{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
860 visninger | Oprettet:

Søger lidt hjælp, spørgsmål om kontanthjælp {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg tror vist nok emnet har været oppe, fordi der var en der havde samme problem som mig, men jeg kan ikke huske svarene.

Mit problem er, at jeg har været kontanthjælpsmodtager og nu skal til at studere.

Jeg søgte kontanthjælp d. 13. juni, og fik den 1. august ca. 3.300 kr.

Nu hvor jeg så skal have SU fra 1. september så siger de på kommunen at jeg ikke får mere kontanthjælp.

Det synes jeg bare ikke giver nogen mening. Kontanthjælpen er bagud betalt så, hvad jeg skulle have 1. september er jo hjæpen fra august, men den får jeg ikke nu.

Kan det virkelig være rigtigt. Jeg ved godt at der så ville komme to gange penge ind 1. september.

Jeg fatter virkelig ikke de offentlige systemer. De er simpelthen så dårligt skruet sammen. Så sagde min sagsbehandler også til mig, at hvis SU'en ikke kunne nå at blive udbetalt så skulle jeg søge om lån i min bank indtil SU'en. Det er virkelig for meget, synes jeg. Jeg har aldrig fået kontanthjælp før, og er inde i systemet i så kort tid, og så gider de ikke engang hjælpe når jeg nu selv sørger for at komme ud og i gang med noget andet.

Er det mig der er helt gal på den, eller er det pisse dårligt skruet sammen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine vil ikke tænde 750 kr.
  • Cleaning 2 weeks 1.200 kr.
  • Tilslut ny køkkenvask til afløb og samle aftræk fra emhætte 1.200 kr.
  • Tilslutning opvaskemaskine 400 kr.
  • Samle et homegym 3.770 kr.
  • Montering af gardin + bore et hul i loftet og opsætning af loftslampe 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Søger lidt hjælp, spørgsmål om kontanthjælp
  • #2   22. aug 2011 Det er så dumt smiley Men desværre rigtigt .

• #3   22. aug 2011 Jeg var har i samme situation en gang og den gang var man berritiget til at modtage både den sidste kontanthjælp + den første su i samme måned. Det er dog fuldstændig korrekt at det er lavet om nu. Jeg forstår heller ikke at de ikke kunne løse det på en bedre måde, de fleste kommer jo i tvungen aktivering idag og så er det da noget svineri at man ikke får de penge man har "tjent"

• #4   22. aug 2011 Det er desværre rigtigt, min søn har lige stået i samme situation.

• #5   22. aug 2011 Det forstår jeg bare overhovedet ikke at de har lavet det sådan. Det er virkelig for dårligt.

Men jeg må indrømme, at jeg blev ret foraget over, at hvis SU'en ikke kan nå at komme så skal jeg søge om lån i banken. Det er da for dumt. Det giver jo ingen mening at kommunen ikke kan hjælpe.

Ja, jeg ved godt hvordan jeg stemmer til valget - meget anderledes end nu. Det er helt sikkert.

• #6   22. aug 2011 du kan ikke ændre på hvordan kommunen køre, men du kan søge et lån i kommunen hvor du ikke betaler renter.
    det er et L..te system og lige meget hvad man gør kan man ikke ændre på det, men man kan finde en der social rådgiver som IKKE sider i kommunen og få råd om hvordan du håndtere systemet og deres små smutveje som de holder hemmelige, for der er mange...

• #7   22. aug 2011 Ja, det kunne jeg nemlig godt forestille mig, at der var. Smuthuller der er hemmelige. Tror også man skal råbe op, ellers skøjter de let og elegant hen over en.

Nej, ved godt jeg ikke kan ændre på det. Men synes stadigvæk det er for dårligt.

• #8   22. aug 2011 Ja, det skrev jeg også ovenfor - jeg ved godt Hvordan jeg stemmer ved valget smiley

Kommentér på:
Søger lidt hjælp, spørgsmål om kontanthjælp

Annonce