Andre med katte der er opvokset med hunde? {{forumTopicSubject}}
Jeg har pt. to katte
Eddie er opvokset som udekat hos min ven, hvor han har boet alene. Han foretrækker at få sin mad kl 7 om morgenen, og derefter være ude hele dagen, indtil kl 6 - 7 stykker hvor jeg kalder ham ind for natten. Han er en rigtig udekat.
Alvin derimod er opvokset med min hund, og han opfører sig helt anderledes. Han er inde næsten hele dagen, selvom han kan komme ud hele tiden.
Han går med på tur når jeg går med hunden.
Det er ikke ualmindeligt at han kommer løbende med relativt store kødben i munden.
Hundelegetøjet tager han i munden og ryster det (som en hund) og jeg har endda set ham forsøge at tygge i et hundekødben.
Han tigger ligeså meget som hundene, og er den første i køkkenet når vi tager af bordet eller hvis der bliver raslet med noget derude.
Han løber hen til døren når det ringer på, og han venter ved døren hvis vi har været på arbejde/ude at handle eller lignende, og gæster bliver taget i mod af en kælen kat, på samme måde som hundene siger hej når der kommer gæster.
Er det normalt at de "efterligner" hundene så meget når de er opvokset med hund? Og er der nogen der har prøvet nogen lignende?
okt 2012
Følger: 1 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 133
Hun var også så opslugt af vores hund at hun faktisk prøvede at die hos den (det er en han hund).
Hun foretrak også hunden frem for andre katte.
Dessvære blev hun kørt ned da hun var et halvt år, så jeg ved ikke om det er noget de vokser fra.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Hun er en rigtig køkkenskriver, altid med i køkkenet når der bliver lavet mad eller smurt frokost/ madpakke, tigger ved middagsbordet.
Hun står ved døren og venter når vi kommer hjem og bliver modtaget af en kælen spindende kat, hun fortæller os når der kommer gæster, det er tydeligt at se på hende, allerede inden der bliver ringet på døren, så ligger eller sidder hun og stirre på døren, vores egen lille vagtkat . Vi har faktisk fået fortalt af to forskellige af vores venner, at de har prøvet at gå ind i vores hus tidligt om morgenen (2 forskellige tilfælde) hvor vi havde glemt at låse hoveddøren (vi lå og sov), og da de åbner døren for at gå ind (det gør venner her i huset) bliver de mødt af katten med rejste børster og et hvæs, det gør hun aldrig når vi er tilstede, så de tænkte i begge tilfælde, hmm så er de nok ikke stået op og så gik de igen og kom senere, og da reagerede hun ikke, sjovt ik'
Hun reagere også på udrykningskøretøjer, hun hører dem meget før os, så springer hun op i vindueskarmen hvis hun ikke allerede sidder der, og så venter hun på de kommer og de bliver fulgt hele vejen gennem og ud af vores lille landsby, en lille sentationsjæger hehe
jun 2012
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 92
Øv hvor trist, men ja, det er også tydeligt at Alvin foretrækker min hunds selskab, frem for den anden kat.
Hvis der er trafikkeret når vi skal ud og gå, går jeg gerne om i den store have bag ved huset, og så slipper jeg hunden, og så bliver der ellers leget fangeleg. Først hunden efter katten og så omvendt, og de kan bare blive ved og ved
jun 2012
Haha hvor er hun sød, men det kan da godt være at nogle katte bare er sådan. Jeg synes at Alvin er aaaaalt for sød, og selv de i min omgangskreds som ikke kan lide katte, kan godt lide ham, fordi han er så anderledes.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Jeg tror ikke der er nogen tvivl om a din kat kopier din hunds adfærd, men jeg tror heller ikke det er en adfærd der ligger så langt fra kattens..
jun 2012
Jeg synes bare det var ret sjovt da jeg fik Eddie, HVOR stor forskellen er.. Alvin er jo min første kat, så tænkte ikke over det før jeg fik Ed og kunne se hvor stor forskel der er på adfærden.
jun 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 43 Svar: 343
Det eneste Siri kan, er at hente legetøj som jeg har kastet, ellers er hun kat
mar 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 33
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 229
jun 2012
Hanne - ah sjovt at det også går den modsatte vej
Andre med katte der er opvokset med hunde?