{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
668 visninger | Oprettet:

lyster ikke... {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen...

min elskede maine coon på knap halv andet år, er blevet ret stædig, og lyster KUN når det passer ham, eller hvis man skræmmer ham, ved fx. at flyve op fra sofaen når han gør noget han ikke må... hvis han er kælle eller træt, så lyster han, nok fordi han ikke orker andet smiley men andre gange er han totalt umulig..
før hørte han efter når man sagde nej, nu er det som om han trækker den så langt som muligt.. og det er faktisk rimelig træls ind imellem...
jeg ved selvfølgelig godt at en kat, aldrig vil lyster som en hund gør, da katte er mere selvstændige...
men jeg ville høre om det bare er en "teenageface" som går over med tiden?
og om det er evt er nogle gode råd til hvordan jeg kan få ham til at forstå at nej er nej, og ikke først 10 gang jeg siger det..?!

håber i kan hjælpe... på forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lyster ikke...
  • #1   8. apr 2008 Han ved godt at han godt kan vente til nr 100 gang du siger det med at høre efter.
    Du kan evt prøve med en forstøver/vandpistol, men sørg for at katten ikke ser det er dig. så risikerer du at den bare bliver utryg ved dig.
    Det kan godt være svært at lære dem. Ved putti sagde jeg bare NED i en dyb tone, og gik hen og skubbede lidt til hende imens, til hun gik ned. Hun går ned så snart jeg siger det, og går ikke rigtig på bordene (når jeg er her altså ;))
    Jeg købte forsvøveren pga Johnson, fordi der skal en del mere til.

• #2   8. apr 2008 hehe... forstøveren har jeg overvejet... men min kat er faktisk ikke super bange for vand... såved ikke om det virker...? men det er da et forsøg værd... tak for hjælpen..

• #3   8. apr 2008 du kan os bruge en vandpistol

• #4   8. apr 2008 Jeg har putti i bad en gang om måneden, og det har hun ingenting imod. Hun sidder bare pænt på toilettet mens jeg vasker og skyller på livet løs.. Men forstøveren er hun meget bange for. Det er jo noget helt andet når det kommer uventet..
    Held og lykke med det..

• #5   8. apr 2008 Jeg tror selv om en kat er interesseret i vand, så bliver den forskrækket, hvis det kommer pludselig.
    Havde samme problem med min Sir Thadeus i den alder. Prøvede at fortælle ham, han ikke skulle op på vindueskarm eller lignende, kiggede han bare på mig og sagte højrøstet: "Miav.." og gjorde det alligeved. Eller når han var op på et bord, kunne han ligeledes give sig til at diskutere på sin helt egen miav-sprog. Heldigvis er han kommet over det, sådan nogenlunde, han kan stædig diskutere, feks.: når jeg nu synes han kunne komme ud af et rum, hvor jeg vil lukke døren. Men til sidst gør han det, skal bare sige tingene et par gange. Og han ved det jo helt nøjagtig. Tillader han sig nu og da, at går på køkkenbord, fordi han synes jeg er ikke er i nærheden, så hopper han ned, næsten inden jeg siger noget.
    Så det er håb forude. Sir Thadeus fylder 3 til den 15. juni og i øjeblikket har jeg den overkælende kat man overhoved kan forstille sig.

• #6   9. apr 2008 Silvia - et æyder meget som min mis.. hehe... han kan også hoppe op på bordet mens jeg er der nogen gange... det gjorde han heller aldrig før.. og når jeg så jager ham ned, så brokker han sig nærmest...
    selvom de er voldsomt prookerende er det nu lidt sjovt at de tror de skal snakke sig ud af problemerne... smiley
    men tak... jeg vil håbe at han kommer hurtigt over sit teenageflip.. smiley

• #7   8. maj 2008 Keder han sig siden han har brug for at fidne på disse afledningstricks for at få opmærksomhed?

Det bør du tænke på før du sprøjter ham med vand eller andet ubehageligt. Positiv straf bør ikke bruges på katte med mindre der virkelig er brug for det.

Går han alene? Det egner de fleste coonier sig fx ikke til.
    Hvad laver I sammen om dagen - dig og katten?
    Er han indekat?

Kommentér på:
lyster ikke...

Annonce