006
Bliver bare lidt arrig over de her tråde med at skyde hinanden i sandalerne..*Jeg har ikke solgt syge killinger,det var dig ..æv bæv bussemand.sikke en holdning.
Ved godt at Lone,er en værre en..men ikke som opdrætter.Har set dem værre! *SS*
nov 2006
Du skriver i indlægget hentet fra FD´s karantæneregler: At det er enhvers opdrætters ansvar at følge reglerne .....ja,bare de så kunne det.Mange gør det,men vi har da set bevis på mange ikke gør det.
okt 2006
Ja desværre sker det også, at de registrerede opdrættere ikke overholder reglerne..
Det er noget rigtigt ØV HØ og P**, for det skaber en dårlig stemning for de gode og seriøse opdrættere, hvilket ikke er "fair" om man vil.
De mange GODE og SERIØSE opdrættere får et hak i tuden, på grund af de mange useriøse og sløsede "producenter"....
maj 2007
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 60
maj 2007
Ved ikke om hun meldte sig i karentæne. Så meget ved jeg ikke om det. Men det tror jeg vel hun gjorde.
Nåh, men det var ikke for at starte en krig. Det var bare en opfordring til alle de "brodne kar" af opdrættere. Som f.esk. sælger syge killinger. Og så en opfordring til at folk ikke skal hakke så meget på hianden.
Håber det er ok jeg giver mit besyv med.
Morten
maj 2007
maj 2007
Og med hensyn til at bevise, og sende kopi af dyrlæge papir mv. tror jeg bare hun fremviser for killingekøbere når tid er. Mere behøves hun ikke at bevise så vidt jeg kan forstå? At folk vil have ondt i røven over ingenting er op til folk selv. eller hva?
Men det var nu heller ikke det hun blev chikaneret på (ringormen altså) det var helt andre ting, og så måtte vedkommende også lukke munden bagefter. Grunden til jeg nævnte ringorm var blot for at illustrere hvor mange brodne kar der findes af opdrættere. Og var mange ofre der bliver (vi blev nogle af dem) og så var det startemenet på denne tråd.
jun 2006
maj 2007
Det var fordi hun havde 2 katte uden stamtavle som nogle troede hun avlede på, men folk må da gerne se bevis fra dyrlægen på de er steriliserede. Er det det som du mener? Det var det hun blev chikaneret på for mange måneder siden.
maj 2007
Og hun/mig (for jeg er også snart hevet ind det hehe) vil jo også bare gerne nyde at opdrætte katte, uden det bliver ødelagt for en.
Tak for debatten. Var nu ikke meningen jeg sku skrive så meget her.
jun 2006
Morten - Det og 127 andre ting, hvor man tænker? Kan det nu passe? Der er vist noget her der ikke stemmer helt. Og man kan jo ofte tage fejl, det er bare det at man helst lige skal se beviser for om det er rigtigt eller forkert.
Jeg siger ikke det her for at være ond ved dig eller din kæreste. Men har hun tingene i orden ville det være bedst for hende og hendes rygte (som opdrætter) at offentligøre dem.
maj 2007
Og selvfølgelig, skal nogle købe en killing fra en, eller anden kat, skal man bare kunne fremvise alle alle de ting der skal være i orden.
Det må vel være alfa omega?
Hvis nogle ikke tror på vores 2 neutraliserede katte er det, er de velkomne til at skrive privat, så skal jeg da nok personligt scanne beviset ind på pc, og sende over mail
maj 2007
Venlig hilsen Morten.
Men jo offentligøre for dem der i tvivl, og det gjorde hun.
maj 2007
I må alle have en fortrinelig dag.
Morten
maj 2007
(jeg kan godt prøve at skrive det igen ? hehe)
Jeg vender det heller ikke om, hun slettede sin profil, da hun blev chikaneret, and ang, sterile katte.
Det med ringorm, var blot en opfordring til at føle med alle dem der rammes af infektioner fra andre opdræt.
jun 2006
Ja, jeg ser fint mig selv i øjnene. Som sagen ligger indtil videre har jeg bare ikke lyst til at se din kæreste i øjnene, og spekulerer på om hun kan se sig selv i øjnene.
Jeg har aldrig beskyldt hende for noget. Men jeg har da hørt om hende på både Jyrak's general forsamling, til udstillinger og herinde. Så jo, der går en masse ting. Men har nu ikke hørt om sterile/ikke-sterile katte
jun 2006
maj 2007
Og ikke sterile katte,,, det var 2 hunkatte der var sterilliserede jeg skrev om . intet andet. vi er gået forbi hinanden.
jun 2006
Beklager min fejltagelse så, hehe.. Så blander jeg mig bare uden om her. :o)
maj 2007
Og min fejl det første blev slettet, jeg troede jeg kunne rette i det. (der var maaaange stavelfejl, næsten ulæseligt) sorry, men er helt ny herinde.
maj 2007
Følger: 10 Følgere: 8 Katte: 5 Emner: 3 Svar: 23
At Lone har haft ringorm, har hun på INTET tidspunkt lagt skjul på, MEN jeg VED at hun har overholdt karantænen inden salg af de små killinger. En anden god veninde købte faktisk søsteren til den omtalte kat og den var sjovt nok FRI for ringorm.... Jeg har selv 2 katte fra Lone og IKKE en af dem, har haft det mindste ringorm eller andet (nå, ja udover at de er totalt overforkælede*SS*)
Jeg var også selv i kontakt med vedkommende killingekøber/opdrætter som nu beskylder Lone for de problemer hun har i hendes katteri (men det er jo også nemmere end at gøre noget ved det!!) Jeg fik fortalt af vedkommende at hun havde fået ringorm fra en anden kat, hun havde fået ind i huset på samme tid. Men i mellemtiden er hun åbenbart blevet sur på Lone og nu skal hun f***** ha' så hatten passer
Lone, det eneste jeg kan sige er at jeg virkelig føler med dig, men det er ikke altid lige nemt at 'skue hunden på hårene'.
Jeg håber også inderligt at vedkommende rent faktisk SENDER klagen (istedet for bare at true med det gang på gang). Jeg og mange andre er jo slet ikke i tvivl om hvordan den sag vil falde ud i Disiplinærnævnet og så får du da i det mindste oprejsning derfra
Jeg ved godt jeg er helt ny herinde, så er sproget for *farvet* må i jo lige sige til. Jeg har det til tider med at hidse mig 'lidt' for meget op *SS*
Karantæneregler