1.678 visninger
|
Oprettet:
Hun vil ikke børstes {{forumTopicSubject}}
Hej KG.
Jeg har denne norske skovkat, og hun er som alle andre langhåret, men hun vil ikke have at jeg børster hende, så det er bare en kamp hver gang.. Hvad kan jeg evt. gøre for at hun synes bedre om det?? Hun er internat kat og der måtte de trimme hende helt ned da hun kom derind.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Husk at børste i sektioner, og jeg starter altid fra halen, men det er ikke sikkert det er det rigtige for dig.
Det der er sværest og kræver mest tilvænning er maven, den eneste måde jeg kan komme i alle kroge på maven er når de ligger i skødet på ryggen, jeg ved ikke om det kan læres af en voksen kat, men det kræver, at katten har fuld tillid til dig og kan ikke gøres med magt, men med overtalelse og det er ikke sikkert du bliver færdig på en gang.
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Jeg købte denne børste http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattebakke_kattepleje/boerster_kamme/boerster_kamme/181935 og brugte det første mange måneder på at vænne hende til børsten (hun var også helt trimmet, da jeg fik hende). Selvom der ikke var nogen grund til det,blev hun børstet ofte, for at blive vænnet til det.
Det er ved at være et år siden og vi er stadig ikke helt enige. på gode dage må jeg ganske forsigtigt børste hendes mave/bryst, men vi arbejder os stadig længere ned.
tricket er MASSER af godbidder og gør katten tryg ved at blive børstet. Og så køb en trimmer (jeg købte den billige på zooplus) til de grimme knuder. ingen grund til at blive uvenner over uredelige knuder
Og lad det aldrig blive en kamp, katten ikke kan vinde. Siger katten stop, så siger katten stop. Ikke hold den fast eller nede, for det vinder ingen af jer på
okt 2008
Følger: 26 Følgere: 24 Katte: 3 Emner: 30 Svar: 196
jun 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 58 Svar: 218
Silver,derimod,er også blandings maine coon men med en del kraftigere og længere pels. Han bryder sig ikke om at blive børstet på maven,mellem benene og hans "bukser" ved bagbenene,men skal jo gøres,da han har nogle klumper dagligt. Også under "armene". Han brummer dog lidt og piber og kan også godt sætte tænderne i, men ikke værre end jeg godt kan få lov. Holder nogle pauser...
Men er sgu ved at være for stor til at have til at ligge i skødet på ryggen
Så det bliver lodret han ligger over mine ben
Hun vil ikke børstes