Katten som ikke ville spise. {{forumTopicSubject}}
Jeg har 3 kastr. lidt ældre mislinger, som plejer at æde alt hvad de kan få fat i.
Men den ene, den ældste har ikke ville spise, og har tabt sig gevaldigt. Dyrlægen har intet kunne finde. Mund, tænder og andet blev fundet i orden, men alt for tynd. Har skiftet foder flere gange, og så startet op med at fodre for 3 uger siden med hakket råt kød, tun, rogn og lignende. Det blev der spist lidt af. Jeg havde faktisk opgivet ham, og ville tage til dyrlægen igen, men denne gang for at få ham aflivet.
Så i går fik jeg foder hjem fra RC til min gravide tæve og kommende hvalpe. Jeg prøver lidt af Starter foderet til min misling, og sørme ikke om den åd det med det samme. Så mere og det blev også spist. Fik 3 portioner, så gik han u som et lys, og snork sov til i morges inde på sofaen. Så ville han ud, og der ligger han og sover uden for igen. Håber han spiser igen når han kommer til live. Rc starter foder er i mine øjne det bedste produkt til gravide og nye hvalpe. Og åbenbart også til katte som intet ellers vil spise..
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
Tun og rogn er slik ikke mad..
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Jeg vil lige høre, om dyrlægen tog blodprøve? Da min gamle dreng fik senior tjek, lavede de blod undersøgelse for alt fra infektion, til lever og nyre funktion.
sep 2006
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 84 Svar: 584
Ja kattene har et par år fået RC kattemad, hvilket han har været super glad for, indtil han holdt op med at spise. De 2 andre spiser det fortsat.
Ja der er taget blodprøver... Jeg tænker på om klatte kan have noget psykisk blokering, for han har konstant fortalt mig at han var sulten, og har vist tegn på at spise, men nå¨ jeg så har forladt stedet hvor han spiser, så er han rendt efter mig.
Lige pt. står hans foderskåle og drikkevand så på køkkenbordet, for ellers spiser de 2 andre kastr. alt mad...De er så blevet fede...
Beltane, og hvad skal jeg bruge din kommentar til???.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Vil han spise vådmad, når du er der?
Jeg har kun oplevet en gang, at en af mine katte ikke ville spise og hun havde galdegangsbetændelse, men der var symptomer på sygdom straks hun viste hun ikke ville spise, men selv efter akut fasen måtte jeg have hendes mad tæt på mig og opfordre hende til, at spise, hun flyttede sig ikke efter maden eller vandet
Hvis det kun er hundemad han vil spise, kan du så ikke peppe den op med kød og taurin tilsætning??
Jeg håber på det bedste
jan 2012
Det lyder lidt mærkeligt at han sådan set godt vil spise men kun med selskab, men jeg tænker lidt alligevel kan han have lidt kvalme eller er det blot fordi han gerne vil have selskab når han spiser, for så må du jo prøve at lokke ham til at spise når du spiser og så sidde og spise sammen med ham, altså indtil han finder ud af at spise alene
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
sep 2006
Nu håber jeg det bliver bedre, for hvis min tæve føde 11 hvalpe om en måned, så er det ikke sikkert at jeg kan nå at service ham som han nu vil have det.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Kan han have oplevet noget grimt, mens han har spist?
sep 2006
Ja jeg tror han måske har haft en dum oplevelse med foderet eller??
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
jan 2012
Du kan jo forsøge at snyde ham lidt ved at blande kattemad i hundemaden, sådan blot en smule i starten og så langsomt mere og mere :P :P
Men alene det at han spiser er bare super, så skal kattemaden nok komme hen af vejen
Katten som ikke ville spise.