{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.125 visninger | Oprettet:

Introduktion af kat nummer to {{forumTopicSubject}}

Hej KG!

Jeg ved godt der findes mange emner om dette, men nu er det min tur.

Min kæreste og jeg har i forvejen Neo som er en kastreret han kat. Han er ca 1½ år. Han har været vant til at der næsten altid er nogen omrking ham da min kæreste arbejder dag og jeg arbejder aften. Nu er det så sådan at jeg skal begynde at studere efter sommerferien hvilket så betyder at han skal være alene mange timer hver dag. Det synes vi er synd og har derfor fundet en lille prinsesse som vi tager hjem først i august. Hun vil self. blive steriliseret når hun er gammel nok.
Vi vil gerne gøre introduktionen så vellykket som muligt og har læst mange steder på nettet at det er en god ide at lade kattene bo i seperate rum til at starte med. Dette har vi ikke mulighed for, så findes der en anden god måde at gøre det på? Går ikke udfra man bare kan sætte dem begge i stuen sammen også se hvad der sker?
Jeg ved at selvom vi får en lille ny killing og at den måske er så sød så sød så vil Neo ALTID komme første. Det vil være ham der først bliver nusset, får først mad osv.
Så mit spørgsmål er nok hvordan man kan gøre introduktionen mest vellykket..? Kom med gode råd og meget gerne med jeres egen erfaring og historier om hvordan I gjorde uden de skulle bo i seperate rum.

Lidt billeder af den lille ny som desuden stadig mangler et navn så kom gerne med forslag: http://www.kattegalleri.dk/fotoalbum/diverse_kat/16238-den_lille_ny

På forhånd tak for hjælpen.
- Lærke

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Introduktion af kat nummer to
  • #1   21. jun 2012 Hej Lærke

Jeg vil faktisk anbefale at du sætter transportkassen på gulvet, åbner lågen ... og lader resten gå sin gang! smiley

• #2   21. jun 2012 Det er også lidt det jeg tænker. Evt. lade den nye side lidt i transportkassen så de kan snuse til hinaden gennem "træmmerne" også åbne lågen efter lidt tid.. Men ved bare ikke om det er "nok" hvis man kan sige sådan.

• #3   21. jun 2012 Dengang jeg fik en lille ny pige til min i forvejen kastrerede dreng, der satte jeg transportkassen på gulvet midt i stuen, åbnede lågen og lod hende selv komme ud/lod selv Tenzii snuse til kassen ..

De legede 20 min efter som om de havde kendt hinanden altid - og har været uadskillige lige siden .. smiley

• #4   21. jun 2012 Da vi fik vores killing nr. 2, fik hun lov til lige at falde til ro og få lidt mad i vores soveværelse før vi lukkede døren til stuen op, så de kunne hilse på hinanden. Her gik der næsten 2 uger, før de blev vennen, men nu kan de heller ikke undvære hinanden smiley

Kommentér på:
Introduktion af kat nummer to

Annonce