2.063 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Louise S
Louise S
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 24

Opdragelse af killing? Opdragelse af killing?

Hej.

Min kæreste og jeg vil til og ha en lille kat, og vi ville helst ha en voksen kat der var opdraget, men hvis vi nu vælger at få en killing, hva kræver det så at få den opdraget til at være kælen og ikke vild?

Lyder måske dumt, men har haft dårlig erfaring med en killing, som kom væk fra sin mor allerede efter 5 uger, og som var helt ustyrlig som voksen.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opdragelse af killing?
  • #1   3. mar 2009 For det første må killingen ikke komme fra morgen før den er min 12 uger gammel.. Da killingere har brug for sin mor, til de er 12 uger gammel..
    Og ja, det som det kræver, er kærlighed.. Og ja, køb den fra et sted, hvor killingerne har fået kontakt fra starten og hvor der er søgert godt for dem, så burde du være sikker..

• #4   3. mar 2009 Jamen hvorfor så ikke bare vælge en voksen kat, der har færdigudviklet sin personlighed? Det i ser, er det I får smiley

Vælg en kat, der passer til de forhold I kan tilbyde - dvs. hvis den skal være ene- og indekat fx, så vælg en der er vant til dette, og som man ved trives med det.
    Og så skal man jo være forberedt på, at enhver kat jo kræver noget af ejeren, hjemmets indretning osv...

Der er MASSER af voksne skønne, kælne katte, der søger nyt hjem. Bl.a. på dyreinternater og www.vildkat.dk . Besøg katten et par gange så I kan vurdere, om kemien passer.

• #6   4. mar 2009 jeg er godt nok ikke så gammel men jeg har haft katte hele mit liv og vi har lige fået killing
    men for det første hvis den skal være renlig så nogle gange skal i løfte den op i kassen hver dag men i skal ikke holde den der men bare se om den skal tisse eller noget

hvis du skal ha en kat så skal den også være inde i en uge så den kan føle sig godt tilpas inden den skal ud så den ikke stikker af

hvis katten skal være kælen så kan i ta den op nogle gange og kæle for den og lege med den så tit i kan men den skal ikke tvinges til det

jeg havede engang en kat som var helt vildt og nu er han helt kælen og han er stadig kælen og vi er da flyttet

• #7   4. mar 2009 Jeg ville helt sikkert vælge en voksen kat, som Tinka siger, så ved man hvad man får smiley De kan sagtens være legesyge, men har løbet killingehornene af sig.. smiley

• Anna V
    Anna V Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #9   8. mar 2009 Sofus med fedthalen er vasket og børstet, det foregik uden problemer, hvor tit skal han vaskes?
    Tak for hjælpen smiley anna v.

• Anna V
    Anna V Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #10   8. mar 2009 Ud for første gang. Jeg fandt killingen Linus for 5 mdr. siden. Den var vild men sulten gjorde at den fulgte med vore to katte ind. Dens imumforsvar var dårlig (øjnbetændelse, dårlig mave, orm, øremidder og langvarig øjenbetændelse). Er vaccineret, kastereret og ørermærket. Den har været sky over for menesker men det er blevet meget bedre, den er smuttet ud to gange den ene gang var en væk i ti timer, da vi fandt den ude var den bange og vild men søgte sammen vore to andre katte og kunne fanges ved madskålen. Jeg har haft den ude i haven i sele 5 - 6 gange, i går da jeg ville tage den ud begyndte den at hvæse og ville ikke fanges da den så selen. Den har ikke været ude længe , den er utryk og når den gå til døren går vi ind sammen med de to andre katte. Linus er nok ca. 7mdr. kan han finde tilbage når han om nogle uger får lov til at komme ud? anna.v

• #11   8. mar 2009 Anna V
    Det er lidt forvirrende når der kommer et het nyt emne i en tråd. Så prøv at oprette dit indlæg som nyt emne.
    (klik på "nyt emne" , så skulle det gerne gå af sig selv :))

• #12   20. maj 2009 En killing er en killingog en kat er en kat .
    Katte er deres egen herre og man kan ik opdrage en kat tilat være kælen :') tror det har noget atgøre med hvor godt den har det og hvormeget man er´sammen med katten .

• #13   26. maj 2009 Katte er deres egne, og du kan være sammen med den døgnet rundt fra nu af og flere år frem, uden at kunne ændre på dens personlighed. Hvis en kat ikke gider kæle, så gider den ikke, ligegyldigt hvad du gør.

Kommentér på:
Opdragelse af killing?

Annonce