1.285 visninger
|
Oprettet:
Ikke som det burde være? {{forumTopicSubject}}
Mine nu lidt over 4 uger gamle killinger, er begyndt at spise fast føde. Eller det vil sige de kun vil spise af mine fingre. Lige meget hvor meget jeg prøver at sætte dem hen til tallerknen og vise dem med lyd og fagter at det er altså her det foregår, så dur det bare ikke! Og hvis det endelig lykkes er det kun en der spiser og i meget kort tid...
Nogle gode råd til, hvad jeg kan gøre?
De har lært at gå på bakke og spiser også fint, når man hjælper dem med det. Men ville jo være rart hvis de kunne selv?
Luna har snart heller ikke mere mælk, så er ret bekymret.
Håber der er en venlig sjæl, der kan hjælpe
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Da mine mislinger begyndte at spise, bestod det i at stikke hele hovedet ned i vådfoderet og lade mor slikke det af.
De skal lige lære det:)
sep 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 31 Svar: 173
Hvad tilbyder du dem?
Hvordan ved du, at missemor snart ikke har mere mælk til dem ?
feb 2012
En mor (uanset race og type) vil stort set altid have mælk så længe produktionen stimuleres.
Og kan ike anbefale at proppe maden i munden på dem... Lad dem udforske.
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 1.243
okt 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 9 Svar: 105
Hun har selvfølgelig noget, men ikke meget. Hvordan kan det være?
De får både opløst tørfoder og torskerogn blandet op med creme fraishe.
okt 2012
Også bare fordi de ikke rigtig tager nok på synes jeg.
De er alle på mellem 520-570 gram nu. Er det normalt?
En af dem får dog modermælkserstatning. Har han fået et stykke tid nu.
okt 2012
Skulle blot være en engangsforestilling. Også for at se om opdræt var noget jeg kunne finde på i fremtiden
Min hankat fik allerede turen dagen efter hun fødte, så vi var helt sikre.
feb 2012
Og så tænker jeg vådfoder istedet for torskerogn.
Torskerogn er fuld af salt, medmindre du køber det frisk hos en fiskemand
Og modermælkserstatning kan være med til at stoppe missemors mælkeproduktion, da det er ene og alene killingerne der holder produktionen igang
okt 2012
Det med torskerognen, er nu noget jeg har fået afvide af opdrætter skulle være godt for dem for at tage på. Men vil prøve med alm. vådfoder også så.
Men modermælkserstatningen er jo kun til en af dem? De andre burde jo stadig sætte produktionen i gang?
feb 2012
Det gør ikke noget at være den mindste, så længe den tager det på den skal.
Opdrættere bruger typisk torskerogn fra fiskehandlere:)
sep 2011
Følger: 26 Følgere: 27 Katte: 5 Emner: 13 Svar: 612
okt 2012
Problemet i hans tilfælde var bare, at ham tabte sig. Og det kan vi vel godt blive enige om, ikke er i nogens interesse?
Så ikke lige denne her opdrætter.. Så længe de ikke kun får en slags foder, mener jeg, de nok skal klare sig helt fint
okt 2012
sep 2011
Følger: 26 Følgere: 27 Katte: 5 Emner: 13 Svar: 612
okt 2012
Nu dem alle sammen, der ikke rigtig gider spise.
De vil meget hellere lege med hinanden eller mor eller kravle op på én med de små skarpe kløer
sep 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 31 Svar: 173
Og der er en der skriver man ikke skal proppe det i munden på dem, det råd fik jeg selv her inde mange gange.
Bare lige tag lidt på fingerne og lidt ind i munden. Jeg hentyder jo ik til det er meget man giver dem ind i munden ??
Men med den vægt de har tror jeg altså ik du behøver være nervøs for at misse mor ik har mælk nok ??
Ved ikke hvor meget erstatning du giver den ene, men prøv at stop med det i 2 dage vej ham inden du stopper feks kl 9 og vej ham igen 2 dage efter kl 9 så se hvor meget han har taget på.
Og ja det kan tage lang tid før de er interesseret i andet end mælken fra misse mor, snakker af erfaring har en flaske killing på 9 uger det er først for 1 uge siden han begyndte rigtig. Og er først igår stoppet med flaskerne til ham.
Men det skal nok komme lige pludselig ??
feb 2012
sep 2009
Følger: 45 Følgere: 47 Katte: 8 Emner: 49 Svar: 409
Hvis de ikke vil det, ville jeg købe babycat vådfoder fra RC, det elskede mine.
Tørfoder blandet med vand er en dårlig ide, da der hurtigt dannes svampesporer i det
Stil ren tørfoder op. Tag et par stykker ud på gulvet og leg lidt med dem med fingrene. Det kan nogle gange være interessant
Men det lyder som ok vægte på killingerne og min den ene rørte ikke andet end missemors mælk til hun var mellem 9-10 uger gammel
I dag er hun 21 1/2 uge og spiser lystigt af tør og vådfoder
Pøj pøj med dem og kan godt forstå, du er en smule nervøs. Det var jeg også - det er jo en helt ny verden, når det er første gang. Og så er det vores små børn, som jo helst ikke skal komme noget til
okt 2012
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
så selv om det er rigtigt "svært" så slap bare af og nyd de små.
Ikke som det burde være?