{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.678 visninger | Oprettet:

Hun vil ikke børstes {{forumTopicSubject}}

Hej KG.

Jeg har denne norske skovkat, og hun er som alle andre langhåret, men hun vil ikke have at jeg børster hende, så det er bare en kamp hver gang.. Hvad kan jeg evt. gøre for at hun synes bedre om det?? Hun er internat kat og der måtte de trimme hende helt ned da hun kom derind.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hun vil ikke børstes
  • #3   4. jan 2014 Brug en eller flere kamme, gerne med rulletænder, jeg starter med en schæfer strigle og går videre med andre kamme og hver kat skal have det på sin måde.
    Husk at børste i sektioner, og jeg starter altid fra halen, men det er ikke sikkert det er det rigtige for dig.
    Det der er sværest og kræver mest tilvænning er maven, den eneste måde jeg kan komme i alle kroge på maven er når de ligger i skødet på ryggen, jeg ved ikke om det kan læres af en voksen kat, men det kræver, at katten har fuld tillid til dig og kan ikke gøres med magt, men med overtalelse og det er ikke sikkert du bliver færdig på en gang.

• #5   4. jan 2014 Da jeg fik gizmo ville hun heller ikke børstes andre steder en ansigtet og ganske lidt ryg.
    Jeg købte denne børste http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattebakke_kattepleje/boerster_kamme/boerster_kamme/181935 og brugte det første mange måneder på at vænne hende til børsten (hun var også helt trimmet, da jeg fik hende). Selvom der ikke var nogen grund til det,blev hun børstet ofte, for at blive vænnet til det.

Det er ved at være et år siden og vi er stadig ikke helt enige. på gode dage må jeg ganske forsigtigt børste hendes mave/bryst, men vi arbejder os stadig længere ned.

tricket er MASSER af godbidder og gør katten tryg ved at blive børstet. Og så køb en trimmer (jeg købte den billige på zooplus) til de grimme knuder. ingen grund til at blive uvenner over uredelige knuder

Og lad det aldrig blive en kamp, katten ikke kan vinde. Siger katten stop, så siger katten stop. Ikke hold den fast eller nede, for det vinder ingen af jer på

• #6   4. jan 2014 Ja, som de andre skriver. Prøv at få børsten forbundet med noget godt i form af en eller anden belønning, som en godbid eller legetøj:)

• #7   6. jan 2014 Simba,jeg har,elsker at blive børstet. Han ruller sig rundt og spinder højlydt. Han er en blandings maine coon. Han pels er så "desværre" aldrig filtret,så der bliver børstningen bare for hyggens skyld.
    Silver,derimod,er også blandings maine coon men med en del kraftigere og længere pels. Han bryder sig ikke om at blive børstet på maven,mellem benene og hans "bukser" ved bagbenene,men skal jo gøres,da han har nogle klumper dagligt. Også under "armene". Han brummer dog lidt og piber og kan også godt sætte tænderne i, men ikke værre end jeg godt kan få lov. Holder nogle pauser...
    Men er sgu ved at være for stor til at have til at ligge i skødet på ryggen smiley
    Så det bliver lodret han ligger over mine ben

Kommentér på:
Hun vil ikke børstes

Annonce