{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.161 visninger | Oprettet:

Afvise-byde velkommen - igen igen.. {{forumTopicSubject}}

Jeg ved emnet var oppe forleden, men nu bliver jeg altså temmelig fortørnet over folks selvjustits herinde.
En helt ny og uerfaren bruger kæmper for at få alle sine katte ind. De har godtnok kun et enkelt billede hver, men giv dog folk en chance, så de har en mulighed for at lære sitet at kende, i stedet for at spille overlegne!

Det er ok at man skriver, at man gerne vil se flere billeder og mere tekst. Det kan brugeren forholde sig til, men hvorfor afvise? Der er INGEN KRAV om antal af billeder eller bogstaver i profilen, men der anbefales ca 5 billeder, hvilket naturligvis stiller brugeren bedre i forhold til bedømmelser.
Ikke alle er fotonørder eller computergenier, og selvom dette hedder et galleri er alle velkomne sålænge man overholder brugerbetingelserne.

Jeg undrer mig over, hvem det er, der synes de er så hævede over andre, at de finder på deres egne regler og afviser - selv smukke billeder af racekatte - og så uden at give sig til kende eller give en forklaring på afvisningen...?

Er det bare mig der er for gammel eller???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afvise-byde velkommen - igen igen..
  • #2   22. dec 2010 Felis: Ja det burde estemt ikke være sådan at enkelte brugere kan have stemmer nok til at afvise en kat - især ikke hvis det skyldes at de ikke kan lide brugeren. Det virker også helt absurd i mine øjne.

Men jeg kan huske engang et lign. emne var på Hundegalleri, hvor en HA forklarede at systemet var sådan, fordi HA'erne ikke kunne nå at kontrollere alle, der blev oprettet, og så kunne man bedre forhindre ulovlige profiler (f.eks. ikke sit eget dyr og billeder, en kanin eller æsel o.s.v.)

• #3   22. dec 2010 Ja.. Der er desværre stadig en masse, som synes det er sjovt at sidde og spiller konger.. og har den der, jaaaa jeg kan bestemme om denne her kat skal ind.. dybt god nat..

Ja, skriv dog i stedet...

• #4   22. dec 2010 Dann, så kan man lade være med at stemme

• #5   22. dec 2010 Dan spiller konge smiley Hm ja Bytter gerne xhøj for xhøj smiley

Ja det må man sige.. Hvor det blevet af men en ærlig bedømmelse af ens kat ?

Lene og Høgerstedets skovkatte

• #6   22. dec 2010 er så enig med felis... når man betaler, så skal andre ikke have lov og sidde og bestemme, hvem der kan komme ind eller ej, syntes det er noget pjat at man herinde skal sidde og gøre sig til dommer over brugerne som gerne vil ha sine katte på, og så længe der bare er et billed, ja så skal de ind (syntes jeg) og så kan de efterhånden fylde billeder og mere tekst på når man har mere

• #9   22. dec 2010 Dann - så acceptere du vel også at folk giver dine katte lave stemmer, ikke? smiley

• #12   22. dec 2010 Miemiv> Jeg så også godt at folk afviste hendes katte og syntes ligesom dig at det er latterligt at folk afviser. Især uden at begrunde deres stemme. Alle der betaler for at brude siden, skal have lov til at oprette deres katte OGSÅ selvom de kun har sat et billede på profilen. Den omtalte bruger, har endda efter hendes katte er blevet oprettet, sat flere billeder ind. I hvert fald på den ene af kattene:-)

• #15   22. dec 2010 Jeg er så en af dem der IKKE mere vil lægge katte ind - hvad skal jeg dog bruge tid på det for - det er jo slet ikke kattene der findes interessante - men at chikanere mig - og det sjove er jeg er bedøvende ligeglad.

Min holdning - det er et kattegalleri, iøvrigt betalbart - alle katte burde være velkomne - også om der kun var 1 billede

• #17   22. dec 2010 Dann - velbekom ;-). jeg fik jo indtrykket af, at du er hudløs ærlig, så du ville også kunne acceptere hvis andre var hudløs ærlige overfor dig, og dine katte ;-). men du kunne da godt havde ventet med at sætte mig på din filter-liste indtil jeg havde svaret på din fine pb smiley

• #18   22. dec 2010 Lis - er helt enig med dig. alle er velkomne. når man har betalt penge, er det ikke i orden at andre brugere kan sidder og bestemme om man skal have lov at være herinde!! smagløst.

• #19   22. dec 2010 Dann - ja det var jo det jeg sagde smiley

• #20   22. dec 2010 Jeg mener osse at systemet er dybt tåbeligt. Det er i hvert fald tydeligt at se at da Lis's kat ikke kom ind.
    Som jeg skrev i går mener jeg at det skal være admins (ikke HA'erne) der skal godkende profilerne og er der en "smutter" imellem (profil med billeder af forskellige katte) så er det jo osse muligt for vi andre at gøre opmærksom på dette.
    I forhold til at bedømme andres katte, holdt jeg op med 2 dage efter jeg startede herinde. For skal man bedømme skal man jo være ærlig. Og det er jo ikke alle katte jeg synes er lige smukke, men det kunne jeg ikke drømme om at skrive, da jeg ikke ser nogen grund til at gøre ejeren ked af det. Katten er jo elsket uanset hvad jeg synes om den.
    Jeg stemmer aldrig en død kat ind, men jeg afviser den heller ikke. Går bare videre til næste.

• #21   22. dec 2010 Sys når nu man er i gang med at oprette sin kat på et galleri så gør man det da med mere end et billede ellers så venter man til man har flere billeder i stedet for at skrive flere billeder kommer senere.. Det kræver ikke nogen uddannelse at putte flere billeder ind mens man er i gang??
    Jeg vælger ikke at gøre noget ved det, men kan godt blive irreteret over det må jeg indrømme når det nu engang er et billedgalleri :S
    Dog kan jeg også godt finde på hvis det er en smuk kat at overse min egen mening og byde velkommen alligevel og så lige skrive: skynd dig at få flere billeder ind smiley
    Sys det ville være en god ide som Marianne N skriver at lade det være de "højere" magter der skal godkende profilerne..
    Bedømmer stadig andres katte, men ikke dem der fortjener en lav -gider ikke hævnkarakter osv fordi jeg ikke sys katten er guddommelig.. Er igen enig med Marianne N på det punkt også med de bortgåede misser..

• #22   22. dec 2010 Oh, jingle bells, jingle bells
    Jingle all the way
    Oh, what fun it is to ride
    In a one horse open sleigh
    Jingle bells, jingle bells
    Jingle all the way
    Oh, what fun it is to ride
    In a one horse open sleigh

Mmmmm..

"*★Glædelig★* 。 • ˚ ˚ ˛ ˚ ˛ •
    •。★jul★ 。* 。
    ° 。 ° ˚* _Π_____*。*˚
    ˚ ˛ •˛•*/______/~\。˚ ˚ ˛
    ˚ ˛ •˛• | 田田|門| og godt nytår til dig og din familie♥ ♥ ♥"

• #23   22. dec 2010 Jeps smiley Hehe..

• #24   22. dec 2010 altså - hvis jeg synes en kat ikke har nok billeder eller tekst, så lader jeg det bare være op til de andre, så byder jeg hverken velkommen eller afviser...

• #25   22. dec 2010 Nu har indstemningssystemet været debatteret en del herinde, men hensigten er, at det netop er en sikkerhed i, at folk ikke bare kan oprette f.eks en tøjkat. Profilen skal godkendes af brugerne. Problemet er så bare, at det ikke virker. Jeg kan huske at der på motorcykelgalleriet faktisk var en legomotorcykel som blev stemt ind, fordi folk åbenbart synes det var en sjov joke og derfor blev den budt velkommen selvom den tydeligt overtrådte reglerne!

Det er problematisk at nogle laver deres egne regler for, hvornår en kat må komme ind. Reglerne er faktisk meget lige til:

1. Du skal have tilknytning til katten.
    2. Alle billeder skal være tydelige og af selve katten.
    3. Katten må ikke oprettes som salgsannonce.
    4. Katten må ikke være solgt ved oprettelsen.
    5. Der må ikke oprettes midlertidige billeder med tekst som f.eks. ”Billeder kommer snart”
    6. Der må ikke være skjulte reklamer for f.eks. hjemmesider på billederne.

Det med de 5 billeder en ikke nogen regel, det er en anbefaling. Man behøver ikke følge en anbefaling.

At nogle laver deres egne regler om, at der skal være mindst 10 billeder og en A4 sides tekst, det er faktisk ikke det som er meningen.

• #27   22. dec 2010 Jesper - Så er det sket flere gange, for kan huske der var en legomotorcykel der blev stemt ind engang. En POLITI motorcykel smiley

Umiddelbart tror jeg ikke det ville være et stort ekstraarbejde for os, det vil jo bare være et enkelt klik, men der ville jo så nok kunne gå mange timer før der kom en hjælpeadmin på og godkendte katten. Men jeg ved faktisk ikke hvor mange katte der bliver oprettet hver dag.. Og om vi så ikke kunne lave andet.

Men det er da et forslag som I som brugere kunne fremlægge for admin. Spørgsmålet er så bare om brugerne vil lade det være op til os hjælpeadministratorer, for vi er jo som bekendt så magtliderlige *GG* smiley

• #32   23. dec 2010 He he, jeg vidste der ville komme en diskussion ud af dette igen.... Men jeg er da glad for at læse, at Camila fremhæver reglerne endnu engan, så dem der har svært ved at læse også får en chance til. Det kan dda ikke passe at nye brugere herinde, som forsøger at oprette deres katte bliver afvist, selvom de overholder KG's brugerbetingelser.
    Hvad er det for en egoistisk form for selvjustits? smiley
    Er man mere værd fordi man har et godt kamera og tager 300 billeder af sin racekat med fin stamtavle og lægger dem ind?
    Skal folk med andre meninger end én selv ikke have lov at oprette deres katte?

Jeg synes principielt det er ok, med det system som er nu, hvis ellers brugerne kunne finde ud af at stemme ind ifølge reglerne. HA'erne har ikke tid til at kigge alle nyoprettede profiler igennem, og den "venteliste" på forsiden er da ret praktisk, hvis man skal fange dem der ikke opfylder brugerbetingelserne, men den skal da ikke misbruges i den grad, som det åbenbart sker.

Dan: Jeg vi så mene at HA'erne nok er bedre til at sortere fra end visse brugere herinde. De har faktisk et tillidshverv og pligt til at være objektive, følge og fortolke reglerne.

• #35   23. dec 2010 Dann J> Hvorfor er DU egentlig på KatteGalleri? Det virker som om at du kun er her for at svine andre til og bringe deres pis i kog. Tror at størstedelen herinde bærer over med dine indlæg, fordi at de nok har regnet ud at du bare ikke er klogere. Og nu er mange herinde nok ikke i tvivl om at Jesper har en kat, nemlig Pedro! Men om du tror at han ejer ham eller ej, har nok ikke den store betydning for Jesper, hans kone eller nogle af os andre for den sags skyld.

Hvordan ved man i øvrigt at flertallet herinde syntes at "stemmesystemet" er godt nok???

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #37   23. dec 2010 Vil I være venlige at holde jer til trådens emne. Tak.

• #38   23. dec 2010 Jesper> Mit spørgsmål var også mest henvendt til Dann, da han jo ikke kan vide om flertallet syntes at systemet er godt nok:-)

Mange tak og glædlig jul til dig, Pedro og Susan:-)

• #39   26. dec 2010 Jamen, det er tit brugerne der bliver stemt på og ikke ens katte.. jeg har også en del udstemmer, når jeg opretter nye katte eller mine killinger..

g hold op det er sørgeligt..

• #40   26. dec 2010 Dann J> Ha ha, så du skriver altså at jeg ikke skal tro på dig??

Gør jeg nu heller ikke. Skrev det bare for at påpege at du ikke kan vide hvad flertallet herinde syntes.

Hvorfor skriver du i øvrigt pb'er når man ikke kan svare dig? Så er det jo ikke særlig nemt at kommunikere med dig:-p

Kommentér på:
Afvise-byde velkommen - igen igen..

Annonce