{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
707 visninger | Oprettet:

Har brug for et spark bagi {{forumTopicSubject}}

JA sagen er den at vi i maj mistede vores højt elskede kat, Turbo, efter en lang krævende og svær sygdom, hvor dyrlægen self var med indenover hele vejen igennem til han blev aflivet d 21/5.

Vi havde en hunkat udover ham, og fik hurtigt efter en ny kat til a holde hende med selskab, da hun manglede det.

Men men men selvom de er dejlige og kærlige, føler jeg intet for dem længere, ikke efter Turbo blev aflivet, jeg savner ham hverdag, og jeg mest af alt lyst til a sælge de to andre, også slet ikke have kat. Jeg ved godt det dybeste set ikke er det jeg vil, men ja savner ham, og synes bare det hele er blevet træls.

Spark mig bagi og sig jeg ska holde op og komme videre...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har brug for et spark bagi
  • #1   29. jul 2011 Stakkels dig smiley
    Er ked af at høre du har mistet en misser ..

Men prøv at se på dine katte og virkelig tænk over at de har nogle helt andre kvaliteter end den du mistede ..
    Og man skal ikke have en ny Turbo, du skal nyde dine andre katte! smiley

• #2   29. jul 2011 ja de har nogle helt andre kvaliteter end ham. mange tak, savner ham sådan helt utroligt meget.. det er helt uvirkeligt så meget savnet efter ham er...

• #3   29. jul 2011 Min første kat døde også i april sidste år - og savner hende ubeskriveligt ..
    Men nu har jeg fået to nye - og der tænker jeg bare over hvor heldig jeg er at få lov at få to jeg holder lige så meget af som min afdøde kat .. smiley

• #4   29. jul 2011 Det er helt Ok, at savne , og det skal du endelig blive ved med (selvom det lyder lidt træls). Tænk dig en ekstra gang om , og se de fantastiske ting ved de to missere du har nu . Tænk på alle de gode ting ved at have de to du har nu .

• #5   29. jul 2011 Det er menneskeligt at syntes bedre om nogen end om andre - og stort at kunne indrømme det.

Desværre har vi også en tendens til at det vi hvade altid er bedre end det vi har.

Den samme kat får du ikke igen - men andre katte har andre ting - som kan være præcis lige så gode.

Måske du går og døjer med en from for skydfølelse fordi du føler sådan - det skal du ikke

• #6   29. jul 2011 ja det kan godt være, jeg bare ska til a begynde og være glad for dem jeg har... synes bare det er svært smiley

• #7   29. jul 2011 forstår dig godt. har også mistet en kat, som betød alt for mig. jeg savner hende så meget, at jeg stadig græder når jeg tænker på hende. men jeg fik kort tid efter en ny hunkilling, vidste jeg ikke ville kunne klare skolen igen efter ferien uden en lille en, at komme hjem til smiley hun er så speciel på sin helt egen måde, og det tænker jeg på, hver gang jeg ville ønske Silke tilbage.
    føler mig også dårlig tilpas, når jeg ønsker, at jeg kunne få Silke tilbage i stedet for yuki. synes ikke det er fair over for yuki at tænke sådan smiley

minder vil man have for livet, lige meget hvem man mindes. dem kan ingen tage fra 'en. man kan mindes de sjove og specielle minder med andre, og på den måde holde katten i live smiley og glæde sig over de katte man har.

• #8   29. jul 2011 Det gør mig ondt at du har mistet Turbo smiley Det lyder også som et barsk forløb, og det gør det ikke lettere at komme over. Det lyder til at du (forståeligt nok) stadig er i sorg over at have mistet ham. Og mon ikke det er en sorgreaktion, at du ikke kan mærke følelser for dine katte?... Jeg har ikke selv prøvet netop det, du oplever, men kan faktisk godt sætte mig ind i det, og tænker ofte, at når mine to elskede katte ikke længere er her, så er det slut med at have kat for mit vedkommende.
    Men nu har du jo to katte, og de kan jo ikke gøre for det, så i et stykke tid må pligten og ansvarligheden drive værket. Elske nogen på kommando lader sig ikke gøre, men før eller siden skal det nok "lønne sig" så du kommer til at mærke nogle varme følelser for dem.
    Mange tanker herfra.

• #9   30. jul 2011 Tinka>> ja det var et rigtig langt og barsk forløb hvor han var indlagt en stor del af tiden, og hvor jeg ikke lavede så meget andet end a kører til dyrlæge med ham. De to andre mangler da hellere ikke noget, men jeg bliver bare ked af det når jeg tænker på ham, og har allermest lyst til a komme a med de to andre smiley

• #10   30. jul 2011 Louise Therese **men jeg bliver bare ked af det når jeg tænker på ham**

Det kan jeg godt forstå! Det er jo sorg over at have mistet ham. Sorgprocessen tager tid, og det er en hård tid!
    Det er så svært at bære, når den sidste tid med katten har været slemt præget af sygdom, men du må forsøge at tænke på alle de gode stunder du har haft med ham, før han blev syg. Den sidste tid vil altid gøre ondt at tænke tilbage på, men før eller siden kommer der en dag, hvor du kan mindes Turbo med glæde.

Har du det ellers ok?

• #11   30. jul 2011 Tinka>> mange tak for de ord smiley ja det har jeg smiley mange tak fordi du spørger

• #12   31. jul 2011 Rart at høre, at du ellers har det ok smiley Så vil jeg gerne "sparke" dig afsted til et eller andet, som du synes er rart eller sjovt eller spændende - hvad du nu kunne tænke dig - noget, der optager dig, så de tunge tanker kan komme lidt på afstand. Man skal selvfølgelig give sig tid og "lov til" at sørge over den, man har mistet, men samtidig (når man kommer dertil, hvor man orker), så også sørge for at få nogle rare oplevelser som kan give overskud.
    Håber du genfinder glæden ved de to katte, du har.

• #13   31. jul 2011 mange tak for det smiley det har hjulpet lidt at hører at jeg ikke er en ond katteejer... mange tak alle sammen smiley

Kommentér på:
Har brug for et spark bagi

Annonce