Introduktion af killing. {{forumTopicSubject}}
Hej alle kattekloge.
Jeg står i et lille dilemma.
Jeg har verdens skønneste kat, Frk. Ingeborg, hun er dog meget speciel, og hverken særlig glad for andre dyr, eller andre mennesker end mig, hun er en diva, og vil utrolig gerne styre det hele. Vi er utrolig tæt knyttet, og Ingeborgs yndlingssted er selvfølgelig i mit skød.
Nu har jeg så forelsket mig i en ny lille mis, og fik ham hjem igår aftes.
De to så kort hinanden, og Ingeborg hvæste selvfølgelig.
Ingeborg holder til i stuen og spisestuen hvor hun oftest er, og Hr. Anton, (Min nye mis) har fået gangen, køkkenet og badeværelset.
Mit kæmpe problem er dog, at så snart jeg går fra Anton og ind til Ingeborg, begynder Inge at lugte til mig, og derefter hvæse noget så grumt af mig. Hun angreb endda min hånd igår, noget hun normalt aldrig har gjort ved mig før.
Hun har dog hvæst af gæster, og min kæreste før, men ALDRIG af mig. Hun er ikke bange for vores gæster, ligger tit og gør sig til, men hvis de vil kæle med hende, eller lege kan hun ikke altid lige håndtere det.
Ingeborg levede det første halve år af sit liv, kun med mig, med få besøg engang imellem, af personlige årsager.
Jeg har selvfølgelig rykket kattebakke, mad/vand skål ind til hende,
men hun har pure nægtet at bruge sin kattebakke. Jeg kender udmærket Inge's toilet mønster, og normalt ville hun have været derpå et par gange.
Så... (undskyld en lang besked.)
Den hjælp jeg mangler er: Kan det virkelig passe at jeg skal gå i bad hver gang jeg har været ude ved Anton inden jeg går ind til Inge så hun ikke kan lugte ham på mig?
Eller skal hun bare vænne sig til hans lugt? Anton kommer fra et lille landsted, med andre katte og dyr, så dem lugter han nu også en del af.
+ Hvad kan jeg gøre for at få hende til at bruge hendes kattebakke igen? Er det fordi hun er bange og frusteret at hun ikke går i den?
Det gør sindsygt ondt på mig at se Ingeborg sådan her, hun er jo min lille baby og jeg ønsker kun det bedste for hende, men Hr. Anton er nu kommet for at blive.
Åh, nu håber jeg i har forstået hvad jeg har skrevet. Ellers må i jo bede mig om at uddybe.
Jeg beder desperat om hjælp.
Hilsen Katte'galleriets nyeste medlem.
sep 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 8 Svar: 60
Jeg bliver bare helt skidt over den måde Ingeborg reagere på, hun er jo min baby. Hun hvæser jo ikke af mig når han er der, men lige netop når jeg kommer ind og lugter af ham.
Men her idag har hun nu ikke hvæst af mig, og været lidt mere rolig og kælen.
Det kræver nok bare tålmodighed, puuh.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Held og lykke med det, og husk ikke skælde Ingeborg ud for at mule Anton, kun skille dem ad hvis hun virkelig skader ham ellers bland dig uden om.
sep 2012
Det er skøn med så store personligheder, som Ingeborgs feks, men det kan nu også være en kamp til tider.
Mange tak for jeres svar, det kan godt være jeg bare skal kaste dem ud i det imorgen og så se hvad der sker.
Jeg har haft Ingeborgs yndlings tæppe inde ved Anton, og det tæppe Anton har lagt mest på ved Ingeborg, og så skiftet om igen så de kunne lugte til det, og evt (måske er det bare mig der er tosset ) så kunne Anton få lidt mindre "land" lugt og lugte en smule af Ingeborg.
Har overvejet at købe sådan en Feliway der skal i stik kontakten, ved ikke om der er nogen der har kendskab til dem, og om det overhovedet vil hjælpe på denne situation?
sep 2012
Jeg læse bare inde på alle mulige hjemmesider at det skulle gøres på den anden måde, men igår aftes fik de lov at gå sammen. Ingeborg hvæste og gav ham et lap over snuden med poten hvis hun synes han gjorde noget han ikke måtte. Skildte dem dog ad over natten, men imorges havde Ingeborg fået åbnet døren, og de har nu gået sammen hele morgenen. For det meste ignorere de bare hinanden, men engang imellem følger Ingeborg(min gamle kat) efter Anton, og holder øje med ham, hvæser lidt hvis han går for tæt på hendes ting, og giver ham et dask over snuden. Jeg tror nu på at det sagtens kan lykkedes.
Puhae, var ved at gå helt ud af mit gode skind.
Felifriend er da også en del billigere end feliway!! Det vil jeg prøve. Tak!
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 229
sep 2012
De snuser til hinanden, hvæser og prøver grænser af.
MEN!!! Piger, nu hvor i allerede har hjulpet mig med en ting, kunne i evt hjælpe mig med dette også.
Ingeborg spiser groft af Antons killingefoder, og det er altså ikke ligefrem billig foder!!! Små poser for mange penge, og anton spiser af Ingeborgs foder, det er knap så stort et problem, Ingeborgs foder er også dyrt, men kommer jo i meget større mængder. Han får jo bare ikke alt det der er i killinge foderet så.
Er der en måde man kan "lære" dem på hvems madskål der er hvems? Eller skal de bare have lov?
Jeg har ikke et problem med de spiser af hinandens mad, men ville da foretrække at de spiste af deres eget.
sep 2012
Han er en gård killing, og er slet ikke vant til killingefoder, eller kattefoder i det hele taget.
Det er kvalitets foder, og af samme mærke, så tak.
Så tror jeg heller ikke der er mere, lige nu ihvertfald.
sep 2012
Tak for jeres hjælp.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
sep 2012
Anton var dog lige hurtigt med inde ved naboen, det første der skete da vi kom hjem med ham, var at Ingeborg løb hen til ham og slikkede og snakkede med ham.
Så skønt. Han får dog stadig nogle tæsk af hende(Dog i leg). Jeg tror virkelig de har glæde af hinanden.
Det bedste herhjemme var helt klart at de bare fik lov at møde hinanden, istedet for at stå på hver sin side af døren og snakke.
sep 2012
Hun nægtede dog at snakke med mig de første par dage han var her, men ligeså stille blev hun min lille skat igen.
Åh, jeg er jo helt misundelig nu, ikke fordi jeg ikke har nok i mine to babyer, men det er så hyggeligt med en helt lille ny.
Tillykke forresten.
okt 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 21
okt 2012
sep 2012
Men jeg tvivler stærkt på at de kan undvære hinanden nu. Ingeborg sniger sig ofte ned i Antons kurv mens han ligger der, og ligger sig til slikke ham.
Hun var dog rigtig grov ved ham i starten, men det er nu gået over i sjov leg.
Jeg er dog så glad for at jeg tog Lotte's råd og bare gav dem lov til at se og lugte til hinanden.
Ja, jeg har nogle helt fantastiske misser.
Anton laver efterhånden ikke andet end ballade, når han altså ikke sidder på min skulder og leger papegøje. Og Ingeborg er jo bare så smuk og en rigtig selvstændig dame.
Al held og lykke med dine to ny, og Futte.
okt 2012
Introduktion af killing.