Afvise-byde velkommen - igen igen.. {{forumTopicSubject}}
Jeg ved emnet var oppe forleden, men nu bliver jeg altså temmelig fortørnet over folks selvjustits herinde.
En helt ny og uerfaren bruger kæmper for at få alle sine katte ind. De har godtnok kun et enkelt billede hver, men giv dog folk en chance, så de har en mulighed for at lære sitet at kende, i stedet for at spille overlegne!
Det er ok at man skriver, at man gerne vil se flere billeder og mere tekst. Det kan brugeren forholde sig til, men hvorfor afvise? Der er INGEN KRAV om antal af billeder eller bogstaver i profilen, men der anbefales ca 5 billeder, hvilket naturligvis stiller brugeren bedre i forhold til bedømmelser.
Ikke alle er fotonørder eller computergenier, og selvom dette hedder et galleri er alle velkomne sålænge man overholder brugerbetingelserne.
Jeg undrer mig over, hvem det er, der synes de er så hævede over andre, at de finder på deres egne regler og afviser - selv smukke billeder af racekatte - og så uden at give sig til kende eller give en forklaring på afvisningen...?
Er det bare mig der er for gammel eller???
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 21 Svar: 521
Men jeg kan huske engang et lign. emne var på Hundegalleri, hvor en HA forklarede at systemet var sådan, fordi HA'erne ikke kunne nå at kontrollere alle, der blev oprettet, og så kunne man bedre forhindre ulovlige profiler (f.eks. ikke sit eget dyr og billeder, en kanin eller æsel o.s.v.)
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.951
Ja, skriv dog i stedet...
dec 2006
sep 2007
Følger: 21 Følgere: 66 Katte: 20 Emner: 23 Svar: 197
Ja det må man sige.. Hvor det blevet af men en ærlig bedømmelse af ens kat ?
Lene og Høgerstedets skovkatte
jan 2010
Følger: 25 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 38 Svar: 611
aug 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 33 Svar: 95
sep 2008
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 34 Svar: 682
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Min holdning - det er et kattegalleri, iøvrigt betalbart - alle katte burde være velkomne - også om der kun var 1 billede
aug 2008
aug 2008
aug 2008
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Som jeg skrev i går mener jeg at det skal være admins (ikke HA'erne) der skal godkende profilerne og er der en "smutter" imellem (profil med billeder af forskellige katte) så er det jo osse muligt for vi andre at gøre opmærksom på dette.
I forhold til at bedømme andres katte, holdt jeg op med 2 dage efter jeg startede herinde. For skal man bedømme skal man jo være ærlig. Og det er jo ikke alle katte jeg synes er lige smukke, men det kunne jeg ikke drømme om at skrive, da jeg ikke ser nogen grund til at gøre ejeren ked af det. Katten er jo elsket uanset hvad jeg synes om den.
Jeg stemmer aldrig en død kat ind, men jeg afviser den heller ikke. Går bare videre til næste.
dec 2005
Følger: 39 Følgere: 36 Katte: 13 Emner: 13 Svar: 201
Jeg vælger ikke at gøre noget ved det, men kan godt blive irreteret over det må jeg indrømme når det nu engang er et billedgalleri :S
Dog kan jeg også godt finde på hvis det er en smuk kat at overse min egen mening og byde velkommen alligevel og så lige skrive: skynd dig at få flere billeder ind
Sys det ville være en god ide som Marianne N skriver at lade det være de "højere" magter der skal godkende profilerne..
Bedømmer stadig andres katte, men ikke dem der fortjener en lav -gider ikke hævnkarakter osv fordi jeg ikke sys katten er guddommelig.. Er igen enig med Marianne N på det punkt også med de bortgåede misser..
dec 2005
Jingle all the way
Oh, what fun it is to ride
In a one horse open sleigh
Jingle bells, jingle bells
Jingle all the way
Oh, what fun it is to ride
In a one horse open sleigh
Mmmmm..
"*★Glædelig★* 。 • ˚ ˚ ˛ ˚ ˛ •
•。★jul★ 。* 。
° 。 ° ˚* _Π_____*。*˚
˚ ˛ •˛•*/______/~\。˚ ˚ ˛
˚ ˛ •˛• | 田田|門| og godt nytår til dig og din familie♥ ♥ ♥"
dec 2005
jul 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 23 Svar: 163
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.847
Det er problematisk at nogle laver deres egne regler for, hvornår en kat må komme ind. Reglerne er faktisk meget lige til:
1. Du skal have tilknytning til katten.
2. Alle billeder skal være tydelige og af selve katten.
3. Katten må ikke oprettes som salgsannonce.
4. Katten må ikke være solgt ved oprettelsen.
5. Der må ikke oprettes midlertidige billeder med tekst som f.eks. ”Billeder kommer snart”
6. Der må ikke være skjulte reklamer for f.eks. hjemmesider på billederne.
Det med de 5 billeder en ikke nogen regel, det er en anbefaling. Man behøver ikke følge en anbefaling.
At nogle laver deres egne regler om, at der skal være mindst 10 billeder og en A4 sides tekst, det er faktisk ikke det som er meningen.
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.847
Umiddelbart tror jeg ikke det ville være et stort ekstraarbejde for os, det vil jo bare være et enkelt klik, men der ville jo så nok kunne gå mange timer før der kom en hjælpeadmin på og godkendte katten. Men jeg ved faktisk ikke hvor mange katte der bliver oprettet hver dag.. Og om vi så ikke kunne lave andet.
Men det er da et forslag som I som brugere kunne fremlægge for admin. Spørgsmålet er så bare om brugerne vil lade det være op til os hjælpeadministratorer, for vi er jo som bekendt så magtliderlige *GG*
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 21 Svar: 521
Hvad er det for en egoistisk form for selvjustits?
Er man mere værd fordi man har et godt kamera og tager 300 billeder af sin racekat med fin stamtavle og lægger dem ind?
Skal folk med andre meninger end én selv ikke have lov at oprette deres katte?
Jeg synes principielt det er ok, med det system som er nu, hvis ellers brugerne kunne finde ud af at stemme ind ifølge reglerne. HA'erne har ikke tid til at kigge alle nyoprettede profiler igennem, og den "venteliste" på forsiden er da ret praktisk, hvis man skal fange dem der ikke opfylder brugerbetingelserne, men den skal da ikke misbruges i den grad, som det åbenbart sker.
Dan: Jeg vi så mene at HA'erne nok er bedre til at sortere fra end visse brugere herinde. De har faktisk et tillidshverv og pligt til at være objektive, følge og fortolke reglerne.
sep 2008
Hvordan ved man i øvrigt at flertallet herinde syntes at "stemmesystemet" er godt nok???
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
sep 2008
Mange tak og glædlig jul til dig, Pedro og Susan:-)
dec 2006
g hold op det er sørgeligt..
sep 2008
Gør jeg nu heller ikke. Skrev det bare for at påpege at du ikke kan vide hvad flertallet herinde syntes.
Hvorfor skriver du i øvrigt pb'er når man ikke kan svare dig? Så er det jo ikke særlig nemt at kommunikere med dig:-p
Afvise-byde velkommen - igen igen..