1.085 visninger
|
Oprettet:
Hjælp, min kat bider!! {{forumTopicSubject}}
Hej KG!
ja, nu jeg ved at være træt af at min kat ikke stopper med at bide fra tid til anden!
Han er en hankat på knap 8 mdr, og kom ikke for tidligt fra sin mor. han var ca. 4 måneder.
Han har altid småbidt lidt, hvor vi har sagt strengt NEJ og skubbet ham væk. det kommer helt umotiveret, og tit imens man bare sidder og kæler roligt med ham. Vi har fortsat med at sige nej, vi har prøvet at pive højt, taget ham i nakkeskindet og sagt nej eller fy, og sat ham på gulvet. lige lidt hjælper det.
Hvorfor bider han? Hvad betyder det? og hvordan får vi ham til at holde op?
Han har i øvrigt skiftet tænderne
jan 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 31 Svar: 311
det er som regel ikke på maven at han begynder at bide, men tit og ofte bare mens man aer ham over ryggen eller i nakken. Vi leger en del med ham, og han har altid legetøj liggende så han har noget. han elsker at spille bold, så det gør vi meget i, mange gange om dagen. Hans bid kommer helt umotiveret.
Han har desværre ikke en legekammerat (selvom jeg taler for min sygebedstemor over for kæresten om at få en, men må ikke:( ) så det er desværre udelukket stadig. vil dog stadig forsøge at overtale ham til at få en mere.
Vi har godt nok leget med hænderne, men vi har så også sagt stop for det her den sidste tid, i håb om at det kunne få ham til at stoppe, men har det i hvert fald ikke endnu.
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Nakkeskindet er forbeholdt missemor imens at de er ganske små, ikke noget man gør ved voksne katte!
I øvrigt 100% enig med Susan.
jun 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 909
jan 2010
Judith: Har prøvet det med at holde hånden stille, og jo, han slipper godt nok, men han prøver jo alligevel igen senere.. det er som om han ikke forstår at det må man altså ikke! vi har aldrig givet ham lov til at bide eller kradse os, da det er forbeholdt hans legetøj!
Marianne: Vil prøve det med et tøjdyr
jun 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 909
jan 2010
og mht. hænderne, så har vi ikke ladet ham "lege" med dem, men fx. sagt lyde i sengetøjet eller i gulvet, så han har jagtet dynen eller lign. IKKE decideret vores hænder!
Susan: det med tonelejet bruger jeg også
jan 2010
Hjælp, min kat bider!!