{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
986 visninger | Oprettet:

Sælge en vare til ukendt køber? TVIVL {{forumTopicSubject}}

Jeg har sat min gamle mobil til salg da jeg er på udkig efter en ny , modtog en email fra en herre som ønskede at købe den , MEN han var ikke dansker , han skriver at han skal give den i gave til sin søn og vil betale over paypal .

Er der nogle kvikke mennesker der kan fortælle mig om jeg 'bør' stole på ham eller jeg bare skal holde mig væk ?
Tænker at der sidder nogle mennesker med lidt mere forstand end jeg

Go' aften

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sælge en vare til ukendt køber? TVIVL
  • #1   15. jan 2011 Uha det har jeg godt nok ikke forstand på smiley

• #2   15. jan 2011 Du skal vel bare sikre dig at pengene er gået ind inden du sender tlf'en til køber? smiley

• #3   15. jan 2011 Jo Tina , men hvis han så er fusker og han så får mit konto nr. kan han så ikke snuppe penge alligevel ?

• #5   16. jan 2011 Lotte : Kender du til PayPal ? Er det ikke et eller andet med at de penge går ind på en anden konto som man så skal bruge der fra og ikke kan få overført til sin egen ?

• #6   16. jan 2011 Jeg kender ikke så meget til paypal, men det skulle være et 100 % sikkert system, så det tror jeg sagtens du kan gøre. Mon ikke du kan læse lidt mere på nettet omkring, hvordan paypal fungerer?

• #9   16. jan 2011 nu har jeg ikke læst alle indlæg, men den debat var oppe forleden, husker ikke lige hvor, men der rådede folk til at lade være, det var noget med en masse snyd og bedrageri, så jeg ville ikke gøre det

• #10   16. jan 2011 Jeg har oplevet det på dba og de frarådede det på det kraftigeste, netop da det som regl er tricktyve, så jeg vil sige : hold dig væk fra den handel, når du får hans adr skal mobilen sikkert også sendes til et andet land.

• #12   16. jan 2011 Tak alle sammen , jeg tør sku ikke gøre det .
    Det værste er at han byder mig 250 EUR for telefonen , altså omkring 1800 danske kroner . Den er til salg for 1350, dog er fragten sikkert osse dyr . Men det er os en meget mystisk mail jeg har fået fra ham . Det er noget han skal give til gave til hans søn , men hvorfor købe en dansk telefon med dansk software ? Og så vidt jeg ved er det ikke helt billigt at få installeret helt ny software i den . Jeg skrev osse til ham at jeg helst så at det var inden for danske rammer da man høre meget om snyd osv. så jeg ville tænke over det . Det har han ikk svaret på .

Hvor er ens far når man har brug for hans råd til sådan noget ? :s Nåå jo , han gasser sig på et luksus hotel i Abu Dhabi med global windpower smiley
    Tør ikke gøre noget for han er hjemme og kan råde mig lidt .

• #13   16. jan 2011 DET ER EN TRICKTYV, dem der henvendte sig til mig , tilbød også mere end hvad min kostede og så sku den sendes til deres datter i Nigea.

• #14   16. jan 2011 Er det noget der hedder Oversea ? Han skriver at han vil give den som gave til sin søn i Oversea .

• #16   16. jan 2011 Nå sådan smiley fattede ikke en meter smiley

• #17   16. jan 2011 GØR DET IKKE.....

det er trick tyveri....
    der er også en dame der har forsøgt med mig, da jeg havde en mobil til salg.... den skulle også sendes til hendes datter i sydafrika.......

muligt at der findes ærlige ikke-danskere.... men alle de uærlige ødelægger det for de få ærlige...desværre

• #18   16. jan 2011 Ja det sys jeg os smiley Det er træls at man skal være så påpasselig , og lige sådan hvis man skal købe noget , der skal man tænke lige så meget over det

• #19   16. jan 2011 Okay, jeg havde så ikke fået fat i, at den skulle sendes til udlandet. Du skrev bare at han var "ikke-dansker" og det er jo ikke ensbetydende med, at man ikke bor i Danmark smiley

Men vil også sige lad være, hvis den skal sendes til udlandet, for så er der stor sandsynlighed for, at det er noget fusk - I Danmark er vi jo ikke ligefrem kendt for at have billige varer, så det vil næppe kunne betale sig for en som sidder i udlandet at købe noget i Danmark.. Og at han byder mere end hvad telefonen koster er også et tegn på at det er snyd..

• #20   16. jan 2011 Ja det tænker jeg os Camilla . Og jeg sys i hvertfald at mobiltelefoner plejer at være billigere andre steder , medmindre selvfølgelig at det er et land der er mange år bagud med teknologien .

Kommentér på:
Sælge en vare til ukendt køber? TVIVL

Annonce