30. jun 2008 Følger: 25 Følgere: 14 Katte: 10 Emner: 122 Svar: 478
Bider min anden kat i nakken ? hjælp ! Bider min anden kat i nakken ? hjælp !
Jeg har 2 Kas. hankatte, en på halvandet år og en på ca 2 år,
Den yngste fik jeg den 3 maj og den anden fik jeg sidst i juni.
Lad og kalde den yngste Ramsay og den ældste Pio og det er aldersmæssigt fik jo Ramsay først
De kan godt gå sammen med har haft lidt problemer med Pio hvæste lidt af Ramsay.
Nu er Ramsay begyndt at "Angribe" Pio ved at hoppe op på ryggen af pio og bide sig fast i nakken på ham og Pio er begyndt at få overfladiske sår i nakken, hvorfor gør han det? er det dominans eller leg?
Og hvad kan jeg gøre får at få ham til at stoppe??
Har overvejet at bruge en forstøver på ham, også give ham et lille sprøjt når han gør det.
Skal lige sige Ramsay selv tror han er en lille killing.
Og nogle gange lægger Pio selv op til det men det sker næsten aldrig, og Ramsay gør det bare hverdag og nu er Pio begyndt at flygte fra ham.
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 16 Svar: 425
dec 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 45
Den yngste har det også med at slikke ham i hovedet osv. - kan det være et tegn på dominans?
Begge er kastrater.
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Det er en typisk dominansadfærd, og det fortager jeg med tiden, når rangordenen er endeligt fastlagt.
Jeg er sikker på, at de ville savne hinanden, hvis du adskilte dem, men prøv at aflede deres opmærksomhed, evt. ved leg - ikke straf - når det går for voldsomt til.
feb 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 46
Men jeg har lige hørt om et søskende par, en han og en hun, som er 5 år gamle, og de gør det stadig. Og de er både kastrerede og stereliseret, og de skiftes til at gøre det.
og du skal IKKE blande dig i det, så længe de ikke hvæser, og så længe det ikke flyver med hår. Noget af tiden er også bare leg. Så ikke sprøjt på dem, du gør dem bare forvirrede over deres egen natur.
jun 2008
Følger: 25 Følgere: 14 Katte: 10 Emner: 122 Svar: 478
Bider min anden kat i nakken ? hjælp !