Inde/Ude Katte. {{forumTopicSubject}}
Var i gå på besøg hos en veninde, hendes nabo bor i stor villa hvor der ikke er særligt traffikeret.
Men alligevel kommer kattene ikke ud?
Kan da godt se hvis man bor i lejlighed, eller det er er stærkt traffikeret område man bor i.
Det undre mig bare lidt og vil gerne have lidt forståelse.
Hvorfor har i jeres kat inde eller ude?
Har i kattelem?
Har i den ikke ude, hvorfor?
Og har i haft nogendårlige oplevelser?
Er i nervøse for at der sker dem noget?
Jeg har selv en almindelig huskat . Hun har kattelem, vi bor lige op af skoven. Kunne ikke finde på at holde hende inde på grund af omgivelserne og så mener jeg at hun får 'tilfredsstillet' sine instinkter.
Nogle gange ligger der en død mus eller fugl som gave, hun har sågar kommet med et egern.
Og så nyder hun at gå tur med mig og hundene.
I mine øjne burde en kat have mulighed for at boltre sig i naturen og evt fange et lille bytte
Håber ikke at jeg træder nogen over tæerne
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
Og at en vej måske virker stille rolig , ja der kan uheldet også være ude .
For mange år siden boede jeg et sted hvor kun kragene kom ud og vender 4 km til den nærligende mindre vej og nabo .Ja det var kun os og posten og venner som kom på vores vej . Den 23 dec . kom nogle venner på besøg de skulle aflever nogle gaver , og de havde også min sir henry med , de havde kørt han ned med 30 km i timen . død på stedet .
Vores katte mangler ikke noget som de ikke kender .
feb 2010
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 3
mar 2006
Følger: 36 Følgere: 21 Katte: 8 Emner: 31 Svar: 87
Nu bor jeg i lejlighed, og har Pelle som kun er indekat - han tør ikke gå ud :o)
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 7 Svar: 1.524
mar 2011
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 3 Svar: 13
Jeg ville elske at kunne lukke min kat ud, men det bliver bestemt ikke før jeg får en flugtsikret have. Der er da ikke noget mere skønt end at se en kat i naturen, bruge sine jagtinstinkter og rigtig brænde noget krudt af, men ikke tale om at det skal være på bekostning af dens sikkerhed. Så hellere gøre det bedste man kan indendørs
mar 2011
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 3 Svar: 13
Når jeg vælger at tage et dyr ind i vores verden, så mener jeg jo også at det er op til mig tage de forholdsregler der skal til for at de kan færdes sikkert - og det kan de ikke i trafikken og andre folks haver osv. Og så længe min kat ikke kender til hvad der er udenfor så mener jeg heller ikke at den lider ondt på nogen måde.
Inde/Ude Katte.