1.225 visninger
|
Oprettet:
Katte ude eller inde? {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen,
Jeg er jo forholdsvis ny i den store katteverden, så jeg studsede lidt over nogle indlæg længere nede, hvor et par stykker mente, at katte helst skal være indekatte pga. farerne, der lurer ude i den store verden.
Jeg ved godt, at katte ikke lider under at være indekatte og kan få et dejligt liv, men hvis man har mulighed for at have kattene ude, er det så ikke at foretrække?
Vi bor nemlig et stykke ude på landet, og jeg har slet ikke tænkt tanken, at vores katte skulle være inde hele tiden...At de så helst vil være inde konstant er en anden sag;-)
Hvad er jeres holdning til dette?
Vh Mia
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 35 Svar: 115
Det lyder barsk, men hver gang de går ud skal man jo mere eller mindre være bevidst om, at det kan være sidste gang man ser dem. (trafik, hunde og anden fare)
Men jeg er så heller ikke tilhænger af at de skal være inde HELE tiden.
Jeg boede i 4 måneder et sted hvor mine 4 katte, ikke på nogen måde kunne komme ud. Boede i midtbyen.
Det fik jeg nok af. Ikke fordi de viste tegn på at ville ud, for de havde aldrig prøvet at være ude.
Men jeg flyttede et sted hen i stedet, hvor der er have og terasse. Jeg har bygget en stor kattegård, hvor de kan gå ind og ud som det passer dem!
Så mine kommer ud - når de gider. Bare ikke frit. Det har jeg ikke psyke til
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Svar: 22
jun 2010
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 24 Svar: 195
sep 2006
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 84 Svar: 584
Jeg ved ikke om jeg ville have kat, hvis jeg boede i lejlighed midt i en by, for så havde de jo ingen mulighed for at komme ud.
Det er da fuldstændig rigtig, at jeg aldrig ved om jeg ser dem igen når de går ud, men sådan er det vel at leve, også når det handler om mennesker. Vi mister nogen og noget gennem hele vores liv. Men vi få også nye venner igen.
Jeg tror næsten jeg kan tilslutte mig Felix indlæg, at det handler om egoisme, når vi vælger at lade vores katte leve et helt liv sprærret inde, fordi vi er bange for at miste dem....
feb 2010
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 7 Svar: 33
Jeg foretrækker at de kommer ud på en eller anden måde.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Det første jeg tænkte, da jeg vågnede i dag, var, at det er galt at mine katte kun har en bette rækkehushave at gå ud i . Hmmm... burde flytte langt ud på landet, men der tør jeg jo nok heller ikke lade dem løbe frit :S.
jun 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 9 Svar: 100
Fordi det er jo sådan, at det ene og det andet ER og KAN være det Rigtige.
Så du skal gøre det, som du har lyst til.
Her bor vi langt ude på landet. Vores Aslan forsvandt i 24 dage, og jeg fortrød jeg havde valgt han måtte færdes ude som inde. Gudskelov kom han igen i god behold, og jeg svor han aldrig skulle ud igen. Men..jeg blev klogere. Hans personlighed var, og blev især ændret efter han var væk, så vi var sammen med en deprimeret desperat kat. Han ville bare ud...
Efter, at have været i kattevoliere, og været holdt inde, ja så fik Aslan lov, at vælge. Så han er både ude og inde, og det FUNGERER for ham. Ikke for mig. Jeg har fået min gamle glade kat tilbage, som er hengiven og trives. Jeg er stadig død bekymret når han er ude, men det er ham jeg må tage udgangspunkt i.
Vores 2 MaineCoon killinger på 19 uger, er dog indekatte. Dem tør jeg ikke lukke ud, af frygt for de kunne blive væk. Så til foråret hedder det voliere til dem
Men gør det du finder bedst, for det er kun dig der kender din kat bedst
jun 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 9 Svar: 503
og de har heller ikke prøvet det...
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 3
Der er ingen tvivl om, at vores 2 katte både får lov at være inde OG ude. Som sagt så bor vi ude på landet og har samtidig en ret stor have. Når de er ude kan jeg kalde dem til mig med det samme, hvilket betyder at de er lige i nærheden. Det er selvfølgelig ikke sikkert, at det fortsætter, men det er rart, at de ved hvor de hører til:-)
Pt. er de inde da de får antibiotika mod luftvejsinfektion samt øremider, og det ville være træls hvis de fik smittet andre omkringgående katte.
Vh Mia
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 26 Emner: 24 Svar: 1.698
Så jeg vil bestemt mene at katten høre under disse regler.
Men det er klart, når man selv har udekatte og er fortaler for det, at man vælger at tolke lovgivningen, så det kommer én til fordel.....
Katte ude eller inde?