Killing vs. lukket kattebakke {{forumTopicSubject}}
Jeg har en fjorten uger gammel hankilling, som altid har været vant til åben kattebakke, men jeg vil rigtig gerne have ham vænnet til at bruge en lukket, fordi jeg bor i en 1-værelses lejlighed, så for at mindske lugten mest muligt, ville det bare være mest optimalt + han har tendens til at sidde på gulvet og skrabe grus ud på gulvet, fordi han vel egentlig bare synes det er sjovt.
Hvordan lærer jeg ham det bedst? Lige nu er låget jo selvfølgelig ikke på, men han er utrolig renlig og har (7-9-13!) endnu ikke haft uheld. Jeg er bare bange for at han pludselig ikke kan finde ud af det, hvis der kommer låg på, så jeg kunne virkelig godt tænke mig at vide hvordan I andre har gjort med jeres mislinger
dec 2013
Følger: 3 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 6
Startede med at fjerne låget i bakken og når de havde vænnet sig til det, tog jeg lågen på igen:)
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
Mine bliver vant til både åben og lukkede kattebakker, når de forlader kravlegården med 8 uger. Det går ret hurtigt.
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
DOG skal det siges at aldrig har den klaplille låg i. de er taget af alle mine.
min internatsleder ville ikke engang sælger bakker med disse klaplåger.man bør tænke på hvor meget man selv vil bruge et lille toliet som lugter af l.... fint nok at resten af hjemmet ikke lugter af l.. men det er synd for katten at skulle lukkes inde i en bitte kasse, i den lugt.
det med at du får grus ud af bakken, her kan du finde en måtte og ligge foran. dækservietter kan også bruges. jeg køber gerne billige smusmåtter i netto, når de har dem til 10 kr eller der omkring. dækservietterne køber jeg hos gnebrugscenteret. for jo man kan købe det i dyreforretninger, men det behøves bare ikke. det er nemmere at gøre rent.
jeg har en voksen som gerne tømmer 2-3 bakker inden han bruger nr 4.
nov 2013
jul 2012
nov 2013
Men bruger du det grus, jeg bruger, så støver det minimalt, og så har det ikke den store betydning.
jul 2012
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Denne bakke har jeg 2 af, jeg kan lide de er helt hvide, og at der ikke er en kantrille hvor kattene kan tisse på, så det ligger under bakken, og så kan den både være åben, halvt lukket og helt lukket i toppen, mine sidder tit oven på
Men til store katte er de nok lidt små?
Det med lugt, ja der syntes jeg faktisk lukkede bakker stinker mere, og når du ikke ser hvad der er i, så kan du glemme, at gøre rent i bakken.
Jeg har en som ikke dækker til når han har lavet lort og tit skal han på bakken lige når jeg skal have gæster, så der skynder jeg mig, at fjerne det, og så bruger jeg lige et pust af R10, så det ikke kan lugtes over alt, lige når gæsterne kommer ind ad døren
Ja selv om natten kan jeg vågne ved, at Røde er på bakken, så må jeg lige dække til og måske lige et pust R10
jul 2008
vi renser bakkerne mange gange om dagen. fast morgen og to gange til aften - og så alle de ekstra ture.
maj 2004
Følger: 20 Følgere: 32 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 20
Mener det hedder noget med Classic, uden duft. Det var det jeg blev anbefalet
Jeg havde under alle omstændigheder tænkt mig helt at fjerne den lille låge ind til bakken, for jeg kan ikke lide tanken om at han måske kunne få hans hale i klemme.
Så jeg ville godt kunne prøve at sætte låget på i morgen og se hvad han siger til det?
jul 2008
kida brugte bakken med det samme. og det samme har de andre gjort.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Så mit råd er egentligt at du bare sætter låget på og dufter kattebakken af katten så lur mig om ikke den helt naturligt vil gå ind i kattebakken som noget helt naturligt.
Ofte er problemet hvis man lader lågen være på fordi katten så skal lære at åbne lågen også.
maj 2004
Følger: 20 Følgere: 32 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 20
Han går bare direkte derind og klarer det han skal uden nogen problemer. Så det er jo super fint, ingen problemer der
Killing vs. lukket kattebakke