5.719 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

opdragelse af killing....!!!???;-) opdragelse af killing....!!!???;-)

hey Alle....

jeg har lige hentet en lille killing i går... en Main coon blanning... hun skal nok komme her ind så jeg lige har overstået min flytning så jeg kan sætte billederne ind på min egen computer...

nå nu til sagen... min lille mis er 8 uger i dag, jeg har haft mange killinger i mit liv, men dehar alle været der sammen med moderen, som jo har stået for opdragelsen... det er ikke sådan at jeg er helt på bar bund i hvordan man opdrager, men det er jo altid dejligt med gode råd fra andre...

hun er 100% renlig men har lige tisset på en mis med kattenip i, ved ikke omdet er fordi den lugter eller hva at hun har pisset på en... nogen det har oplavet det samme?

ud over det ville det vare rart at høre hvad i har gjodt for at opdrage de små misser...

vil hest ikke bruge vandforstøver, da hun skal lære at være glad for vand, eftersom hun er kridt hvid....

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  opdragelse af killing....!!!???;-)
  • #1   20. aug 2006 hov det var ikke en mis men en mus med kattenip i hun har tisset på.... hehe

• #2   20. aug 2006 Altså først og fremmest ville jeg vente med at overtage hende til hun er 12 uger... Hun kan nemlig blive urenlig osv. af at blive taget fra moderen for tidligt... Så prøv at snakke med dem du købte hende af om hun kan få lov til at være hos dem den sidste måned, til hun er parat til at flytte hjemmefra...

• #3   20. aug 2006 jeg har hentet hende, har hentet hende i varde og bor i kbh og tror ikke lige jeg køre tilbage med hende igen... desuden har hun gået på kattebakken siden hun var 4 uger og spist fast føde siden der også... og moderen var også begyndt at afvise dem.. såå

men ellers tak for rådet...;-)

• #5   20. aug 2006 Vil også mene det er syndt for killingen, at hun allerede er taget fra... smiley
    Der er stor forskel på killinger som 8 uger, og som 12 uger, hvor de der er meget mere klar til at komme ud...

Det er så ærgeligt at mange stadig har det syn at 8 uger er gammelt nok, når det slet ikke er... hader bare den sætning... "...og moderen var også begyndt at afvise dem.. såå..."
    Ville aldrig sælge en killing allerede ved 8 uger... og at du får problemer med opdragelsen er netop derfor...

• #6   20. aug 2006 der ligger mange aspekter i denne situation... jeg og avleren af min killing belv enige om at hente killingen på dette tidspunkt, også af personlige grunde som jeg ikke ønsker at komme nærmere ind på her af hensyn til avler... jeg har selv "avlet" katte hele mit liv og de er aldrig blevet taget fra moderen før min 8 uger og ofte først 10-12 uger gamle...

og nu var mit spørgsmål heller ikke om alderen varfor ung, ved godt at det er lidt tidligt, men vi er blevet enige om at det var bedst..;-).

er nu stadig interrestert i at høre lidt gode historier om opdragelse af kilinger...;-)

• #7   20. aug 2006 JULIE: jeg har ikke problemer med opdregelsen af min killing, som sagt før er det slet ikke derfor jeg starter dette emne. var bare nysgerrig efter at høre nogle tips til hvordan andre gør... så man får lidt varrition i det....

• #8   20. aug 2006 Lundkvist: 1000 mage takfor rådet,det er også sådan jeg ville gribe det an... mange tak..

det er heller ikke min stil med de 8 uger, men i dette tilfælde var det sådan det var nødtil at være...;-)

• #9   20. aug 2006 Du skriver selv at DU og AVLER blev enige... men hvad havde killingen at sige...? Det er jo netop det at mennesker tager beslutninger om dyrets velfærd... I som mennesker har bestemt at det var "godt nok" eller "bedst" at killingen flyttede nu... hvordan kunne I lige se, at det var bedst...?

Ja, jeg spørger bare, for forstår ikke sådan en holdning, når du ved bedre...

• #10   20. aug 2006 Britta: forstår godt at det virker forurogligende at en killing bliver taget fra moderen som 8 ugerkilling.. men mener også at når jeg skriver at der er sine grunde må i også kunne se at jeg ikke på nogen måde har gjordt det for at skade hende/katten... ud over det har jeg jo ikke problemer med at hun ikke er renlig, hun har både gjodrt stort og småt på kettebakken og har kun lige tisset på denne her mus og tror personligt at det har noget med lugten af gøre, for havde kun lige givet hende den så tissede hun på den... føler lidt jeg bliver angrebet selvom du siger det ikke er et angreb, men stoler på det ikke e, når du siger det....;-)

• #11   20. aug 2006 JULIE: ja mig og avlerblev enige om at jeg hentede hende nu... og hvis det er så vigtigt at snage i andre menneskers privatliv, såkan jeg da godt fortælle grunden til denne enighed...

jeg reseverede katten for længe siden, da den var helt lille, 4 uger efter fik hendes main coon også killinger, så var der 11 killinger i hjemmet... 2 uger senre mister hun moderen til main coon kuldet og må flaske dem alle 6 op... af hensyn til det press der så ligger på hendes skulder med 6 killinger der skulle opflaskes og et kuld på 5 blev vi enige om at jeg hentede killingen nu og ikke om en måned...

og nu du nævner dyrevelfærd... så skal det lige siges at jeg nu i et godt stykke tid har arbejdes for WSPA for netop at sikre dyrenes velfærd...

• #12   20. aug 2006 Jeg fik så slettet mit indlæg i fordi jeg var så lang tid om at skrive det og skulle logge ind igen, men imellem tiden synes jeg Britta har fået skrevet det jeg ville skrive så pænt.

VIl bare lige tilføje lidt om det med opdragelse. Altså er katten på bordet så sig nej, og sæt den ned. Er den et par min bagefter stadig på gulvet, så ros den og fortæl den hvor dygtig den er :o)

• #13   20. aug 2006 Britta: alt dette du fortaller mig ved jeg i forvejen.. har jo sagt længre oppe at det ikke normalt er min stil... alle de kuld mine katte har fåer er også først komme hjemme fra som 10-12 uger killinger... jeg kender til kattes adfærd og skal selv snart i gangsom dyrlæge, det er ikke af uvidenhed jeg valgte det tage killingen nu... jeg er opvokset på en stor gård på landet hvor jeg har haft alvedens dyr fra chinchillaer til heste og køer... jeg er ikke noget ondt menneske og det er utroligt at jeg skal sidde her og blive ked af det og forsvare mig selv, ud fra det at jeg startede et lille uskyldigt emne....

• #14   20. aug 2006 EVA K: 1000 tak for det... jeg forstår jo jer alle sammen og jeres bekymringer... men tak for tippet, dejligt nogle vil følge mit Emne....

• #15   20. aug 2006 jeg har så god erfaring med at være her inde og har været her inde i over et år og syntes i alle er meget fornuftige at høre på... men sidder sgu alligevel og bliver ked af det, syntes det er trist at mit emne skulle ende ude i at jeg må sidde og udlevere min avler og at jeg skal beskytte mig selv på den måde...

• #16   20. aug 2006 Britta: jeg bor i lejlighed og hun har nemt til sin kattebakke, hun har også efter at hun har tisset på musen der været ude på bakken 2 gange.. ud over det laver hun ikke noget ballede andet end almindelig killinge nysgerrighed og så hun jo legesyg... hun er meget tilidsfuld og hr sovet i arm hele natten, hun spiser som hun skal og ja i bund og grund er der ikke nogen problemer med hende... syntes bare det kunne have været hyggelig at ha hørt nogle så tips og måske nogle sjove historier som jeg har erfaret man kan på endre Emner...

• #17   20. aug 2006 NAN: ja det er også det jeg mente kunne være årsagen, det er jo sådan en med duft i, så tror også bare lige hun skulle afmærke den, jeg så hende gør det og det såmeget ud som om det var med vilje.... føst snusede hun til den så fik den et ordenligt dask og så gik hun hen og tissede på den... men køber en ny i moregn og ser om hun gør det samme, for så må det jo være noget med duften...

• #18   21. aug 2006 Vi savne....: 1000 tak.... alle katte er jo også induviduelle, så ja det er aldrig til at sige om de vil reagere posivivt på ens opdregelses metoder... og tak for lidt opmuntring... hehe tror også det kommer til at gå fint med min lille mis...

held og lykke med bogen;-)

• #19   8. sep 2006 når man lige hr hentet en killing hjem skl man sørge for at sætte den i kattebakken med det samme for så tisser den og besørger det rigte sted vi gav tjalfe et stykke leverpostej for hver gang hun har gjort et rigtig:)

Kommentér på:
opdragelse af killing....!!!???;-)

Annonce