{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
685 visninger | Oprettet:

Katten som ikke ville spise. {{forumTopicSubject}}

Jeg har 3 kastr. lidt ældre mislinger, som plejer at æde alt hvad de kan få fat i.
Men den ene, den ældste har ikke ville spise, og har tabt sig gevaldigt. Dyrlægen har intet kunne finde. Mund, tænder og andet blev fundet i orden, men alt for tynd. Har skiftet foder flere gange, og så startet op med at fodre for 3 uger siden med hakket råt kød, tun, rogn og lignende. Det blev der spist lidt af. Jeg havde faktisk opgivet ham, og ville tage til dyrlægen igen, men denne gang for at få ham aflivet.
Så i går fik jeg foder hjem fra RC til min gravide tæve og kommende hvalpe. Jeg prøver lidt af Starter foderet til min misling, og sørme ikke om den åd det med det samme. Så mere og det blev også spist. Fik 3 portioner, så gik han u som et lys, og snork sov til i morges inde på sofaen. Så ville han ud, og der ligger han og sover uden for igen. Håber han spiser igen når han kommer til live. Rc starter foder er i mine øjne det bedste produkt til gravide og nye hvalpe. Og åbenbart også til katte som intet ellers vil spise..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katten som ikke ville spise.
  • #1   5. nov 2014 Hakket råt kød er jo kun "affald" fra alm. kød..

Tun og rogn er slik ikke mad..

• #2   5. nov 2014 Alle tiders, men jeg vil så anbefale dig at give ham RC til katte, da produkter til hunde ikke er tilsat Taurin. Hunde danner det selv, men katte gør ikke, Det er yderst vigtigt, da katte med taurinmangel kan blive blinde og få dårligt hjerte.

• #3   5. nov 2014 Hvor godt at du fandt noget han kan lide, men som Mega siger så se om ikke du kan finde noget tilsvarende til katte, netop pga taurin..

• #4   5. nov 2014 Jeg håber du finder noget han vil spise som er til katte smiley

Jeg vil lige høre, om dyrlægen tog blodprøve? Da min gamle dreng fik senior tjek, lavede de blod undersøgelse for alt fra infektion, til lever og nyre funktion.

• #5   6. nov 2014 Jeg ved godt det med taurin, men det handlede simpelthen bare om at få noget i ham.
    Ja kattene har et par år fået RC kattemad, hvilket han har været super glad for, indtil han holdt op med at spise. De 2 andre spiser det fortsat.
    Ja der er taget blodprøver... Jeg tænker på om klatte kan have noget psykisk blokering, for han har konstant fortalt mig at han var sulten, og har vist tegn på at spise, men nå¨ jeg så har forladt stedet hvor han spiser, så er han rendt efter mig.
    Lige pt. står hans foderskåle og drikkevand så på køkkenbordet, for ellers spiser de 2 andre kastr. alt mad...De er så blevet fede...
    Beltane, og hvad skal jeg bruge din kommentar til???.

• #6   6. nov 2014 Kan du blande lidt katte mad ved?

Vil han spise vådmad, når du er der?

Jeg har kun oplevet en gang, at en af mine katte ikke ville spise og hun havde galdegangsbetændelse, men der var symptomer på sygdom straks hun viste hun ikke ville spise, men selv efter akut fasen måtte jeg have hendes mad tæt på mig og opfordre hende til, at spise, hun flyttede sig ikke efter maden eller vandet smiley

Hvis det kun er hundemad han vil spise, kan du så ikke peppe den op med kød og taurin tilsætning??

Jeg håber på det bedste smiley

• #7   6. nov 2014 Kirch jeg var godt klar over at det blot var lykken at han ville spise noget og det syntes jeg også var rigtig dejligt, det var blot for fremtiden hvis du ikke lige tænkte over det smiley

Det lyder lidt mærkeligt at han sådan set godt vil spise men kun med selskab, men jeg tænker lidt alligevel kan han have lidt kvalme eller er det blot fordi han gerne vil have selskab når han spiser, for så må du jo prøve at lokke ham til at spise når du spiser og så sidde og spise sammen med ham, altså indtil han finder ud af at spise alene smiley

• #8   6. nov 2014 Jeg har en ældre hun kat og hun spiser mest når hun er sammen med mig. Eller hun kommer selv og fortæller når hun vil have mad også selv om hun har en stor skål stående som hun bare behøver at gå 3 meter hen til. Jeg kommer jo og nusser lidt mange gange i løbet af dagen og så bliver hun sulten og sådan får hun vådt og tørt mange i løbet af dagen selv om det så ikke altid er fra skålen .Med mindre jeg selv tager det derfra. Det skal dog lige siges at hun altid har været sådan med mad siden jeg fik hende fra internatet. Hun har en skål der altid er mad i men måske det er mere hyggeligt på den anden måde. Så jeg tror godt de kan få sådanne ideer . Så måske har han fået den ide at rende efter dig eller at du skal blive der mens han spiser. Ligesom min har fået tillært at mad hører sammen med mig. Kan det være sådan.

• #9   6. nov 2014 Ja. Han har helt sikkert den ide, at hans foder skal laves pt. med en tilsætning af enten hak. råt kød eller helst tun fra dåse. Så skal jeg også helst blive stående mens han spiser...Alm vådfoder spiser han ikke, jo en overgang RC vådfoder i brev i gel, men heller ikke det spiser han nu hvis jeg ikke tilsætter lidt tun...
    Nu håber jeg det bliver bedre, for hvis min tæve føde 11 hvalpe om en måned, så er det ikke sikkert at jeg kan nå at service ham som han nu vil have det.

• #10   7. nov 2014 At han kun vil spise, mens du står ved ham, KAN skyldes utryghed.
    Kan han have oplevet noget grimt, mens han har spist?

• #11   8. nov 2014 Jubii. Så virker det til, at katten igen vil spise. Han spiste kun starter foder én dag, og det satte åbenbart så meget gang i fordøjelsen og energien at det er faldet i hak for ha. Forstået, han kan godt spise alene nu, på køkkenbordet efter et par diskutioner med mig om det. Så mangler han bare at komme tilbage i kattenes foder afd her i huset, men alene det han spiser, for han var godt nok blevet meget tynd. Og han spiser mega meget, og så soves der resten af tiden.
    Ja jeg tror han måske har haft en dum oplevelse med foderet eller??

• #12   8. nov 2014 Det er da godt han spiser igen. smiley

• #13   8. nov 2014 Det er da godt han er begyndt at tage for sig af retterne..

Du kan jo forsøge at snyde ham lidt ved at blande kattemad i hundemaden, sådan blot en smule i starten og så langsomt mere og mere smiley :P smiley :P

Men alene det at han spiser er bare super, så skal kattemaden nok komme hen af vejen smiley smiley

Kommentér på:
Katten som ikke ville spise.

Annonce