Killing (kattebakke med lem) {{forumTopicSubject}}
Jeg fik en kattekilling hjem i går - Van Helsing - og sammenførelsen gik bare super .. Felix (min hankat på 3 år) tog rigtig godt imod ham og de leger nu også sammen - selv om det til tider ser lidt voldsomt ud, når Felix vælter den lille ny.
Men ... det jeg egenligt ville spørge om var, om der var nogle derude der havde erfaring med at vænne en killing til at gå ind i en kattebakke der har sådan en lem/"svingdør".
Felix havde også svært ved at forstå det i starten, men han var også noget ældre og større. Efter at have holdt kattebakken åben for ham et par gange, begyndte han selv at gå derind.
Jeg prøvede at fjerne låget fra kattebakken her i starten, så han til at starte med kunne finde ud af hvor kattebakken står, men han nægtede stadig at kravle derind.
Jeg har så nu sat en ny "kattebakke" op til Van Helsing, bestående af en skotøjsæske med avispapir og en plasticpose i bunden + selvfølgelig kattegrus. Den går han på uden problemer.
Så jeg tror måske det er lugten fra den gamle kattebakke, der gør at han ikke vil gå på den - så mon det ville hjælpe at tømme den helt for kattegrus, vaske den og så fylde nyt i? For så lugter den jo ikke af Felix mere ....
Det blev da vist lige en ordenlig smøre ^^
mar 2007
Følger: 17 Følgere: 11 Katte: 1 Emner: 22 Svar: 153
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Mine killinger har lige fra start været vant til wc'er med låg (ikke lem), da jeg brugte helt små transportkasser, hvor jeg havde fjernet lågen.
PS: For øvrigt fjernede jeg som det første lemmen i mine 10 meget store wc'er, da jeg fik dem. Lugten derinde bliver for koncentreret, selv om der skiftes tit, og kattene ville få halerne i klemme, hvis der var lem i.
mar 2007
Følger: 17 Følgere: 11 Katte: 1 Emner: 22 Svar: 153
okt 2006
Følger: 12 Følgere: 24 Katte: 5 Emner: 28 Svar: 62
Ja, Felix fik i starten også hele tiden halen i klemme ^^ men han lærte nu hurtigt at undgå det.
aug 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
dec 2012
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 5 Svar: 19
Killing (kattebakke med lem)