Hun vil ikke stoppe! {{forumTopicSubject}}
HJÆLP!
Min elskede Laura på 1,5år, vil bare IKKE fatte, at hun ikke skal hoppe op på køkkenbordet!
Jeg kan tage hende i det, hvor jeg siger bestemt "NEJ" og tager hende i nakken (imens jeg holder om hendes bag) og tager hende ned.
Men 2min efter, gør hun det samme igen og gerne flere gange i træk!
Vi har ikke dør ud til køkkenet, så vi kan ikke lukke derud til.
Hun elsker vand, så når jeg sprøjter på hende, så nyder hun det bare.
Peber, citron og staniol papir er afprøvet. Men intet virker!
Min kæreste og jeg er ved at give op!
Det er jo ikke fordi hun gør det i ny og næ, men simpelthen fordi hun gør det konstant og gerne 2min efter første skældud!
Hun bliver leget med og snakket meget med, hver dag!
Virkelig hjælp!
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Dernæst så tror jeg du blot må acceptere og gøre bedre rent, jeg har selv måttet opgive med min den mindste, og min har med alderen fundet det mindre spændende..
Men har din kat mad nok hele tiden?? Det er ikke fordi hun søger mad eller? ?
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Gør det attraktivt at være andre steder, hun tiltrækkes måske af jeres aktivitet og så giver i hende opmærksomhed selvom den er meget negativ.
Leg med hende, gerne med drillepind, så hun kan løbe op og ned af et stort kradsetræ, kast med små bolte eller papirskugler, nogen katte elsker sammenkrøllede boner, måske vil en med kat hjælpe, hvis i har råd og må have 2 katte.
Jeg har oplevet med mine katte, at der bliver mere ro på i 2-3 års alderen.
Ps. Hvis hun gerne vil se på hvad i laver i køkkenet, så find ud af en plads hun godt må være på, det hjælper meget her, jeg har også stue og køkken i et, der er en høj mur ca 20cm højere end køkkenbordet, her er den mur tilladt for kattene og bliver flittigt brugt, og de kan holde øje med hvad jeg laver, de sker da de hopper på bordet, så klapper jeg på muren og siger op, og så kan de få en godbid
Husk det lykkes kun, hvis der aldrig er mad på køkkenbordet og heller ikke vand de kan drikke af.
apr 2015
Følger: 14 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 34
Tak for rådende.
Da dette i 90% af tilfælende sker om natten, så er bordet helt ryddet og rengjort.
Hun har mad hele tiden i sin skål, så hun har altid mad.
Hun har desuden masser af højder i stuen og soveværelset
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Hun er 4 år og ved UDEMÆRKET godt, at hun ikke må være der. Man kan se det i hendes øjnene på hende.
Vedholdenhed, vedholdenhed og lidt mere vedholdenhed.
jun 2012
Følger: 25 Følgere: 74 Svar: 262
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
tænk over dit tonefald. du skal mene det.
mine har lært NEJ og NED i løbet af meget kort tid.
men med 15 katte så kan man ikke undgå hår på bordet
apr 2012
Følger: 5 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 33
Hun vil ikke stoppe!