1.130 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Karantæneregler Karantæneregler

Affødt af tråden om ringorm, hvori jeg blev beskyldt for diverse underlige ting.
Starter jeg lige en tråd omkring karantæneregler.
Jeg orker ikke at give nogen forklaring igen igen, på alt det der er sket mellem en hvis opdrætter og jeg, hendes udtalelser må stå for sig selv.
Kun vil jeg oplyse, at jeg i samråd med min dyrlæge gik i karantæne på et tidspunkt sidste år. I den periode, havde jeg hverken katte på udstilling eller killinger til salg.

Men det var ikke det vi skulle debattere, det var omkring FD´s karantæne regler.
Som jeg læser og forstår dem, så er det opdrætters eget ansvar at gå i karantæne. Man behøver ikke at delagtiggøre sin hovedklub i karantænen. .
I det hele taget er det opdrætters ansvar at være ansvarlig og seriøs.
Dette er hvad der står om karantæner

1. Generelt
Hvis en eller flere katte hos en opdrætter, der er medlem af en af Felis Danicas hovedklubber, bliver syge af en af de nedenstående sygdomme, er samtlige katte i katteriet omfattet af Felis Danicas Karantænebestemmelser.
Det er opdrætterens ansvar, at overholde Karantænebestemmelserne, men i alle tilfælde er det nødvendigt at konsultere en dyrlæge, for at få stillet en korrekt diagnose og behandling.

Der kan søges råd og vejledning hos hovedklubbernes konsulenter, og man kan meddele sin klubs sygdomskonsulent, at man er i karantæne.
Evt. karantæne træder i kraft, uanset om dette er meddelt klubben eller ej.

Karantæne betyder at al handel, avl og udstilling fra katteriet stoppes i en periode. Varigheden af karantænen angives under de enkelte sygdomme som er medtaget i karantænebestemmelserne.

Raskmelding kan ske når ingen dyr er klinisk syge og de foreskrevne kontrolprogrammer for de enkelte sygdomme er fuldført.

Misforstår jeg noget eller?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Karantæneregler
  • #1   21. maj 2007 Nej, det gør du ikke. Jeg undrer mig bare en smule over, at man ikke behøver meddele det til sin klub. En eller anden form for kontrol med, at karantæneperioden bliver overholdt kunne da være meget god og måske modvirke noget af den sladder, der jo desværre nemt kan starte.

• #2   21. maj 2007 Ja du har fuldstændig ret.
    Desværre er det jo ikke alle der er ansvarsfulde og forstår hvad det er de har med at gøre.

• #3   21. maj 2007 Mette - Jeg tror det er fordi det bliver alt for administrativt. Klubberne har ikker personale eller resource til at overholde det? Bare et bud, men det var luidt det indtryk jeg fik på Jyrak's general forsamling, hvor de vist gerne ville gøre en masse ting, men ikke havde det der skulle til for at gøre det.

• #4   21. maj 2007 Eva - jeg kan egentlig ikke se, hvor meget administration, det ville give? Jo, hvis det var et spørgsmål om, at en person skulle tage UD til katteriet og checke, så ville det være ressourcekrævende. Men hvad med, at man indsender en sygemelding fra dyrlægen og så en raskmelding fra samme dyrlæge, når karantæneperioden er afsluttet? (Jeg går i forvejen ud fra, at man får en skriftlig raskmelding fra dyrlægen)

Det er nok ikke optimalt - men det er der ærligt talt aldrig noget, der er - og for at snyde skulle man trods alt også involvere sin dyrlæge. Det er selvfølgelig sværere at bevise, at man ikke har stillet op på udstillinger, for så ville man skulle sende et "ikke-registreringsbevis" ind for samtlige de udstillinger, der har været i perioden - og den slags beviser eksisterer mig bekendt ikke smiley

• #5   21. maj 2007 hmm jeg har jo så som mange nok ved været i kontakt med denne opdrætter ang parringer og ja jeg har bestemt ingen tillid til hende og ville aldrig handle med hende.

• #6   21. maj 2007 Sabrina; du er ikke den eneste der har været i kontakt med den slags skruppelløse og pengefikserede *personer*.samme her..det har kostet blod sved og tårer pga aflivninger.Jeg har INTET tilovers for dem...

Lone:Kender ikke til din *sag* med ?? Må ikke nævne navne her,det er udhængning...har læst diverse tråde med " ringorm osv" kan godt lægge 2 og 2 sammen her...
    Tror på dig,du har handlet i den bedste overbevisnisning i samråd med din dyrlæge,hvad skal man ellers gøre ??

Det er der vist en her som absolut ikke gør, iflg nogle tråde.Føj...siger ikke mere,så ender det galt...har lige endnu engang mistet en misling.Det gør sgu ondt!

• #7   21. maj 2007 Gitte: jeg nåede aldrig og handle med hende heldigvis men hun var klar til at parre hendes birmaer og mco med mine mco uden tavle samt man blanding hvis jeg havde lyst og det er jo meget forkert.

• #8   21. maj 2007 Nej nej nej Gitte... Lone er den værste opdrætter. Lone tænker KUN i penge, hun spekulerer IKKE i kattenes og killingernes ve og vel og det eneste hun ser, når der kommer killingekøbere, er $ $ $ $

Er det ikke rigtigt Lone???

At hun vælger at overholde en karantæne er jo det ALLE opdrættere burde gøre, hvilket ikke altid sker hos de "søde" producenter, der kun øjner profit fremfor kærlighed til dyrene...
    De er så sørgelige - de producenter - og det er så frygteligt, når man hører om folks oplevelser med disse.

Lone du har ikke misforstået noget som helst ;-)) Du kan uden at blinke med et øje, klappe dig selv på skulderen, for du gør PRÆCIS det der skal til, for at kattene har det godt, og det er jo pointen med opdræt

KÆRLIGHED til kattene....

• #9   21. maj 2007 Sabrina; godt du ikke nåede det og trak følehornene til dig..Det er rystende at læse om hvordan "folk" snyder og bedrager på ondt og ondt.Det er så det vi stakkels uvidende naive personer må lide under.Jeg hoppede selv i med begge mine blege blondineben.Men det er første,sidste og den eneste gang!
    Håber du er obs på hende den *bip* Sabrina og husker hendes navn...
    De skulle skamme sig og håber da de får mange mange søvnløse nætter!

• #10   21. maj 2007 Ej....det var ikke det der var meningen...sidder her og hidser mig op...det er ikke det " de" skal have ud af det.Forstå mig ret...er da bedøvende ligeglad med ,at have købt syge killinger,som jeg har ofret så meget på.Det gør jeg gerne ,men ikke hvis det er med sælgers bagtanke.

• #11   21. maj 2007 Hey Rolig nu Gitte... hvad sker der????

Hvis det er mit indlæg der hidser dig op, så prøv at læs det igen ;-))
    Det var ironisk ment med hensyn til Lone ;-)))))

• #12   21. maj 2007 Hej Annette: din dejlige optimist...tak for opbakningen*G*

Bliver bare lidt arrig over de her tråde med at skyde hinanden i sandalerne..*Jeg har ikke solgt syge killinger,det var dig ..æv bæv bussemand.sikke en holdning.
    Ved godt at Lone,er en værre en..men ikke som opdrætter.Har set dem værre! *SS*

• #13   21. maj 2007 Tilbage til tråden...undskyld Lone :
    Du skriver i indlægget hentet fra FD´s karantæneregler: At det er enhvers opdrætters ansvar at følge reglerne .....ja,bare de så kunne det.Mange gør det,men vi har da set bevis på mange ikke gør det.

• #14   21. maj 2007 Gitte
    Ja desværre sker det også, at de registrerede opdrættere ikke overholder reglerne..

Det er noget rigtigt ØV HØ og P**, for det skaber en dårlig stemning for de gode og seriøse opdrættere, hvilket ikke er "fair" om man vil.

De mange GODE og SERIØSE opdrættere får et hak i tuden, på grund af de mange useriøse og sløsede "producenter"....

• Morten M
    Morten M Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 60
    #15   22. maj 2007 ps. undskylder diverse stavefejl smiley

• Morten M
    Morten M Tilmeldt:
    maj 2007

#16   22. maj 2007 Det var privat over hendes mail, fra nogle herinde, altså på hendes personlige email. den kan man finde på hendes hjemmeside. Hun har ikke solgt killinger eller haft folk på beøg.
    Ved ikke om hun meldte sig i karentæne. Så meget ved jeg ikke om det. Men det tror jeg vel hun gjorde.
    Nåh, men det var ikke for at starte en krig. Det var bare en opfordring til alle de "brodne kar" af opdrættere. Som f.esk. sælger syge killinger. Og så en opfordring til at folk ikke skal hakke så meget på hianden.

Håber det er ok jeg giver mit besyv med.

Morten

• Morten M
    Morten M Tilmeldt:
    maj 2007

#17   22. maj 2007 hvordan retter man i et indlæg hvis der er mange stavefejl i det? Kom til at trykke slet, men nu kan jeg ikke få det frem igen? Kan man ikke rette i det? smiley

• Morten M
    Morten M Tilmeldt:
    maj 2007

#18   22. maj 2007 Tror bare hun blev træt af Kattegalleriet. Men hvis ikke du vil må andre vil give mig ret i der findes mange emsige mennesker herinde som ikke har deres på det rene. Lige som *bib* hun købte kat fra der var syg med ringorm osv. Men det mener du måske ikke, ...Nårh jeg er ikke typen til slader, jeg ville bare have lov at ytre min mening.

Og med hensyn til at bevise, og sende kopi af dyrlæge papir mv. tror jeg bare hun fremviser for killingekøbere når tid er. Mere behøves hun ikke at bevise så vidt jeg kan forstå? At folk vil have ondt i røven over ingenting er op til folk selv. eller hva?

Men det var nu heller ikke det hun blev chikaneret på (ringormen altså) det var helt andre ting, og så måtte vedkommende også lukke munden bagefter. Grunden til jeg nævnte ringorm var blot for at illustrere hvor mange brodne kar der findes af opdrættere. Og var mange ofre der bliver (vi blev nogle af dem) og så var det startemenet på denne tråd.

• #19   22. maj 2007 Morten - Self, men gjorde hun dette ville det jo aflive mange rygter og spekulationer. Kan godt være hun selv mener hun har sit på det rene, men der er jo folk herinde der mener det modsatte. og for alle os der ikke er deltagere i sagen, kunne det jo være godt at læse/se beviser for at hun i sagen med ringorm har handlet korrekt, og derved ikke være i tvivl mere..

• Morten M
    Morten M Tilmeldt:
    maj 2007

#20   22. maj 2007 Men der er ingen rygter og spekulationer? Hvorfra kommer de?
    Det var fordi hun havde 2 katte uden stamtavle som nogle troede hun avlede på, men folk må da gerne se bevis fra dyrlægen på de er steriliserede. Er det det som du mener? Det var det hun blev chikaneret på for mange måneder siden.

• Morten M
    Morten M Tilmeldt:
    maj 2007

#21   22. maj 2007 *Chrisina* jo du må gerne spørge smiley og i øvrigt, er det lige præcis - det jeg mener, brodne kar, der ødelægger det for os andre.
    Og hun/mig (for jeg er også snart hevet ind det hehe) vil jo også bare gerne nyde at opdrætte katte, uden det bliver ødelagt for en.

Tak for debatten. Var nu ikke meningen jeg sku skrive så meget her.

• #22   22. maj 2007 Morten - Øøøh? Jo? Hvorfor tror du lige hele denne her tråd er startet? På baggrund af en anden tråd hvor det føg igennem luften med beskyldninger.

Morten - Det og 127 andre ting, hvor man tænker? Kan det nu passe? Der er vist noget her der ikke stemmer helt. Og man kan jo ofte tage fejl, det er bare det at man helst lige skal se beviser for om det er rigtigt eller forkert.

Jeg siger ikke det her for at være ond ved dig eller din kæreste. Men har hun tingene i orden ville det være bedst for hende og hendes rygte (som opdrætter) at offentligøre dem.

• Morten M
    Morten M Tilmeldt:
    maj 2007

#23   22. maj 2007 arh ja beskyldninger i øst og vest... ja jeg forstår mig ikke på det. Næææ du så længe man kan se sig selv i øjnene, og har rent mel i posen med hvad man laver er det vigtigst.
    Og selvfølgelig, skal nogle købe en killing fra en, eller anden kat, skal man bare kunne fremvise alle alle de ting der skal være i orden.
    Det må vel være alfa omega?

Hvis nogle ikke tror på vores 2 neutraliserede katte er det, er de velkomne til at skrive privat, så skal jeg da nok personligt scanne beviset ind på pc, og sende over mail smiley

• Morten M
    Morten M Tilmeldt:
    maj 2007

#24   22. maj 2007 ..ps. For jeg går ud fra du vil have hun skal offentligegøre det hun blev besskyldt for ikke sandt? Og det var om hun avlede på 2 katte uden tavle. Hende der beskyldte for det, har set beviset på de er sterile, og har givet undskyldning på dette. Så om resten af offentligheden også betvivler,,, ja send en besked og i må da gerne se papirerne fra vores dyrlæge.

Venlig hilsen Morten.

Men jo offentligøre for dem der i tvivl, og det gjorde hun. smiley

• Morten M
    Morten M Tilmeldt:
    maj 2007

#25   22. maj 2007 Nåh men bortset fra det er det heller ikke fair af mig sidde og skrive om hende sådan. smiley Må nok lige indvie hende i jeg skriver om hende hehe.

I må alle have en fortrinelig dag.

Morten

• Morten M
    Morten M Tilmeldt:
    maj 2007

#26   22. maj 2007 Jeg kom til at slette det ved en fejl da jeg troede jeg kunne redigere i det, sorry men jeg er altså helt ny herinde.

(jeg kan godt prøve at skrive det igen ? hehe)

Jeg vender det heller ikke om, hun slettede sin profil, da hun blev chikaneret, and ang, sterile katte.

Det med ringorm, var blot en opfordring til at føle med alle dem der rammes af infektioner fra andre opdræt.

• #27   22. maj 2007 Morten - Jeg har aldrig hørt noget om sterile/ikke sterile-katte. Jeg snakker stadig om ringorm... Det skriver jeg også tydeligt?

Ja, jeg ser fint mig selv i øjnene. Som sagen ligger indtil videre har jeg bare ikke lyst til at se din kæreste i øjnene, og spekulerer på om hun kan se sig selv i øjnene.
    Jeg har aldrig beskyldt hende for noget. Men jeg har da hørt om hende på både Jyrak's general forsamling, til udstillinger og herinde. Så jo, der går en masse ting. Men har nu ikke hørt om sterile/ikke-sterile katte

• #28   22. maj 2007 Samt at en opdrætter eftersigende tilbyder parringer til katte uden stamtavle/blandingskatte.

• Morten M
    Morten M Tilmeldt:
    maj 2007

#29   22. maj 2007 nej det tror jeg heller ikke eva k smiley Der har du nok helt fat i den forkerte Smiler.

Og ikke sterile katte,,, det var 2 hunkatte der var sterilliserede jeg skrev om . intet andet. vi er gået forbi hinanden.

• #30   22. maj 2007 Aeh.. Men nu kan jeg så ikke læse det første indlæg da det jo er blevet slettet???

Beklager min fejltagelse så, hehe.. Så blander jeg mig bare uden om her. :o)

• Morten M
    Morten M Tilmeldt:
    maj 2007

#31   22. maj 2007 Bare helt okay.
    Og min fejl det første blev slettet, jeg troede jeg kunne rette i det. (der var maaaange stavelfejl, næsten ulæseligt) sorry, men er helt ny herinde. smiley

• #32   25. maj 2007 Jeg sidder s*u her og får det helt dårligt smiley Jeg KENDER Lone (meget godt endda), hun er den jeg ringer til når noget brænder på og hun gør vist det samme smiley

At Lone har haft ringorm, har hun på INTET tidspunkt lagt skjul på, MEN jeg VED at hun har overholdt karantænen inden salg af de små killinger. En anden god veninde købte faktisk søsteren til den omtalte kat og den var sjovt nok FRI for ringorm.... Jeg har selv 2 katte fra Lone og IKKE en af dem, har haft det mindste ringorm eller andet (nå, ja udover at de er totalt overforkælede*SS*)

Jeg var også selv i kontakt med vedkommende killingekøber/opdrætter som nu beskylder Lone for de problemer hun har i hendes katteri (men det er jo også nemmere end at gøre noget ved det!!) Jeg fik fortalt af vedkommende at hun havde fået ringorm fra en anden kat, hun havde fået ind i huset på samme tid. Men i mellemtiden er hun åbenbart blevet sur på Lone og nu skal hun f***** ha' så hatten passer smiley

Lone, det eneste jeg kan sige er at jeg virkelig føler med dig, men det er ikke altid lige nemt at 'skue hunden på hårene'.

Jeg håber også inderligt at vedkommende rent faktisk SENDER klagen (istedet for bare at true med det gang på gang). Jeg og mange andre er jo slet ikke i tvivl om hvordan den sag vil falde ud i Disiplinærnævnet og så får du da i det mindste oprejsning derfra smiley

Jeg ved godt jeg er helt ny herinde, så er sproget for *farvet* må i jo lige sige til. Jeg har det til tider med at hidse mig 'lidt' for meget op *SS*

Kommentér på:
Karantæneregler

Annonce