Respekt for andres holdninger på KG? {{forumTopicSubject}}
<b>Salg af avlskatte</b>
http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=33958
Da jeg læste de første 8-10 indlæg i ovenstående tråd om salg af avlskatte (den 2. tråd indenfor 2 dage kunne jeg altså ikke lade være med at trække lidt på smilebåndet. Det var da godt, at I fik genoprettet ro og orden i rækkerne
Hvad i himlens navn er det for noget med 19-års juntaen, der er ude på at jorde opdrættere?
Synes da egentligt at det var en spændende debat med gode og konstruktive indlæg (med få undtagelser).
Jeg kommer aldrig til at købe den med, at man anskaffer katte til sit avl og sælger dem igen, når de ikke længere er fertile - for kattens skyld!!
Det er jo så min (og andre herinde's) holdning. Hvorfor ikke respektere, at ikke alle er enige med jer, istedet for at afskrive det som ytringer fra unge (læs; dumme og snot-naive) mennesker, der kun er ude på ballade. (Jeg er 33, cand.merc og bestemt fredselskende - jeg falder vel næppe ind under kategorien? Men hvordan pokker skal man så forklare, at jeg ikke er "rørende enig"?)
Jeg mener faktisk ikke, at der er nogen, der på samme måde har sat en label på opdrættere?
Min pointe: Måske er det mere konstruktivt at forholde sig til de meninger, der bliver ytret - i stedet for at lable og afskrive alle, der ikke er enige som uvidende, naive mennesker med skjulte dagsordner...hvorfor så overhovedet deltage i debatten?
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 26 Emner: 24 Svar: 1.698
Folk der ikke er opdrætter bliver også nødsaget til nogen gange, at finde nyt hjem til deres katte, fordi de ikke trives mere.
Vi tænker først og fremmeste på kattene og ikke os selv.
feb 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Emner: 379 Svar: 4.280
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 12 Svar: 61
Stine - det var egentligt ikke for at starte den debat igen..igen *s*
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Men hvor pokker er den første tråd egentlig blevet af ??? Jeg synes, det var en interessant debat.
dec 2007
Karen P takker for fjernelse af tråden i den anden tråd - så måske er den ligefrem blevet fjernet og ikke bare slettet af trådstarter?
Jeg har ingen anelse om hvorfor *s*
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 93 Svar: 603
Men tja, desværre er det ikke første gang jeg oplever man bliver høvlet ned, mildest talt fordi man har en anden holdning til tingene end andre herinde.
Jeg har givet udtryk for hvad jeg mener, ligeså vel som alle andre og det mener jeg, at jeg har min gode ret til uden at blive omtalt som "all-vidende" - for det er jeg da bestemt ikke, nu må i sgu holde op.
I øvrigt har jeg ikke selv fjernet den tråd jeg oprettede. Sad netop lige og ledte efter den. Men for fremtiden tror jeg bare jeg holder mig i baggrunden og stopper med at oprette indlæg Man skulle jo nødig fornærme nogen.
Vorherre bevares da.
jul 2007
jul 2007
<i>Hvor lavt... har i overvejet bare en lille smule at der kan være en rigtig god grund til at den blev slettet, inden i gik ind og sagde.
Det er de opdrættere der igen fik ders vilje fordi de ikke kan klare mosten.
Kan godt forstå at nogle dømmer en del af jer til at være 17-19 år uanset hvor god en uddannelse i praler af.</i>
Det var da godt nok den dummeste kommentar jeg har hørt længe.
Så fordi vi er yngre, så skal vi dømmes fordi vi siger vores mening og giver udtryk for vores holdninger?
Ej nu må i fandxx holde?? Er KG ikke et sted for alle? Undskyld jeg spørger???
Jeg er blevet informeret i beskedcenter omkring min tråd og ville have skrevet et sidste indlæg inden <b>jeg</b> slettede tråden selv - men nej, nej - der var den da allerede blevet slettet? Jeg mener ikke jeg skrev noget forkert i tråden, jeg kunne måske have formuleret mig anderledes i indledningen, men udgangspunktet kan jeg altså ikke se noget i vejen med.
dec 2007
<i>"Hvor lavt... har i overvejet bare en lille smule at der kan være en rigtig god grund til at den blev slettet, inden i gik ind og sagde.
Det er de opdrættere der igen fik ders vilje fordi de ikke kan klare mosten."</i>
Hvor har vi skrevet det? Skriver jo netop, at jeg ikke aner hvorfor tråden blev slettet - det gør jeg stadig ikke??
Ovenstående læser du jo selv ind i det!
dec 2007
Det understreger jo blot min pointe.
I øvrigt "praler" jeg ikke - det har jeg såmænd ikke noget behov for - forsøgte blot at illustrere at <b> dommen </b> for det første rammer ved siden af - og for det andet ikke tjener noget formål i debatten.
Men fred nu være med det.
dec 2007
Mener nu at det var en helt generel debat, som handlede om noget helt andet??
Fjernelse af tråden eller ej - det her handler jo om at respektere, at andre kan være af en anden mening, uden at blive personlig og dømme andre brugere.
Hvorfor er det i orden at konstruere en sammenhæng imellem det at være 17-19 år og så være for dum til at blive taget alvorligt? Det tror jeg egentligt, at der må være en del 17-19-årige herinde, der ikke synes er helt ok!
For eksempel var der en deltager i debatten, som jeg formoder, I ikke synes er dum/naiv (hun var enig i synspunktet, at salg af avlskatte er o.k.) - hun er 18 år...
dec 2006
”Hvor lavt”, skriver, du Karen P. LAVT? Er det bl.a. MIG du henvender dig til ????? I så fald, på hvilken måde har jeg opført mig lavt?
”Rigtig god grund til at den blev slettet”… Ja, det må der vel være, men JEG KENDER IKKE GRUNDEN, for pokker da. Har du ikke overvejet en lille smule, at vi ikke alle er synske?
Og mht. de unge brugere, der ytrer sig her på KG, så er deres meninger vel ikke hverken værre eller bedre end vi andres.
nov 2007
Følger: 29 Følgere: 26 Katte: 6 Emner: 26 Svar: 808
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.951
Hmm hvorfor skulle jeg/vi når jeg/vi ikke må have vores.....
Og så er der vist nogen her der ikke har respekt for at vi ikke har lyst til at diskutere den omtalte tråd, NU STOPPER I....
dec 2006
Mig komplet uforståeligt indlæg. Og det hjælper bestemt ikke på hverken min forståelse eller respekt, at man råber og kommanderer.
dec 2006
hvis det er mit indlæg..
tja, så har jeg ski ikke brug for din respekt....
okt 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 41 Svar: 693
Og så er det vel i og for sig flintrende ligegyldigt om man er 17 eller 47? Alle har en mening og det må der være plads til..
Så længe man formår at formidle sit budskab på en ordentlig og saglig måde, så kan jeg ikke se problemet!
dec 2006
dec 2006
Jeg ser ikke på hvor gamle personen er.. Respekt har intet med alder at gøre...
mar 2005
Følger: 20 Følgere: 19 Katte: 8 Emner: 16 Svar: 236
Respekt for andres holdninger på KG?