{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
583 visninger | Oprettet:

Fair bedømmelser? {{forumTopicSubject}}

Jeg synes tit, der er blevet snakket om det herinde, men nu har jeg altså lige lyst til at bringe det op igen.
Hvad er Jeres forhold til bedømmelser?
F.eks. bryder jeg mig ikke om de hårløse katte, derfor giver jeg dem kun Middel. Lav vil jeg ikke give, hvis der er gode billeder og tekst, men da jeg ikke bryder mig om racen, kan det kun blive middel...... Høj giver jeg til de fleste katte. Og ekstra høj er jo de, efter min mening, 20 smukkeste katte her på KG smiley
Noget jeg så morer mig lidt over er folks måde at håndtere disse bedømmelser på..... f.eks. hvis jeg giver en kat Middel, så får jeg en middel igen fra denne kats ejer. Og det ser jeg egentlig lidt som en 'hævn'.... Og så er det jo ikk en fair bedømmelse........?? Hope you get my point.....

Hvad synes I om sådan en gang hævn bedømmelser?? hehe...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fair bedømmelser?
  • #1   30. sep 2007 altså, hvis jeg ser en kat jeg ik så godt kan lide, så undgår jeg netop at bedømme... Jeg kan så godt lide at så en begrundelse på, hvorfor mine får middel - kunne jo være profilen der skulle ændres lidt på...

Men, jeg bedømmer da gerne dine smiley

• #2   30. sep 2007 Jeg havde så allerede været der - forstod lige på dit indlæg at du ville sætte gang i en bedømmelsesrunde - havde jeg så lige misforstået smiley

Men hævnbedømmelser er LATTERLIGE synes jeg...

• #3   30. sep 2007 Jeg bedømmer kun de katte jeg synes jeg kan give høj eller ekstra høj...så er der ingen der føler sig trådt på:-)

• #4   30. sep 2007 Jeg havde godt lidt på fornemmelsen, at man tænkte sådan. Og egentlig plejer jeg somregel også selv at undgå lav og middel (har aldrig givet lav)..... Men så på den anden side - de er her jo for at blive brugt de bedømmelser!

Der er så tilgengæld mange, der afviser nye katte herinde, synes jeg. Og DET kan godt forarge mig..... Folk skal jo lige herind, før de ved, at det er normalt at have mange billeder af sine katte, lange beskrivelser, fotoalbums, videoklip osv. osv.... Jeg synes, det er latterligt at afvise katte.... Ind med dem - og så kan man altid bagefter råde dem til at lægge flere billeder osv. ind.... Men hvis de ikke har lyst til det, så skal de da stadig have lov til at være her....

Det var lige mit sure opstød, hehe ;))

• #5   30. sep 2007 Jeg undrer mig også tit over at nye katte bliver afvist. Jeg undrer mig endnu over, at der ikke er en begrundelse for, hvorfor de bliver afvist.

Med hensyn til bedømmelser, så bedømmer jeg ud fra hvordan katten ser ud. Og der er da racer jeg ikke bryder mig om, men de kan jo ikke gøre for, at de ser ud som de gør smiley Så jeg bedømmer ud fra om jeg bryder mig om kattens farvesammensætning, og om der er gode billeder.
    Måske en lallet bedømmelse, men det er jo et galleri :o)

• #6   30. sep 2007 Jeg giver altid kun høj eller ekstra høj, jeg har ingen interesse i at give andre karakterer, så klikker jeg blot videre til næste kat.

Mie-Lykke:
    Under din profil, ser det ud til, at du har givet karakteren lav en enkelt gang:-)

• #7   30. sep 2007 Jeg kigger på profilen. Billedernes kvalitet. Viser de katten på en ordentlig både. Samt teksten.
    Dømmer bestemt IKKE ned fordi der er en race jeg er mindre vild med end andre.
    Og er profil kun til lav eller middel så skriver jeg forslag til forbedringer og at de kan skrive når det er. Jeg gør dog ikke ret meget i de karakterer må jeg indrømme.

Jeg afviser ofte hvis jeg ikke synes billeder eller tekst er god nok.

• #8   30. sep 2007 Og så synes jeg karaktersystemet er ALT for smalt. Ville nok have det bedre med at give tal, f.eks. 1-10 istedet for lav-middel-høj (og ekstra høj tæller jo ikke ret meget da man kun har 20 af dem)

• #9   30. sep 2007 Når jeg afviser nye katte skriver jeg som regel hvorfor jeg gør det...

Det jeg kigger efter er: katten selv (farve osv), billeder (om man ser katten fra flere vinkler), kvaliteten på billeder og så teksten også...

Selvfølgelig er der også enkelte racer jeg ik er så glad for, men jeg går gerne udenom dem så smiley

• #10   30. sep 2007 Når jeg bedømmer kigger jeg ligeså meget på katten som på billeder og tekst.. Jeg bryder mig ikke om tortie katte, men hvis tekst og billeder er gode, så får de en høj af mig.. Jeg har aldrig nogensinde givet middel eller lav fordi jeg ikke synes om katten.. Ved egentlig ikke hvorfor.. Jeg tror ikke jeg føler at jeg kan tillade mig at synes at andres katte er grimme/mindre kønne.. Jeg ville nok heller ikke føle at folk kunne tillade sig at give min kat middel og så lige smide en kommentar med "Jeg synes ikke din kat er specielt køn, så middel får den af mig"..

Jeg afviser katte hvis billederne er dårlige eller der kun.. Det er et galleri, og der står også når man opretter at der skal være minimun 5 billeder før man skal forvente at komme ind, så hvis ikke man kan se katten, så afviser jeg.. med mindre det er en lille bitte killing..

• #11   30. sep 2007 Jeg giver kun høj eller ekstra høj. Og kunne slet ikke finde på at give lav karakter, fordi det er en katterace, jeg ikke bryder mig så meget om - det kan katten eller kattens ejer jo ikke gøre for.

Mht. at afvise optagelse. Det gør jeg, hvis der er meget dårlige billeder og næsten ingen tekst. Og så gør jeg det, hvis nogen opretter under forkert kategori. Jeg har tidligere brugt meget tid på at skrive det til nogle personer som søgte optagelse - mange gange med et mopset svar tilbage - så ja, nu afviser jeg i stedet. Så har jeg i hvertfald ikke bidraget til noget herinde, som jeg tager afstand fra.

• #12   30. sep 2007 synes det er mærkeligt der overhovdet er bedømmelser herinde, for folk kan jo slet ikke tage hvis man bruger andre en høj eller ekstra høj, jeg er da bedøvende ligeglad med hvad mine katte for, for de er dejlige som de er og de er mine små guldklumper.
    jeg er holdt op med at give bedømmelser med mindre det er en vildt flot eller nussert kat,.. jeg byder alle katte velkommen og hvis jeg synes der mangler noget så skriver jeg lige til dem, har avist en engang men der var der ikke et billede af en kat så synes det var mærkeligt at være her.

• #13   30. sep 2007 Vibeke J: Hvordan trænge kår her på KG?? (blev lige lidt 'nysgerrig' der... hehe

Egentlig synes jeg, det er lidt skørt, at man sådan ikke må tillade sig at give lav eller middel. Karaktererne er her jo for at blive brugt. Jeg bedømmer katten og billederne, men ikke teksten...
    Jeg kunne sagtens finde på at give en kat med et billede og ingen tekst ekstra høj f.eks. - hvis den bare var fantastisk smuk....

(ps: Grunden til, at jeg giver de hårløse katte middel er fordi, jeg simpelthen bare er så meget i mod den race, da den ikke er naturlig og sund for katten)... Så det er ikke sådan, at jeg kun kan give gode karakterer til de racer, jeg synes er smukkest.... Hvis jeg falder over en mindre køn kat, plejer jeg som regel også at styre udenom dem.... Men jeg synes seriøst ikke, der er noget galt med folk, der ikke styrer udenom de katte, de ikke kan lide... Jeg synes, det er helt fair at give en kat middel, hvis man ikke bryder sig om den....

• #14   30. sep 2007 Mie - Fordi mange ikke kan lide persernes udseende. Og derfor giver dem lavere karakterer end de andre racer. .Som du jo netop også selv skriver du gør ved nogen racer :o)

• #15   30. sep 2007 Okay - fair nok ;))

• #16   30. sep 2007 jeg synes det er iorden at give middel og lav.

• Miss *
    Miss * Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 2 Emner: 10 Svar: 171
    #17   30. sep 2007 Jeg synes at det er død latterligt at give middel eller lav, fordi man er så plain at man ikke kan lide de mere specielt udseende katte.

Hvorfor ikke bare skride ud fra de dejlige kattes profiler? Og stem på dem der falder i jeres kedelige smag?

Kommentér på:
Fair bedømmelser?

Annonce