Spørgsmål omk. ny killing {{forumTopicSubject}}
I forbindelse med hjemkomsten af vores nye killing har jeg lige nogle spørgsmål.
1. Røskva er vant til at have mad fremme 24t i døgnet. Røskva er jo stadig på killingefoder, da hun stadig har kodylt vokseværk og er en streg i luften *gg* Men Røskva er jo snart 9 mdr, og skal skifte foder når hun er et år.
Den nye killing (som også skal have adgang til foder 24t i døgnet) skal jo have killingefoder til hun bliver et år. Kan Røskva så hoppe med på dette? Min egen formodning er at det sker der intet ved (med mindre hun self begynder at blive buttet). Men der er vel intet galt for at hun er på killingefoder til hun er 20 mdr? Eller hvordan fungere det? Er der noget hun i så fald kommer til at mangle?
2. Introduktion af 2 katte. Jeg ved at der er skrevet stolpe og og stolpe ned om dette, men jeg er stadig i tvivl. Hvordan gør I når I introducerer en ny kat og hvad har I haft gode erfaringer med?
3. Sidst men ikke mindst har vi købt et nyt kradsebræt til de 2 katte. Meningen er at vi vil sætte de op NÅR den lille nye kommer (altså samme dag eller dagen efter) da Røskva ikke umiddelbart vil opfatte det som hendes og jeg VED at hun er DØD nysgerrig, så det kan nok få hendes opmærksomhed lidt væk fra det lille kræ. Killingen vil jo nok også være dybt nysgerrig, så håber lidt at kunne lokke dem sammen ved at fastholde deres interesse i det nye, store klatretræ. Lyder dette som en god idé?
Poteklem og våde håndflader fra Cemile
apr 2006
Følger: 37 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 157 Svar: 1.227
Peter P: ja det var nemlig også det jeg regnede med.. Killingen skal jo have killingefoder og Røskva kan helt sikkert ikke holde snuden væk fra det, da hun eeeeeeelsker killingefoder.... men hvis hun begynder at blive buttet (tror jeg nu ikke, med den forbrænding hun har) så tager vi den derfra...
apr 2006
okt 2006
Følger: 6 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 44 Svar: 299
Da vi købte Chloe for 3 uger siden ca. da slap vi hende også løs, ved godt man skal lave det der rum til dem og spærre dem inde. Men jeg syntes bare det er synd at spærre en kat inde, og tror også Chloe ville have været utilfreds. Hun snuste rundt, men Benzer lige i rumpetten på hende og han var meget nysgerrig og ville faktisk lege med det vuns. Chloe var dog lidt mere reserveret over for Benzer, så hun hvæste af ham. Nu er de rigtig fine venner og ligger og sover i ske...
Jeg ved selvfølgelig ikke hvordan Røskva vil reagere, men når hun selv er ung og det er en killing i får. Så vil hun nok ikke opfatte den, som den store trussel...
Jeg ville nok også slippe killingen løs også lade dem finde ud ad det sammen, selvfølgelig skal de ikke være alene, men de skal nok sige fra over for hinanden, hvis der skulle være noget.
Men ja, man får lidt skrækscenarioer, når ens bette nye fine mis skal introduceres for et "stort skrummel" af en mis
Hvad er det for en killing du skal have ?
okt 2006
Følger: 6 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 44 Svar: 299
apr 2006
Tina M: ok... jamen så er der jo håb forude for vores sammenføring
Heidi H: ja, det gør man. Især fordi røskva med Nova (vores plejekilling) en dag gav hende sådan et hak i nakken, at hun begyndte at bløde lidt Derfor er vi ekstra opmærksomme... sådan noget må bare ikke ske (At nova så havde provokeret hende hele dagen siger vi ikke til nogen *gg*)
Det er en lille brite killing vi skal have. Hun hedder Valhalla's Alrune. Hun skulle eftersigende være en smuk, sød dejlig lille misling med en skøn pels. Hun har fået mærkatet "Lovende"
aug 2006
Følger: 35 Følgere: 32 Katte: 3 Emner: 48 Svar: 1.291
Så jeg synes også, at du bare skal slippe den lille nye løs, og så skal det såmænd nok gå. Så kan de nærme sig hinanden i deres eget tempo.
dec 2004
Følger: 33 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 107 Svar: 1.385
Jeg gør det nu aldrig.
Fordi jeg mener at det er synd at lukke killingen for sig selv, den har jo været sammen med andre katte hvor den kom fra og skal den så pludselig være alene? Jeg har nu så også nogle rimeligt gode katte, der er søde til at tage imod nye. Især Harry min kastrat fungerer som surugat-mor *LOL*
Desuden mener jeg, at mine katte jo altså er sunde, raske og optimalt vaccineret, skulle de blive syge af noget den lille ny bærer med sig, kommer de som nok over det
Du kan roligt lade al mulig slags foder stå fremme. Mine har altid adgang til både killing og voksenfoder og de er IKKE fede. Smårunde jo, men det skal Bimser være
apr 2006
Maria: Ja, først er der introduktionsmøde for katten *gg* dvs der bliver vist hvor bakker er og mad er. Der kræses lidt ekstra for dem begge i dagens anledning
Lone J: Ja, briter har jo også godt af at være lidt runde *gg* Tror nu ikke røskva bliver rund de næste par år *gg* hun farer rundt og er en streg i luften...
Men lader bare killingefoderet stå fremme til dem begge, indtil den lille ikke skal have mere... Så ryger de sammen på voksenfoder...
apr 2006
Det var sådan vi gjorde med Røskva og Oliver dengang... og det gik helt fint Tror bare at jeg overreagerer *gg*
aug 2006
Følger: 35 Følgere: 32 Katte: 3 Emner: 48 Svar: 1.291
feb 2005
Følger: 18 Følgere: 17 Katte: 4 Emner: 83 Svar: 634
apr 2006
Men tak endnu engang
Mange gode brugbare råd og vi vil føle os lidt frem herhjemme mht introduktionen... Kan være vi holder dem skilt i 10 min og kan være vi holder dem skilt det første døgn. uanset hvad så skal det nok gå
apr 2006
Spørgsmål omk. ny killing