{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.151 visninger | Oprettet:

Hunde der er blevet ulovlige. {{forumTopicSubject}}

Ved godt det er kattegalleri smiley
Men jeg har ikke konto på hundegalleri og jeg ved der er en masse katteejere som har hund.

Jeg tænkte på..
De hunde der nu står til at blive ulovlige i DK, hvad skal der så ske med de hunde som er i DK nu, som bliver ulovlige? skal de aflives?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde der er blevet ulovlige.
  • #1   17. mar 2010 jeg tror ikke at de skal aflives, men jeg er sikker på at de skal neutraliseres så de ikke kan lave flere... ? eller det tror jeg ihvertfald smiley ?

• #2   17. mar 2010 hvilke racer er det helt præsist der er tale om ? (: har hørt der skulle være 15 eller 16 ulovlige racer,,,

• #3   17. mar 2010 Orh, godt at de ikke skal aflives.. Sad og fik helt ondt i maven over tanken om at de skulle aflives.

Tror nok det var 13 racer og de kommer her:

De 13 hunderacer er:
    1) Pitbull terrier

2) Tosa inu

3) Amerikansk staffordshire terrier

4) Fila brasileiro

5) Dogo argentino

6) Amerikansk bulldog

7) Boerboel

8) Kangal

9) Centralasiatisk ovtcharka

10) Kaukasisk ovtcharka

11) Sydrussisk ovtcharka

12) Tornjak

13) Sarplaninac.

Kilde: Tv2.dk

• #4   17. mar 2010 Sikke en liste, de fleste tror jeg da aldrig jeg har hørt om..??

• #5   17. mar 2010 Jeg forstår slet ikke hvorfor sarplaninac og tornjak skal være ulovlige . Jeg tvivler på de overhovedet er i DK ?? , de stammer nede fra ex-Jugoslavien , og bliver brugt oppe i bjergene som hyrdehunde .. Såå det er noget underligt noget smiley

Stafford terrieren var også på listen før, men er nu blevet fjernet smiley

• #6   17. mar 2010 Årh, hvorfor skal den her være ulovlig, den er da nuser! smiley

(link fjernet)

• #7   17. mar 2010 tror måske der er nogen af dem siden de ulovlig gøre dem. kender i hvert tilfælde en der har en kengal... den er dælme kæmpe...havde helelr aldrig hørt om den før jeg mødte ham.

men lidt sjovt der bliver lavet en liste over mange hunde man ik kender... står jo ik ret mange hunde på som der er i dk, eller i hvert tilfælde ik ret mange.

• #8   17. mar 2010 Natasja - Kengal stammer fra Tyrkiet . Den er virkelig giga smiley

Men sarplaninac og tornjak er hverken muskel eller kamphunde .. Fatter heller ikke Pitbull er på listen , når den faktisk har været ulovligt i flere år nu ?? Mærkelig liste smiley

• #9   17. mar 2010 ja det med pitbullen er jo til at undres over, men selvom den er ulovlig...eksistere den så ik? synes jeg har hørt om flere i dk.?

har ik set kengalen i virkeligheden kun på billeder, men måttte godt nok også lige sige wow en gang eller 2 over den kæmpe. men han sagde den var så sød og rolig som et lam, så ved ik hvad man skal tro.

alle hunde kan jo være søde dejlige og rolige til det slår klik. synes det er svært at sige hvilke dyr der skal og ik skal forbydes... har selv en engelsk stafford terrie/fransk buldog blanding, som på mange måder ser muskelhunde agtig ud... men hun er jo så lille bitte sød og dejlig.

googler lige de 2 du snakkede om, for må da lige se dem

• #10   17. mar 2010 natascha, er du helt sikker på det er gennemført? for hørte fornylig om en sag hvor nogen var blevet "angrebet/forfulgt" af en hund uden snor og ville mælde det..men de vist ik kunne gøre så meget da hundens ejer for det første var ligeglad og påstod de havde fuld kontrol over hunden og at der ingen lov var imod hunde uden snor?

mente nemlig også tidligere jeg havde hørt det eneste sted man måtte gå uden snor var private skove hvor man har tilladelse/hundeskove eller strande om vinteren?

• #11   17. mar 2010 Natasja - Jo , pitbullen er desværre stadig i DK . Nogen idioter køber dem i udlandet , for det meste Polen , laver falske papirer og får dem til dk ..

Jaa , det kan jo slå klik for alle hunde . Selvfølgelig er der større chancer for at det slår klik for dem som er avlet videre fra kamphunde, som så har det i generne .. Men jeg fatter slet ikke hvorfor alle hunde skal stemples ! , Rottweileren er slet ikke på listen , men jeg får stadig en del blikke og dumme kommentarer engang imellem , bar fordi det en muskelhund . Men der er jo forskel på en kamphund og en muskelhund ..

Den Camillia har linket til er en sarplaninac smiley

• #12   17. mar 2010 sanja, nej hvor er de dejlige... er da lige blevet total vild med tornjaken smiley den er godt nok køn , den ser godt nok dejlig ud.

kan da helelr ik umiddelbart se hvorfor de skal på listen, mon det er fordi de vil forhindre vi importere dyr fra andre lande?

• #13   17. mar 2010 sanja:
    heh den ser også kær ud...men det gør alle jo som hvalpe smiley
    mine blikke mod rotweillere og dobbermann er som regel jeg synes de er vildt flotte, men ved også de kan kræve en fast hånd. har selv haft en fantastisk dejlig rotweiler han var så skøn, men vi måtte desværre ende det ret drastisk da han vændte på en studs og pludslig begyndte at knurre af min far ( det var da jeg var barn)

• #14   17. mar 2010 Natasja - Den er vildt dejlig ! .. Jamen selv om den bliver importeret , så det jo kun som familiehund eller vagthund . Den har ingen kamp-gener i sig , og den er heller ikke muskelhund . 95% af alle racer i DK er jo importeret fra udlandet smiley

• #15   17. mar 2010 natascha, ja oki, har nu også rigtig tit gået med min tøs uden snor førhen .. men må indrømme der var rigtig mange der var utrygge ved det, selv om hun bare løb og legede er det ik velanset mere at schæfer (andre) hunde går løs. men er jo også klart når der sker så meget. den dag i dag med min lab/golden...går vi altid i snor i befolket områder. vi går kun uden snor i en privat skov hvor der kun kommer os.

• #16   17. mar 2010 Natasja - jeg får kommentarer som "skal den ikk have mundkurv?" og hvis jeg har den med i bussen så hører jeg "nu æder den vel ikke os alle?" .. Virkelig åndssvagt ! .. Trist at høre . Vores rottweiler skal desværre også aflives her på mandag ..

• #17   17. mar 2010 sanja, ja det er jo rigtig nok, var også bare et bud. men undrede mig også over forbud mod så mange man ik kendte..og nu jeg har set billeder af dem virker de ret dejlige.

men hvad så når de ser statestikkerne hvor de siger at bla. schæfer og dalementineren er blandt de farligste...hvorfor ender de så ik på listerne?

• #18   17. mar 2010 ej hvor træls, folk burde da kunne se den ikke er farlig . men ja oki mange er underlige. havde gruppearbejde en dag hos en fra klassen...pludslig hoppede en af tøserne i sofaen.... det var så fordi hun var bange for katte heh..hun lignede en der havde fået øje på en farlig dræber rotte smiley

synd hvorfor skal den det?
    har du link til den hvis den er på hg?

• #19   17. mar 2010 - Natasja - Schæfer, dalmatiner og en chow chow er farligere end alle de muskelhunde , men de kan ikke volde ligeså meget skade som muskelhundene .. Altså de er ikke ligeså stærke , selvom deres temprament er ligeså slemt , og i de fleste tilfælde endnu værre . Desuden så er man også sikker på at de ikke har kamp-gener . Altså ingen af deres "forfædre" har været brugt til kamp, og derfor er dette gen ikke kommet videre til dem . Men mange pitbulls, div. bulldogs og muskelhunde er nemlig kamphunde og/eller stammer fra en kamphund, og derfor har dette gen ..

- hahah , mange af mine veninder er skam også bange for min rottweiler og min kat , smiley

Han fik konstateret kronisk nyresvigt for ca. et halvt år siden , desværre smiley Han er ikke på HG , men jeg har et album med ham herinde smiley

• #20   17. mar 2010 jaundskuld mig, men er jeg bare den eneste der syntes den liste er fuldkommen vanvitig, De burde heller lave en liste over ulovlige hundeejere.
    Det er jo ikke hunden der er problemet men ejeren af den.
    Uhhh ja det kan bringe mit sind i kog, men det er jo min mening.
    Jeg kender mange med de forskellige racer, og de er de bedste hunde ever.
    Kan da godt se sådan hun kan se skræmmende ud, men går man nu ned og graver i hundens historie (hvad jeg har gjordt) ja så er alle hunderacer farlige store som små smiley

• #21   17. mar 2010 Pernille giver dig helt ret... får de forkerte ejere fat i en hund er det lige meget hvad det er for en...de skulle bare forbydes at have med dem at gøre hvis de ik kan styre dem og bruger dem til kamp eller til at pudse på andre.

kan ik lade være med at tænke på jeg fornylig hørte noget i radioen om et par børn i parken der var blevet overfaldet af en pige på 8 år med sin rotweiler, hvor hun havde pudset hunden på dem...hvad for forældre mon denne pige på 8 har.

• #22   17. mar 2010 sanja, ja det er jo rigtig nok, men de især schæferen kan jo også trænes til vildt mange ting, må indrømme der intet ondt var i min (mine) vi har efterhånden haft en del.

ej hvor synd det kan man slet ik gøre noget ved/leve med?

• #23   17. mar 2010 ja det var vist i randers smiley
    Syntes at skulle man lave en regl, ja så lav da kørekort til hund smiley
    Men igen det kunne man os lave til katte, for der er nu os nogen der ikke burde ha kat. smiley

• #24   17. mar 2010 julie, ja det er rigtig nok den er jo meget udbredt smiley
    er det en du kender eller hvad?

pernille skal nok passe det var i randers, er sygt.
    men ja hvis man kunne lave en slags krav om alle der får hund skal have x antal trænings timer feks. sammen med den lovpligtige ansvarsforsikring. (men oki det er der jo heller ik alle der får lavet)

• #25   17. mar 2010 jullie heh sorry havde ik set det før nu...fuck den er syg.... ja det ser da sådan ud :s men så har hunden det jo ik fra fremmede.

er ik i tvivl om det kan være en dejlig hund som alle andre..og må da indrømme jeg synes den er smuk. men er jo ik noget ved at have sådan en hund hvis den bare syre af på alt og alle.

• #26   17. mar 2010 Natasja - Schæferen kan trænes til meget , da den er meget intelligent . Perosnligt kan jeg ikke lide dem , da jeg selv er blevet overfaldet af en her for et år siden . Har også en veninde som blev overfaldet af en da hun kun var 10år gammel, hun blev indlagt med en brækket arm , skulle syes osv ..

Nej den kan desværre ikke leve med en svigtet nyre . Han er kun knogler og ben lige nu . Han har mistet alle sine muskler og alt sit fedt ..

Pernille , jeg er helt enig ! smiley

• #28   17. mar 2010 Carina - Skal vi så ikke finde nogle af de link frem hvor de rent faktisk er farlige ???

Vi kan jo også finde billeder af mennesker som Peter lundin hvor han ser sød ud. smiley

• #29   17. mar 2010 Carina , Nøøøørj hvor blir jeg bange smiley HAHA

• #30   17. mar 2010 C.K.H - Du kan slet ikke samligne de hunde med Peter Lundin smiley Problemet er at ALLE pitbulls bliver stemplet som farlige bare pga. nogen ikke er opdraget og trænet ordenligt ..

Men der er sq da ikke nogen som stempler alle mænd , bare fordi Peter lundin (og en masse andre) mænd er mordere , psykopater osv ..

• #31   17. mar 2010 C K H .

- ja det er de i de forkerte hænder (;

-Sanja, ja jeg rystede også helt da jeg så det, det er da klart at denne dræber hund skal forbydes .., (;

• #32   17. mar 2010 Carina , jaa den må hellere forbydes, den æder jo de stakkels børn, haha ..jeg får helt klart mareridt , puhaa ;D

• #33   17. mar 2010 Carina - Det er ligegyldigt om det er i de forkerte hænder, den er jo farlig uanset hvad.

• #34   17. mar 2010 ja også mig, kommer til at ligge vågen i nat i frygt for at der kommer en stor farlig hund og slikker mig i ansigtet til jeg falder død om (;

• #35   17. mar 2010 sanja..

ja oki man kan hurtig blive bange for/få et had til en race fordi man har dårlige erfaringer med en enkelt eller 2.
    blev faktisk selv bidt af en schæfer for et par år siden, en af mine veninders...den var også syg i roen. lærte aldrig at kunne med den og blev bange for den. men heldigvis ik andre schæfer.

hvor synd for ham, ja så er det også bare synd at holde ham i live. det sidste år jeg havde tøsen var det også bare jevnlige dyrlægebesøg, hun fik så svær grad af loppeallergi at han til sidst intet kunne gøre mere og vi måtte opgive da jeg godt kunne se hun havde det for skidt til sidst. men det gør sku ondt at man må opgive.

6 ud af 9 af folketingets medlemmer mener ikke stafford bull terrien er en kamphund. sagde de lige i radioen.

• #36   17. mar 2010 C H K .
    <i>Det er ligegyldigt om det er i de forkerte hænder, den er jo farlig uanset hvad. </i>

What ?? Undskyld mig, men har du nogensinde set en muskel hund irl ?

jeg kender ikke en eneste muskelhund som ville kunne finde på den slags ? hunden er jo ikke dum, den gør som dens ejer siger, og gør hvad den bliver opdraget til,

som Sanja siger, det var da noget mærkeligt noget at sammenligne en hund der er trænet af nemesker med Peter Lundin der hungrede efter blod uden (så vidt jeg ved) nogen form for oplæring siden han var barn i det ! (;

• #37   17. mar 2010 natasja M - det er da også en familiehund. smiley

• #38   17. mar 2010 Carina - Ja, jeg har en.

Har du nogensinde læst aviserne ? smiley - der er massere af muskelhunde der har overfaldet andre hunde, og tvivler stærkt på at den er opdraget til at springe på andre.

Mange muskelhunde har problemer med deres eget køn, og deri kunne jeg forstille mig at en hel del af det ligger. smiley

Det er lige så mærkeligt at prøve at undgå at se i øjene at hundene kan være møgfarlige, og så i stedet sende link til en pit der slikker på et barn osv.
    Peter lundin var bare et eks, da jeg ikke kunne komme på andre, men det kan sagtens sammenlignes. smiley

• #39   17. mar 2010 Natasja - Det kan man nemlig . Det viser bare at de er ligeså farlige som alle andre hunde . Alle hunde kan lige pludselig miste forstanden..

Det er virkelig trist sådan noget . Men jaa, det er jo bedst at give dem fred ..

CKH - hmm ??? ALLE hunde er farlige , HVIS de er i de forkerte hænder ! , Muskelhunde er nogen af de mest intelligente racer der findes ,. og hvis man lærer dem det , så er de også de mest trofaste , sååååh ..

• #40   17. mar 2010 CKH - der er også mange andre hunde som har overfaldet mennesker !er selv blevet overfaldet af en schæfer og en puddel .. Min rottweiler er blevet overfaldet af adskillige små tæppetissere .. Men de kommer selvfølgelig ikke i medierne , da det ikke er ligeså "spændende" at læse om dem , som det er om de "farlige" muskelhunde ..

• #41   17. mar 2010 Sanja V - Nu er en terrier jo helt sin egen. smiley

Vi kan jo ikke rigtig komme uden om at muskelhunde er en MEGET populær race blandt unge, og derfor er de så møg farlige ....

Jeg kan ikke forstå hvorfor folk prøver at bilde sig selv ind at racerne ikke er farlige, hvis det passede ville der jo ikke blive lavet en lov omkring det + vi havde ikke set SÅ mange artikler om små hunde der havde mistet livet pga en muskelhund, hvor ejeren var stukket af.

• #42   17. mar 2010 carina, de ser jo skønne ud lige dem du har fundet der...men er jo desværre fåtal af de videoer på youtube der ligefrem er lykkelige billeder af dem.
    kender ik selv nogen der har pitbulls, men som jeg skrev tidligere kan det sikkert være en fantastisk dejlig hund, men hvorfor gå hen og anskaffe sig en hund der er forbudt så mange steder? så er man jo kun ude på ballade?

• #43   17. mar 2010 Sanja V - ej, men de har ikke lige så mange kræfter i biddet som en muskelhund, og i langt de fleste tilfælde bliver de overfaldne dyr ikke drabt af hunden der overfalder, som de gør i rigtig mange tilfælde med muskelhunde.

En muskelhund har altså en del flere kræfter i kæben.

• #44   17. mar 2010 CKH - Du har lige modsagt dig selv . Du siger først de er farlige ligemeget hvad , og så siger du de er farlige pga. de er så populære hos unge ? dvs. du indrømmer at det er fordi de unge ikke kan opdrage dem ordenligt ?

Det er blevet bevist at de små hunde er mere agressive end muskelhundene og angribere mere , men de volder ikke ligeså meget skade som muskelhundene fordi de ikke er ligeså store og stærke . DERFOR er der ikke lavet en lov om dem , men kun muskelhunde ..

• #45   17. mar 2010 ckh, men vil nu give de andre ret i man ik kun bør forbyde dem..men samle op på lovgivningen i det store hele om dyrene.
    har faktisk også tit være ude for de der små bidske tæppetissere hvor man tænker ja de sku bare lige prøve at få ordentlig fat så man havde en grund til at sparke dem af h...til.. (altså hvis man kommer gående stille og rolig med sin hund og den bliver angrebet af en af de små) måske kan de ik gøre skade men de skal da heller ik bare få lov til at skabe sig.

• #46   17. mar 2010 Sanja V - Jeg skriver at de har et meget kraftigt bid, hvilket gør dem så farlige ... og farligere end andre racer.
    Udover det så er de så fandens populære blandt unge, hvilket OGSÅ gøre dem farligere.

Så kan det vist ikke misforstås!

Har du et link til at små hunde angriber mere ?
    Eller er det nøjagtig det samme som påstår at andre racer er MEGET farligere, selvom listen er 5 år gammel.

• #47   17. mar 2010 jeg mener nu stadig at alle hunde uanset race er møg farlig i de forkerte hænder... jeg er blevet angrebet af 2 granhunde, og en schæfer, men det skrives der ikke om, for det er ikke sjovt at læse om..

medierne har blæst det HELT VILDT op-- der var på et tidspunkt en masse ballade med en amstaff der havde skam bidt en kat, come on, havde det været en lab der havde gjort det, så var det sku ikke kommet i avisen..

• #48   17. mar 2010 sanja, jeg modsiger også mig selv...ved ik hvad der er man kan gøre i denne sag.
    kan ik helt bestemme mig for om jeg er for eller imod lovforslaget, men det sætter tanker igang

• #49   17. mar 2010 er da super glad for der er nogen der deler samme synspunkter som jeg smiley
    Delme ikke mange der gør jeg diskutere med smiley GG

Godt jeg kan min hunde historie smiley

• #50   17. mar 2010 natasja - jeg siger heller ikke at jeg ønsker at de skal forbydes, absolut ikke - men det nytter ikke noget at bilde sig selv ind at hunden ikke er farlig, ,så bliver man da noget chokeret når der en dag sker noget og bliver en af de ejere " jeg troede ikke det ville ske for mig" " og min hun er åh så sød.

Jeg gider ikke diskutere "tæppetissere" uaset hvor bidske de er, så kan de slet ikke være lige så farlige som en muskelhund.

• #51   17. mar 2010 Carina - Nu er det jo stadig måden de flår katten på, nøjagtig som den hund der gik helt amok for at komme ind til en kanin - det er jo ikke normalt.

Ja, alle hunde kan være farlige, men igen en muskelhund kan altså stadig bide en del hårdere, og er en del stærkere.

• #52   17. mar 2010 C K H

tja, jeg blev skambidt af en tæppetisser som 3 årig.. det kan sku også gøre meget skade..

Muskelhunde bider ikke mere end andre hunderacer. Det fortæller Pernille Hansen fra Justitsministeriets særlige hold af læger, der adfærdstester bidende hunde.

Kamphunde adskiller sig statistisk set ikke fra alle mulige andre hunderacer, når det gælder antallet af overfald på sagesløse mennesker. Det beretter dyrlæge Pernille Hansen, der gennem flere år har været med i Justitsministeriets særlige "re

http://www.tv2east.dk/artikler/kamphunde-bider-ikke-mere-end-andre-hunde-0

• #53   17. mar 2010 CKH - jaa de gøre mere skade , men de er ikke farligere , når de små hunde er ligeså slemme ! , så er det da synd at muskelhundene bliver stemplet som sindssyge dræbere der skal forbydes , når de andre hunde slet ikke er bedre ?? Hvis en schæfer , labrador osv kan opdrages ordenligt , så kan en muskelhund også så længe den er i de rigtige hænder .. derfor skal de ikke stemples som farligere end andre ..

Nej jeg har ikke et link, da jeg ikke har ledt efter et og heller ikk tænkt mig at lede . Men du er jo velkommen ? Jeg er sikker på du finder det smiley

• #54   17. mar 2010 ckh jamen jeg ved det godt... hvis endelig tæppetisseren gjorde noget kunne man nok forholdsvis uskadet få den væk...eller i værste fald sparke den lang langt væk... hvor imod er det en kamp/muskel...så kan du stå og tæske løs på dem uden de mærker noget

• #55   17. mar 2010 Jeg tror jeg smutter ud af tråden.

Jeg kan dog ikke lade være med at tænke " det her er grunden til at de bliver ulovlige, folk ved ikke hvad de har i hænderne"

ØV!

• #56   17. mar 2010 heh hvis du hentyder til mit indslag kunne jeg aldrig drømme om at ligge en fod/hånd på en hund... snakkede bare i billeder... og teori.

• #57   17. mar 2010 natasja - Hentyder ikke til dig. .-)

• #59   18. mar 2010 Berit:

det var en tæppetisser der tog livet af min gamle 10 årige kat.. og det var en gravhund der skambed mig da jeg var lille, og er ALDRIG blevet bidt af en stor hund, derimod høre jeg tit om små hunde der har bidt---

jeg siger ikke at en pitbull ikke er farlig, men i de rette hænder, så er de ikke mere farlige end en hver anden hund..

dette er da heldigvis kun et lovforslag, (ikke vedtaget endnu)

Enig med Lisbeth...

• #60   18. mar 2010 oki jeg sys li jeg vil gi min mening her oz

hva er en kamphund jeg kender ikk den race

nu er gravhunden den der har den største bid statistik og ja jeg ka godt finde et link til det hvis det er

jeg er meget imod at de racer ska forbydes
    dem der har den som potens forlænger vil da bare føle sig endnu sejere for så ka de jo stå på hjørnet med deres meget faaarlige hund som nu har en mundkurv på fordi den er såå faarlig
    jeg har en boerboel og hun vil bestemt ikk ku klare at sku ha mundkurv på
    hun kommer fra et meget slemt sted
    vi har fået en kanon hund ud af hende og hun passer på os
    hvorfor ska man gøre en hund total forsvarsløs
    det vil ødelægge min hund og sikkert oz mange andres
    jeg sys det er komplet hul i hovedet
    så sku de hellere indføre det kørekort
    jeg tror at det her ender i en masse aflivning
    for da forbudet kom på tale kom der et boom hvor folk sku af med deres muskelhund
    og dem der så ikk er kommet af med dem inden det blev forbudt at sælge dem de brænder inde med deres hund som de ikk vil ha fordi at nu er den jo forbudt
    og så er der dem som sys at det er sejt at ha en hund som er forbudt
    de hunde kommer til at vise sig meget i gadebilledet tror jeg
    ja undskyld mit lange indlæg men jeg er en af dem som virkelig er så ked af det forbud
    for jeg ved det vil ødelægge min dejlige hund og det vil være så synd for hende

• #61   18. mar 2010 og en hund ikk er stabil nok til at bli gjort forsvarsløs ska så bare dø

jeg må si at jeg elsker min hund som nok blir ulovlig men jeg vil indrømme at med hendes fortid så er hun stadig ikk helt oppe så nej hun er ikk stabil nok til at bli gjort forsvarsløs
    det er jo komplet vanvid jeg ku ikk aflive min hund når hun er så dejlig og go
    hun passer på os alle her og hun går ikk til folk
    hun sidder stille til folk er budt velkommen i hjemmet og så hilser hun
    hun har forandret sig så meget
    og selvfølgelig ska der trænes i det hvis forbudet går igennem

• #62   18. mar 2010 jamen der er da med garanti mange flere som har det som mig med deres smukke hunde
    så jeg tager skam ikk noget personligt
    jeg udgiver min mening om emnet

• #63   18. mar 2010 susanne nu skriver du alle hunde kan lære at gå med mundkurv.
    men her hjemme hvor jeg bor. der har vi en af de hunde.
    og den er redet. vil det så sige. at fordi den skal til at gå med mundkurv igen. så skal den smadres igen.
    vis en hunde race skal forbydes så skal alle sku da. det er min holdning. det er ikk hundene der er noget galt med det er ejerne

• #64   18. mar 2010 ja og da det er en debat så ka alle vel ytre deres meninger jeg tror så oz der er en del der har den mening med deres dyr

dyr som mange sys er oki at smide forsvarsløse på gaden
    eller smide i en masse aflivning

• #65   18. mar 2010 yep.... hvis man skal stikke til folk.... skal man altså gøre det ordentligt.. den der var simpelthen for åbenlys...
    men okay det kræver jo en vis form for snilde

• #66   18. mar 2010 feline

ha ha jeg giver dig helt ret den var for tydelig

• #67   18. mar 2010 nu kender jeg den hund cath snakker om og jeg vil til være en tid lade hinde være aflene med mit barn og ville garne over tage hinde hvis jeg måtte hus bare super dejlig og ja det ville være synd og give hinde og ander hunde muundkuver på og err meget imod forbude

• #68   18. mar 2010 og vupti! så blev der pakket sammen smiley det er da heller ikke sjovt med modvind... LOL

• #69   18. mar 2010 nej det er det aldrig
    når man bliver gået imod en. så kalpper man i som en østers

• #70   18. mar 2010 kasper nemlig rigtigt det er bare så synd at gøre hunde total forsvarsløse

feline

ja du har ret vupti

• #71   18. mar 2010 din tøs er bare for dejlig og hun burte ikke skulle i mundkuver det er unoventid hun er from som et lam og tror bare det ville gøre hinde sur over og have den på

• #72   18. mar 2010 ja jeg tror oz at hun vil bli noget nervøs mere end hun er og det er synd
    men jeg ender måske med at ha en større have og et højt hegn så ka ingen da bestemme

• #73   18. mar 2010 aaahhhrrrr... det passer vist ikke helt.... LOL hverken det første eller det sidste... LOL

• #74   18. mar 2010 tosa ino og pittbull var ulovlige i forvejen

• #75   18. mar 2010 det vil jeg da også at der ikke er nogen der kan mor/cath

• #76   18. mar 2010 tanja

ja de to var forbudte

• #78   18. mar 2010 Det er sgu ligeså synd at flere hunde måske skal miste livet fordi folk ikke ved hvad de har mellem hænderne.

Ingen hunde tager skade af en mundkurv!
    Jeg ønsker da heller ikke at jeg skal give min en på, men så er det altså heller ikke værre.

• #79   18. mar 2010 ckh

hmm du har vidst ikk prøvet at redde en meget nervøs hund ka jeg høre

• #80   18. mar 2010 C K H .
    det var da en meget bred udtalelse du der kommer med? hvad bygger du det på? at ingen hunde tager skade af en mundkurv?

• #81   18. mar 2010 C K H .

Hvad ville du sige til at skulle rende rundt med sådan en hvergang du var uden for en dør ?

min hund ville ikke kunne klare det.. men han er heller ikke helt nogen af racerne, så det bliver vel ikke aktuelt for ham bare fordi at han har lidt af nogle af dem i blodet..

• #82   18. mar 2010 Muskelhunde adskiller sig statistisk set ikke fra alle mulige andre hunderacer, når det gælder antallet af overfald på sagesløse mennesker. Det beretter dyrlæge Pernille Hansen, der gennem flere år har været med i Justitsministeriets særlige "re

http://www.tv2east.dk/artikler/kamphunde-bider-ikke-mere-end-andre-hunde-0

• #83   18. mar 2010 C K H . - hvordan skal de kunne udtrykke deres signaler ordenligt med en mundkurv på, der skjuler dem?

Hunde bruger meget mere kroppen helt ned i små detaljer end vi mennesker gør

• #84   18. mar 2010 Tanja... de har vel øre, hale osv de kan udtrykke sig med... og de kan vel stadig sige vuf....

Jeg synes det er på tiden den lov endelig er blevet vedtaget...

• #85   18. mar 2010 nu er der jo nogen der skriver her inde. at de sys det er iorden at de skal gå med mundkurv.
    hva ville i selv sige til vis i skulle gå rundt med noget om munde hver gang i skulle ud. i kan ikk snakke. og i vil føle jer total dumme. hunde den bliver forsvarsløs. og føler den har gjort noget forkert.

• #86   18. mar 2010 Janni - . - Jeg gentager lige mig selv "Hunde bruger meget mere kroppen helt ned i små detaljer end vi mennesker gør"

dvs de bruger HELE kroppen til at udtrykke sig.. Den samme hale stilling kan have fæere betydninger, det samme med ørene.. Og de er lidt svært at sige vov hvis man ikke kan åbne munden

• #87   18. mar 2010 det gør jeg skam heller ikk. jeg siger bare min meing.
    og der er stadig ikk hundene der er noget galt med det er ejerne.

• #88   18. mar 2010 Susanne * nu med 6 coonbabyer * - Ikke alle racer er opdrættet med kamp for øjet, men hvor dårlige hundeejere har gjort dem til det..

Amstaffen er netop opdrættet for IKKE at være kamphund, men for at være familie og showhund, og så er der nogle idioter der blander pitbull idem igen og bruger dem som kamphunde

• #89   18. mar 2010 jeg sys da at et vogter gen er et godt gen for den passer jo bare på sin familie og det den får besked på

• #90   18. mar 2010 Cath - træning, træning og atter træning.

Hvis den er så nervøs at den ikke kan noget som helst, så burde den slet ikke leve.

Og hvorfor skal den overhoved passe på familie ?
    det er vel ikke derfor man får hund ?

• #91   18. mar 2010 tanja - Nu er det ikke kun munden de bruger, og det er kun ude i det offentlige.
    De dør altså ikke af det, og der er mange hunde der bruger mundkurv idag, uden problemer.

• #92   18. mar 2010 nej ikk passe på på den måde selvfølgelig ska familien passe på hunden
    men med vogter genet vil de altid passe på
    ja der ska trænes og det meget vi træner i forvejen meget

• #93   18. mar 2010 cath - så burde det også kunne lade sig gøre at træne med en mundkurv.
    Men det er jo dit valg, det går jo ud over din egen hund i sidste ende. smiley

• #94   18. mar 2010 ckh

jeg vil så spørge dig igen har du nogensinde fået en hund ind af døren som ska rettes op helt fra bund
    der er sket rigtig meget med hende hun er en go hund
    men hun vil bli skræmt hvis hun er forsvarsløs

• #95   18. mar 2010 cath - Nej, det har jeg ikke, og kunne jeg ikke rette ordenligt op på den, så var den blevet aflivet, alt andet ville være synd.

Har du nogensinde prøvet at træne hende til en mundkurv, eller er du bare stædig ?

• #96   18. mar 2010 ckh

hvorfor sku jeg dog ha trænet hende i det
    om jeg er stædig det ka jo diskuteres men ser da ingen grund til at træne i noget der ikk er nødvendigt dermed ikk sagt at hun ikk er trænet til andre ting

• #97   18. mar 2010 cath .- det var mere siden du vidste at hun ikke kunne bære mundkurv - du kunne jo blive overrasket.

Du risikere jo bare en aflivning, hvis det kommer så vidt at de alle skal bære mundkurv, og du nægter. smiley

• #98   18. mar 2010 det er da godt at C K H er så klog at vi alle kan lære noget om hundetræning og adfærdshalløj

• #99   18. mar 2010 ckh

ja jeg vil gi feline ret der
    du må da virkelig vide en del om hunde adfærd
    så en hund der har levet i en stald og med en rotweiler som bed den og den var forsvarsløs
    hvordan træner vi li den til at bli forsvarsløs igen
    det vil jeg da gerne vide
    jeg ska skam nok træne med min hund det mener jeg oz jeg har skrevet

• #100   18. mar 2010 synes nu C K H lyder meget fornuftig, kan kun give dig ret,,,

• #101   19. mar 2010 Feline - Jaja, ellers er der bare nogle her der IKKE burde have hund.

• #102   19. mar 2010 C K H
    tror du skal passe lidt på med dine udtalelser når du reelt set ikke ved en bjælde om, hvad folk egentlig ved/kan når det gælder hunde....
    du kunne jo faktisk nemt være oppe mod adfærdsbehandlere, trænere eller dyrlæger....
    og hvor meget til grin ville du så ikke lige være?

• #103   19. mar 2010 Feline Paw .
    Enig!

C K H
    -Det er bestemt ikke alle hunde der kan med en mundkurv, det stakkels dyr har ligepuldslig ingen mulighed for at forsvarer sig selv, eller dens elskede..

Min hund har nogle af de gener i hans blod, så han er ikke indbefattet af loven fordi at han er blanding, men var han hel et eller andet, ville jeg under ingen omstændigheder byde en 10'årig gammel, harmløs hund at skulle rende rundt med mundkurv !

så ser han da bare endnu mere farlig ud ! så ville folk da først starte med at kigge og tænke sikke' en farlig hund..

*synes det er synd at man vælger at slå ned på nogle bestemte hunderacer, istedet for at koncerntræner sig om de menesker der ikke burde have sådan en hund.. eller dyr i det hele taget...

- OG DU SKAL DA SLET IKKE SIDDE DER OG FORTÆLLE HVEM DER BURDE HAVE HUND, OG HVEM DER IKKE BURDE ...

• #104   19. mar 2010 hvis din hund er blandet af de omstridte racer, er den altså også indbefattet af de nye regler...... det gælder de omtalte racer OG blandinger deraf...

• #105   19. mar 2010 *natascha* hvorfor er det pludselig at du skriver til mig ?
    Bland dig uden om, det bad du mig om.

Feline - i så fald ville det ikke være mig der ville være til grin.
    Man kan ALDRIG sige at ens hund ikke kan bruge en mundkurv, medmindre man har prøvet.
    Det kan godt være at man ikke tror det, men man kan sagtens blive overrasket.

Carina - Jamen du skal da være velkommen til at prøve at komme med et forslag til hvordan man skal ramme de personer ????

• #106   19. mar 2010 Nej det skal han ikke, for der er nok af dem i ham, hans bedstefar var halvt amstaff.. så det er for langt ude i hans gener..

jamen man kunne evt. lave et kørekort til at måtte holde hunde. ?

men synes ikke den lov er ret godt gennemtænkt, Justistministeren har udtalt at politiet ikke får flere resurser til at håndhæve loven, så gad vide hvor højt det bliver priviorteret,

men held og lykke til politiet med at holde styr på om de går med mundkurve, og om de er i landet, og om d er født før, eller efter loven trådte i kraft., (;

• #107   19. mar 2010 *natascha* derfor er der ingen grund til at blande sig - det var hvad du skrev til mig tidligere, så går jeg ud fra at du selv overholder det, og vælger at se igennem det jeg skriver.

• #108   19. mar 2010 ckh

hmm og du mener så selv at du er så dygtig at du ka si hvem der ska ha hund og hvem der ikk ska

hvis nu du fik en hund som havde siddet i bur i flere måneder
    eller du fik en hund som havde været misrøgtet ved at gå i stald med en rotweiler der hakkede i den og når den endelig var inde så var der en masse små hunde som farede rundt om den og den måtte ikk forsvare sig mod noget overhovedet
    kom så med træningen
    forklar hvordan du ville gøre her
    de hunde vi har de har alle været udsat for noget
    men de er blevet nogle kanon dejlige hunde som elsker børnene og os selvfølgelig
    og de ka nu med katte
    men hmm du skriver jo at man ikk burde ha hund
    hvordan pokker ka du overhovedet si sådan noget bavl

og det er vel en debat så har alle vel lov at svare dig

• #109   19. mar 2010 C K H jo jo den er god nok... du er til grin nu.... du sidder og spiller så smart, uden at have noget at ha' alle dine påstande i.....
    det KUNNE jo være at hunden havde været i en lignende situation og det er det man bygger sine teorier på.....
    du udtaler dig om noget du ikke ved en skid om.... fordi du har hund, gør det dig absolut ikke til nogen ekspert og da absolut ikke dommer over hvem der bør/ikke bør have hund....

• #110   19. mar 2010 Gider I godt holde jeres personfnidder ude af tråden og holde jer til emnet tak!

• #111   19. mar 2010 berit

ja det ska man og man ska sine hensyn og man ska træne ekstra meget med dem når det er netop for at få en go hund ud af dem

• #112   19. mar 2010 Ja personligt er jeg ked af at man forbyder racerne, med stor risiko for at der nu vil komme en masse blandinger af disse racer, som med meget stor sansynlighed kommer til at volde urutinerede hundeejere meget større problemer end det vi ser idag. Jeg er en af dem som går ind for et hundekørekort, og meget mere ;o) Jeg har selv Amstaff, Fila og Amerikansk staffordshire Bull terrier, og har haft det i 20 år. Har aldrig haft problemer eller antydning af problemer, men det er ikke racer for uøvede ejere. ligesom man heller ikke sætter en uøvet rytter op på en 3 årig fuldblodsaraber. Eller en uøvet bilist bag rattet på en formel 1 bil.

HISTORIEN BAG DEN AMERIKANSKE STAFFORDSHIRE TERRIER:

1936 lykkedes det en gruppe Pit Bull Terrier entusiaster at opnå anerkendelse af AKC (American Kennel Club) og få deres hunde registreret i denne som Staffordshire Terriere. Indtil da havde racen kun været anerkendt i UKC (United Kennel Club), hvor racens omdømme var belastet af hundekampe. Denne gruppe ønskede af kærlighed til racen - dens fremtoning, intelligens og hengivenhed overfor mennesker – at videre avle den som showhund og i særdeleshed som familiehund. Man avlede derfor særdeles restriktivt på den Amerikanske Staffordshire Terrier ud fra et krav om en standardiseret kropsbygning, samt efter et roligt og pålideligt temperament.

Derimod har det eneste kriterium ved baggårdsavl af Pit Bull Terrieren til hundekampe været, at man har brugt de individer, der havde gode præstationer som angrebs- og kamphunde. Resultatet af disse 2 vidt forskellige kriterier for avl er, at man i dag har 2 MEGET forskellige hunderacer, hvor den Amerikanske Staffordshire Terrier er en show- og familiehund og Pit Bull Terrieren er en såkaldt kamphund. Det er således ikke uden grund, at Pit Bull entusiaster ved salg af hvalpe fremhæver, at der IKKE findes Staffordshire blod i disse.. (KILDER: ‘A Complete History Of Fighting Dogs’ af Mike Homan, ‘The World Of Fighting Dogs’ af Dr. Carl Semencic).

At bull-og-terrieren oprindeligt blev udviklet til tirring af tyre, beskyttelse mod farlige dyr og hundekampe er i dag irrelevant. Genetikstudier gennemført af Cook og Little viser, at genetiske forandringer af temperament kan ændres over blot 4 generationer. Hvis man her bemærker, at den Amerikanske Staffordshire Terrier igennem har 70 år har været avlet med fokus på et stabilt og roligt temperament syntes det klart, at det i dag er dybt uretfærdigt at klandre den Amerikanske Staffordshire Terrier dens oprindelse. Hvor mange schæfer-ejere bruger i dag deres hund som hyrdehund, deres Rhodesian Ridgeback til løvejagt, Grand Danoisen til vildsvine jagt, Fox Terrieren til at kæmpe med ræve, deres Labrador til jagt, samt Bull Mastiffen og Boxeren til hundekampe??

DEN AMERIKANSKE STAFFORDSHIRE TERRIER I DAG:

Den Amerikanske Staffordshire Terrier er i dag udpræget forskellig fra sine forfædre. Den gennemsnitlige og typiske Amerikanske Staffordshire Terrier er rolig, troværdig og den mest pålidelige følgesvend man kan ønske sig. Det er en hund med personlighed og en stærk vilje. Den er meget trofast overfor sin ejer, men er absolut ikke reserveret overfor fremmede. I bogstaveligste forstand vil den hilse på alle den møder på sin vej, og den elsker børn og mad over alt på jorden. Det er en energisk hund, som elsker at lege og bevæge sig i det fri. Men den er nem at tilpasse ens individuelle levevis. Det er en fantastisk og herlig familiehund, som knytter sig stærkt til familien.

Racen har sågar tidligere fået dispensation fra Dansk Politihundeforening til, at den kan godkendes til kåring som politihund. Ligesom indenfor alle andre hunderacer findes der enkelte ondsindede individer, og disse skal selvfølgelig behandles som farlige hunde. Men et generelt forbud mod racen vil være dybt forkasteligt, og kun udtrykke en katastrofal mangel på viden omkring hunde!

I den senere tid har det været debatteret om en generel udvidelse af forbud mod flere hunderacer. Bemærk, at det ikke er korrekt, at revidering af loven er påbegyndt på grund af episoder i udlandet. Dette arbejde har stået på meget længere. Ydermere bør det understreges, at det var en Pitbull Terrier (blandingshund), som dræbte den 6-årige dreng i Tyskland. Hunden var igennem vedvarende mishandling af sin kriminelle ejer trænet til hundekampe. Dette var foregået på selvsamme legeplads, hvor drengen blev dræbt. Udskrifter fra retssagen mod ejeren af hunde, viser at den var sultende og havde narkotiske stoffer i mavesækken/kroppen. Ejeren havde fra rettens side påbud om, at hans hund skulle bære mundkurv og altid være i line.

Den senere tids skriverier i medierne omkring tragiske ulykker med hunde, som beordres til angreb mod mennesker, viser med al tydelighed, at et racespecifikt forbud vil være meningsløst. Ejerne af de aggressive hunde viser sig gang på gang, at være kriminelle elementer, som bruger deres hunde som våben. Ved at forbyde en race, vil disse elementer – hvis hunden OVERHOVEDET er registreret i Dansk Hunderegister – blot have den som en blandingshund eller kaste sig over en anden race (bemærk, at selv ved en DNA-test kan man ikke afgøre en hunds racemæssige tilhørsforhold). Empiri fra de lande - hvor man har gennemført racespecifikke forbud - viser, at nye blandinger fremavles til at erstatte de forbudte. Hermed bliver det næsten umuligt for myndigheder at kontrollere de uansvarlige hundeejere. Kun ansvarlige mennesker, som overholder loven, vil rammes af et forbud.

Forhåbentlig har ovenstående vist, at det er uhensigtsmæssigt at forbyde udvalgte racer. De personer som ønsker, at holde en forbudt hunderace vil så bare finde måder, at omgå loven på. I stedet bør man arbejde med begrebet "farlige" hunde. Altså specifikke hunde, der ud fra deres adfærd har udvist farlig adfærd.

Udvidede strafmæssige sanktioner ved manglende registrering af større hunde.
    For at imødekomme dette kunne man indføre tvungen mentaltest (mentalbeskrivelse) på hunde, der umiddelbart anses for farlige. Ligeledes bør politiets mulighed for at kunne pålægge ejerne - at hundene føres i snor, bærer mundkurv eller holdes forsvarligt indhegnet – effektueres oftere.
    Retspraksis i dag gør det tilsyneladende utroligt svært for politiet at få en hund aflivet, selvom den har angrebet mennesker. Praksis burde ændres således, at bestemmelsen kunne bruges i det daglige af politiet.
    Personer der tidligere er dømt for at holde farlige eller aggressive hunde, skal kunne fradømmes retten til at eje eller passe hund.
    Straframmen for, at arrangere eller overvære hundekampe skulle udvides kraftigt, således at man kunne straffes med hæfte af længere varighed for en sådan forseelse.

BEMÆRK: en Amerikansk Staffordshire Terrier uden en DKK-godkendt stamtavle er IKKE en Amerikansk Staffordshire Terrier MEN derimod en blandingshund!!!

Som et kuriosum bør det nævnes, at der kun findes ca. 800 registrerede Amerikanske Staffordshire Terriere i Danmark

• #113   20. mar 2010 Cath - Jeg ville aflive lige præcis den hund, må jeg indrømme.
    Ikke alle hunde kan og skal reddes, specielt ikke hvis de ikke kommer sig helt, så er det måske bedre at sige farvel til dem.

Og ja, alle må svare, men nu har jeg en "aftale" men personen om ikke at skrive til hinanden - den aftale lavede hun selv.

Feline - Jeg er ligeglad med om du synes jeg er til grin.
    Uanset hvad så synes jeg stadig det er en gang fis at påstå at muskelhunde ikke er farligt, og at ens hund ikke kan lære at gå med mundkurv, selvom man ikke har prøvet.
    Det handler om at tage sine forholdsregler, istedet for bare at være stædig.

• #114   20. mar 2010 C K H

Hvad er det lige der får dig til at tro at du kan tillade dig at skrive at det er forkert at man har taget en misrøgt hund til sig og vil give den en ekstra chance ? !

, det er da klart at den ikke har det godt når den føler sig forsvarsløs.

jeg personligt synes at man lidt kan sammenligne en mundkurv på alle disse hunde, med en jødestjerne..

• #115   20. mar 2010 Carina - Jeg skriver at JEG ville have valgt at aflive den.

• #116   20. mar 2010 ckh

ja så er det da godt vi er så forskellige
    for jeg mener at alle har ret til en chance for at få det godt

• #117   20. mar 2010 cath

Kunne ikke have sagt det bedre selv..

• #118   21. mar 2010 *Natascha* Jeg sidder da og forsvarer mig over for de andre, så stop nu det der.
    Find en anden at lege voksen over for.

cath - så er du jo også nød til at tage konsekvensen, og det er at din hund skal bære mundkurv ( måske) også selvom den ikke vil kunne klare det - ellers kan det (igen måske) risikere i en aflivning, og så er det jo godt det samme.

• #119   21. mar 2010 carina

jeg tror der er mange der deler den mening griner

ckh

jeg ska oz nok ta mine forholdsregler med min hund / hunde ¨
    men mundkurv det kommer de ikk i jeg har set hva der ka ske med det på
    så vil jeg hellere lave min have kæmpe og træne min hund der og så gå på stranden når jeg ved der ikk er nogen
    nu er den by jeg bor i så heldigvis oz rimelig glade for mine hunde så de vil ikk byde dem det
    men igen vi er forskellige og jeg vil til hver en tid redde et dyr
    så jeg tager mine forholdregler

og jeg ka oz godt se at når man kun har en hund som ikk er den race at man ka være enig for man vil jo ikk ha der sker ens hund noget
    men helt ærligt det vil vi da heller ikk ha der gør med vores hund

la os sige jeg går en tur på stranden her i turist perioden som snart er
    og min hund har en mundkurv på
    for det første er den ikk vild med fremmede dog gør hun intet jo hun ka finde på at tisse på gulvet
    og for det andet har jeg som loven mpske siger gjort min hund forsvarsløs
    og der kommer en labrador som jo så stadig godt ka se det kropssprog min hund har
    og haps den bider min hund hva ska jeg så stille op håbe på at det er den næste race
    hmm
    en hund er ikk farligere end ejeren gør den til
    da det er ejeren der skaber hunden

• #120   21. mar 2010 cath - jeg har selv en muskelhund.

• #121   21. mar 2010 ckh

hmm det siger alt ikk
    ihvertfald om at folk er forskellige
    nu er der forskel på om man har fået sig en muskelhund med de rigtige forudsætninger eller om man har reddet en
    det er 2 forskellige typer man har med at gøre
    og det er 2 forskellige måder man ska træne dem

• #122   21. mar 2010 Cath - jo alle dyr fortjener en chance.... men ikke alt kan reddes desværre...... smiley
    been there done that (R.I.P Nana)

C K H - suuuuuuuuuuuk!

• #123   21. mar 2010 cath -

og jeg ka oz godt se at når man kun har en hund som ikk er den race at man ka være enig for man vil jo ikk ha der sker ens hund noget

^det var til denne sætning jeg svarede, intet andet. smiley

Feline- Flot.

• #124   21. mar 2010 C H K yep! er også ret så stolt af mig selv!!!! er smadder god til IKKE at skrive hvad jeg mener

• #125   21. mar 2010 ckh

du har længere oppe skrevet du har en muskelhund så det vidste jeg godt ( har læst hele tråden )
    jeg forsøgte at forklare dig at der er forskel på muskelhunde og på opdragelse og træning

• #126   21. mar 2010 cath - Okay, kan jeg ikke huske jeg har skrevet. smiley

Jeg ved godt der er forskel, det er der jo på alle.
    Det jeg vil frem til er at man først er 100% sikker på noget, når man har prøvet - man kan blive overrasket. smiley

uanset om vi vil det eller ej, så kommer det jo nok til at være sådan at de skal bære mundkurv, og selvom du mener at du bor i en by hvor folk er glade for dine hunde, så er der helt sikkert nok nogle der skal få ondt i røven over det, og melde det, dem er der sgu nogle af over alt. smiley

Feline - Ok.

• #127   21. mar 2010 chk

du læser ikk hva jeg skriver
    hun har været forsvarsløs før så jo jeg ved det hun blir bange og nervøs igen
    så vil jeg hellere lave min have kæmpe og smide højt hegn op og træne hende der

• #128   21. mar 2010 cath - Jeg har læst det.

Nu er jeg ikke sikker på at jeg forstår, vil du så ikke gå med hende mere, - kun i haven ? eller misforstår jeg ?

• #129   21. mar 2010 ckh

jeg vil stadig gå med hende men ikk i det omfang da jeg sys det er synd

• #130   21. mar 2010 cath - Okay smiley

• #131   22. mar 2010 Min hund er en slædehund, men hans race tilpasser sig familiens behov.

Jeg troede en slædehund krævede meget motion????

Kommentér på:
Hunde der er blevet ulovlige.

Annonce