Opdragelse af killing? Opdragelse af killing?
Hej.
Min kæreste og jeg vil til og ha en lille kat, og vi ville helst ha en voksen kat der var opdraget, men hvis vi nu vælger at få en killing, hva kræver det så at få den opdraget til at være kælen og ikke vild?
Lyder måske dumt, men har haft dårlig erfaring med en killing, som kom væk fra sin mor allerede efter 5 uger, og som var helt ustyrlig som voksen.
sep 2007
Følger: 123 Følgere: 123 Katte: 13 Emner: 222 Svar: 1.153
Og ja, det som det kræver, er kærlighed.. Og ja, køb den fra et sted, hvor killingerne har fået kontakt fra starten og hvor der er søgert godt for dem, så burde du være sikker..
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Vælg en kat, der passer til de forhold I kan tilbyde - dvs. hvis den skal være ene- og indekat fx, så vælg en der er vant til dette, og som man ved trives med det.
Og så skal man jo være forberedt på, at enhver kat jo kræver noget af ejeren, hjemmets indretning osv...
Der er MASSER af voksne skønne, kælne katte, der søger nyt hjem. Bl.a. på dyreinternater og www.vildkat.dk . Besøg katten et par gange så I kan vurdere, om kemien passer.
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 6 Svar: 1
men for det første hvis den skal være renlig så nogle gange skal i løfte den op i kassen hver dag men i skal ikke holde den der men bare se om den skal tisse eller noget
hvis du skal ha en kat så skal den også være inde i en uge så den kan føle sig godt tilpas inden den skal ud så den ikke stikker af
hvis katten skal være kælen så kan i ta den op nogle gange og kæle for den og lege med den så tit i kan men den skal ikke tvinges til det
jeg havede engang en kat som var helt vildt og nu er han helt kælen og han er stadig kælen og vi er da flyttet
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Svar: 135
okt 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
Tak for hjælpen
okt 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Det er lidt forvirrende når der kommer et het nyt emne i en tråd. Så prøv at oprette dit indlæg som nyt emne.
(klik på "nyt emne" , så skulle det gerne gå af sig selv :))
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Svar: 2
Katte er deres egen herre og man kan ik opdrage en kat tilat være kælen :') tror det har noget atgøre med hvor godt den har det og hvormeget man er´sammen med katten .
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Svar: 135
Opdragelse af killing?