8.599 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Bider min anden kat i nakken ? hjælp ! Bider min anden kat i nakken ? hjælp !

Jeg har 2 Kas. hankatte, en på halvandet år og en på ca 2 år,

Den yngste fik jeg den 3 maj og den anden fik jeg sidst i juni.
Lad og kalde den yngste Ramsay og den ældste Pio og det er aldersmæssigt fik jo Ramsay først smiley

De kan godt gå sammen med har haft lidt problemer med Pio hvæste lidt af Ramsay.

Nu er Ramsay begyndt at "Angribe" Pio ved at hoppe op på ryggen af pio og bide sig fast i nakken på ham og Pio er begyndt at få overfladiske sår i nakken, hvorfor gør han det? er det dominans eller leg?

Og hvad kan jeg gøre får at få ham til at stoppe??

Har overvejet at bruge en forstøver på ham, også give ham et lille sprøjt når han gør det.

Skal lige sige Ramsay selv tror han er en lille killing.
Og nogle gange lægger Pio selv op til det men det sker næsten aldrig, og Ramsay gør det bare hverdag og nu er Pio begyndt at flygte fra ham.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bider min anden kat i nakken ? hjælp !
  • #1   25. aug 2010 Du kastrerer ham.. Han er kønsmoden og tager det første og bedste han kan finde. Det er helt normal adfærd og skal på ingen måde straffes.

• #2   25. aug 2010 Sådan er min ene kat også (den yngste). Han vil hele tiden lege og det gider dovne Romano ikke. Han har dog aldrig fået sår eller skrammer af det, så tvivler på det er alvor. Men det er selvfølgelig ikke rart at se på.
    Den yngste har det også med at slikke ham i hovedet osv. - kan det være et tegn på dominans?
    Begge er kastrater.

• #3   25. aug 2010 Mine gamle kastrater kan osse gøre det, men dog ikke så voldsomt som du beskriver. Det er dominans. De 2 fertil søskende jeg har gør det osse, men bestemt heller ikke så hårdt. Men jeg vil helt klart anbefale dig at få dem begge kastreret, så kan det stoppe eller i hvert fald blive mindre voldtsomt. Det er ikke godt at der bliver bidt hul, det kan give bylder.

• #4   26. aug 2010 Psst: Nadia skriver i starten, at det er to kastrerede hankatte smiley

Det er en typisk dominansadfærd, og det fortager jeg med tiden, når rangordenen er endeligt fastlagt.

Jeg er sikker på, at de ville savne hinanden, hvis du adskilte dem, men prøv at aflede deres opmærksomhed, evt. ved leg - ikke straf - når det går for voldsomt til.

• #6   26. aug 2010 Jeg ahr samme problem og er også bange for det ligner den ældste vil parre sig med den lille hankat.

Men jeg har lige hørt om et søskende par, en han og en hun, som er 5 år gamle, og de gør det stadig. Og de er både kastrerede og stereliseret, og de skiftes til at gøre det.

og du skal IKKE blande dig i det, så længe de ikke hvæser, og så længe det ikke flyver med hår. Noget af tiden er også bare leg. Så ikke sprøjt på dem, du gør dem bare forvirrede over deres egen natur.

• #7   26. aug 2010 Problemet er der tit flyver hårtotter af dem ikke bare små sådan ok stor tot, de savner hinanden eller Ramsay savner pio når jeg adskiller dem. Men syntes bare det er synd får Pio at ramsay ikke forstår pio ikke gider også bliver Pio sur og Knurrer og hvæser af ham.

Kommentér på:
Bider min anden kat i nakken ? hjælp !

Annonce