1.285 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Voldsom killing + klodsmajor Voldsom killing + klodsmajor

Iiih.. Jeg har de skønneste katte, men hvor går de mig altså på nerverne lige nu..
Jeg har en stor killing (knap 4 måneder) og han er simpelthen så voldsom.. Han bliver aktiveret og har masser af legemuligheder samt den anden kat som leger med ham, men alligevel er mine hænder, arme og sågar ben og ansigt fyldt med sår og rifter.. Han kan ligge og kæle og have det hyggeligt for PLUDSELIG som en trold af en æske angribe hænder og arme i leg.. Han bruger bare både killingetænder og klør.. Og når vi sover eller ligger i sofaen springer han op og gør det samme ved ansigtet.. Han bruger os også gerne til at "kravle op ad" med kløer som går igennem bukserne og laver mange rifter.. Jeg plejer at kvittere med sætte ham ned på gulvet eller ud i køkkenet, men lige lidt hjælper det.. Næste gang er det samme mønster igen.. Hvordan i alverden skal jeg gribe det an? Jeg er ikke interesseret i at han en dag planter en klø i et øje på en eller anden..

Endvidere er hans lidt ældre legekammerat en værre klodsmajor.. Hun rydder simpelthen ALT.. I morges vågnede jeg op til at mine fyrfadslys var væltet ned og lysestagerne ødelagte.. Derudover har hun væltet utallige potteplanter ned.. Hun har også tømt adskillige hylder og vindueskarme.. Jeg kan godt leve med at skulle flytte skrøbelige ting fra borde osv, men jeg vil RIGTIG gerne holde hende fra det sted hvor mine planter og lys dekorationer står.. Jeg har hørt at katte vil undgå at gå på sølvpapir - er dette rigtigt? Vil det hjælpe at lægge det på de hylder som jeg helst ser hun holder sig fra?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Voldsom killing + klodsmajor
  • #1   20. nov 2012 Bestemt glade og krudtede killinger.. Men jeg ville nu gerne kunne have mine planter og mit ansigt i fred :/.. Det skulle næppe blive en vane at angribe på den måde når den bliver voksen, det kan jo nemt gå galt når der er børn på besøg..

• #4   21. nov 2012 du kan for så vidt godt ligge sølvpapir da katte HADER det.
    men hold øje med vildbasserne da Sølvpapir kan give katten forgiftning. smiley

• #5   21. nov 2012 Når han angriber forsøger jeg at holde mine hænder stille og ikke rykke dem til mig..Jeg har haft en kat før som gjorde det når hun synes at nu var nok, nok.. Men ham her gør det virkelig ud af det blå.. Han vil lege - ikke i aggressiv mening, men det er stadig meget voldsomt.. Mange gange har vi slet ikke fat i ham, men ligger fx. i sofaen og kattene sover enten på sofaryggen eller ovenpå tæpperne og så springer han ned i hovedet på os.. Han har ALDRIG fået lov at lege med fingre og tæer, kun med kattelegetøj..
    Hvordan foreslår i at jeg indlære dette stopsignal og hvad kunne det være? De kender allerede min lyd for "Hop ned fra bordet/det må du ikke" og ved at køkkenbordet er forbudt område (de glemmer det bare når de er alene), men den lyd får han ikke til at stoppe med at æde mine hænder..

• #6   21. nov 2012 Det med at angribe gjorde min killing også, dog heldigvis kun i en kort periode.
    Jeg har ikke været ude for det før med andre af mine katte, og der er klare regler om at man ikke leger med hænder eller fødder.
    Jeg gjorde hånden helt slap og "død" og sagde samtidig en pivelyd. Det fik ham som regel til at stoppe op og kigge på mig, så jeg hurtigt kunne aflede ham med noget andet. Hav altid en legepind eller en bold klar hos dig, til at aflede ham med.

ang det med at vælte ting, har jeg heldigvis ikke klodsede katte. men har læst at man kan sætte elefantsnot under tingene så de sidder bedre fast. Måske det kunne være et forsøg værd

• #7   21. nov 2012 Jeg vil sige at indtil jeg fik min hittekilling som nu er snart 7 mdr. havde jeg ikke haft en kat der angriber, men det gør hun hun ayntes det er sjovt at lege med hænder, absolut noget jeg ikke opfordre til, men det kan være på tidspunkter man slet ikke forventer, har prøvet at stå med hænderne ned af siden ved siden af sofaen, og slet ikke haft fokus på hende, og så er hun sprunget op i sofaen og angrebet mine hænder, heldigvis bruger hun ikke klør, men hendes killingetænder er jo stadig spidse, hun bider dog ikke hårdt, kun markere, så jeg er pænt heldiger end dig, jeg har ikke haft held med at lære hende at lade være, jeg trækker ikke hånden til mig, men siger enten nej eller en pive lyd, begge dele får hende til at stoppe og i stedet for slikke mig, men der går kun kort tid, så begynder hun igen, hun kan sågar finde på at komme op til mig og putte sig ind til mig så når jeg så begynder at ville kæle hende så vil hun lege med hænder, så sætter jeg hende ned og hvis hun prøver at komme op igen så skubber jeg hende væk, det er det eneste jeg har fundet ud af virker, så det er knap så slemt mere som det var da jeg fik hende da hun var ca 4 mdr.

Så som du kan læse er det en langsommelig procces, der kræver tålmodighed..

Mht din anden kat kan jeg ikke lige hjælpe, det er ikke et problem jeg har, da begge mine katte ved hvor de ikke må være, der med sagt, så mener jeg ikke at alle vindueskarme skal være forbudt område, der må være mindst en vinduskarm der er tilladt, da katte elsker at sidde og kigge ud, mine har 2 vindueskarme de må være i, og der ligger de der meste af dagen og sover..

• #8   21. nov 2012 Kattene har lov til at være i vindueskarmen i soveværelset og den er tom af samme årsag.. Mit stuebord og mit køkkenbord er forbudt område og det ved de godt selvom de prøver til hvis der står noget lækkert.. Synes bare det er svært at sige "du må være i dén vidueskarm, men ikke i den anden".. Jeg har lidt tænkt på at jeg måske kunne sætte noget i vinduet som dækker de nederste 20-30 cm. så det bliver mindre attraktivt at ligge deroppe.. Dilemmaet med det er jo så bare at mine planter så ikke får lys..

Som sagt kender han godt mit signal for "gå væk derfra", men den får ham bare til at bide/rive endnu mere fordi han pludselig bliver forskrækket - for ham er det jo bare leg og det må han ellers godt..

• #9   21. nov 2012 Jeg syntes ikke det er svært for kattene at forstå at der er steder de ikke må være og steder de må, mine må være i køkkenvinduet og på det ene køkkenbord, og så må de være i en af vindueskarmene i stuen, den hvor vi mest efinder os ved, den anden er forbudt, for der står alle mine blomster, de ved udemærket godt at det andet køkkenbord, sofabord, spisebord og den anden vindueskarm er forbudt, sniger de sig op fra tid til anden ja da, men ikke ofte, det er mest hende på næsten 7 mdr. der lige skal mindes om det en gang imellem, men hun ved det godt, for når hun bliver opdaget, så er hun nede igen og ser helt uskyldig ud smiley

Det er noget pjat st sige kattene ikke kender forskel, for det gør de, men det handler om at være konsekvent..

Der næst vil jeg sige at hvis de ikke kan være i en vindueskarm i det rum hvor i opholder jer mest, så har du nok et problem, katte er selskabsdyr og vil helst være hvor vi mennesker er, det vil mine i hvertfald, derfor har de den vindueskarm i den ende af stuen hvor vi mest er, det ville være umuligt for mig at næste dem den, det lærte jeg meget hurtigt.

• #10   21. nov 2012 (tillæg til felis' indlæg omkring det at få dem til at stoppe med at angribe hænder)

min kat kan også godt finde på det og jeg kan tydeligt mærke, når hun leger og når hun bliver voldsom
    og min stoplyd er simpelthen et højt AV og så fjerner jeg hånden.
    Så plejer hun at stoppe, også hvis jeg lægger hånden på maven af hende igen (for at klø hende på maven)

Så mærk efter, hvornår er det leg, hvornår er det alvor

• #11   21. nov 2012 De få gange jeg har haft problemet, som regel med mindre killinger, så "knurrer" jeg nærmest og ignorerer den. Et højt ARH, kan også bruges.
    Det er vigtigt ikke at "belønne" katten med en gerning den enten synes er sjov eller ikke forstår.

• #12   21. nov 2012 Jeg har lige overtaget en kat/killing på snart et år, den er vandt til at blive fodret på et bord, for der var også hunde, her er han ved at vænde sig til, at det ikke er ok, maden bliver serveret på gulvet og tror han at han skal have det på bordet( hvor det bliver gjordt klar) bliver han bare løftet ned med skålen, er det ikke spisetid, bliver han sat et sted som han må være, og får noget godt, han elsker at lege med hænder, men uden klør,,, jeg syntes også bare det lyder til du har nogle livlige killinger, brug lanterner, så risikere du ikke svitsede haler.

• #13   21. nov 2012 Jeg tror i misforstår mig.. Hun rager tingene ned når vi ikke er i rummet og så er lysene jo også slukket, men dekorationerne/fadene det står på går i stykker.. Det ville være det samme med lanterner..
    Flere af jer nævner det her stop signal, men hvordan indlærer i det? Og hvordan gør i det? Han reagerer ikke rigtig på andre lyde end "gå ned fra bordet-lyden" og den gør bare hans bid hårdere i øjeblikket.. Det er ren leg og bliver først alvor når jeg vil stoppe ham.. Han er lidt nervøs i forvejen og bliver skræmt af at jeg siger lyde eller tager fat i ham og reagerer ved at bide hårdere og holde endnu bedre fast med klørene..

• #14   21. nov 2012 Nej ingen misforståelse smiley uanset om du er der eller ej,, det er leg og en sjov leg at smide ting på gulvet,,, hvad sker der hvis jeg gør sådan,,, ha ha det er sjovt og så bliver han ved,, fjern nu de ting en periode om ikke andet, så undgår du ærgrelsen over det som går i stykker, og lanternerne skal jo være store og så er de ikke så nemme at skippe med og appelere ikke så meget til det.
    LAD VÆRE MED AT TAGE FAT I KATTEN, før du har dens tillid smiley

• #15   21. nov 2012 Jamen stop signalet er jo et ord eller en lyd du har valgt, og der går jo lige et stykke tid før katten lærer at denne lyd betyder nej, jeg har flere lyde bla. ah ah ah ( lidt svært på skrift smiley ) og NEJ og deres navn eller bare deres navn i en meget bestemt tone, klap i hænderne er også noget jeg bruger, men det vil jeg ikke anbefale når du siger han er nervøs..

Jeg syntes det lyder mærkeligt at du siger hans leg bliver alvor når du siger gå ned fra bordet lyden..

Jeg vil nok prøve med en anden lyd, knap så hård måske men mere bestemt, lyden skal være designet, så han stopper op og så skal du fjerne hånden fra ham og evt. sætte ham ned eller gå væk fra ham, så han ved det ikke er ok..

• #16   21. nov 2012 Du har nogle meget fine fortællinger om dine katte smiley på deres sider. Du har simpelthen fået 2 babyer og det tager tid, det vigtigste er at du tager den med ro og vinder deres tillid og du er på vej, men det sker ikke på en gang.

Kommentér på:
Voldsom killing + klodsmajor

Annonce