at hilse på hr betjent {{forumTopicSubject}}
hejsa
igår aftes var jeg til noget mctræfværk på touringcampen på djursland for de klassiske kawa z modeller, der var dog ikke ret mange derude, nå det var slet ikke det jeg ville fortælle. på vej hjem derudefra på motorvejen ved skødstrup v/århus overhalede jeg stille og roligt(ca 120 km/t) en gejlet gul vw polo proppet med unge knejter, det ville de åbentbart ikke finde sig i, så de satte farten op, så jeg ikke kunne komme ind i inderbanen igen, samtiddig smed en af knejterne en dåse efter mig, så jeg fyrede op for kawaen og var væk, men da motorvejen så ophører er der jo et lyskryds og der kom vi så til at holde side om side, de sad så inde og råbte og skreg og provokerede osv osv, så jeg lagde ret pænt fra land da der blev grønt og kom op i en ganske så lystig fart(150-160 km/T) egentlig bare for at komme væk og undgå mere ballade, men skæbnen ville det så at ved næste lyskryds skiftede den til rødt, men med min fart og de dårlige bremseegenskaber kawaen har ku jeg ikke få stoppet kawaen på en sikker måde, så jeg fik den bremset så godt ned som muligt og køret så over for rødt, gæt så lige hvem der kørte længere bagude, nemlig 2 gutter i en hvid mondeo med blå bolsjer på taget, ja så jeg blev stoppet, jeg skulle vise kørekort osv osv, de tjekkede så kawaen og alt det viste sig at være iorden, jeg blev så spurgt om hvad jeg havde at sige til min "flotte" kørsel, og jeg indrømmede blankt at det nok ikke var det smarteste jeg havde gjort, hr betjent var under hele forløbet flink og smilende, han fortalte mig så at jeg stod til 2 klip i pappet for delvist at ha kørt meget for hurtigt end hvad der var tilladt(de havde ikke målt mig, men kunne se at det gik lystigt) samt at ha kørt over for knaldrødt. Men som han sagde den flinke betjent, vi har faktisk fri nu og er trætte og vil hjem og der var ingen fare på færde, så du slipper med en advarsel og så gør du det aldrig aldrig mere vel, det svarede jeg jo pænt nej til og så fik jeg lov til at køre. hva ka jeg så lærer af det, joooooo man skal kører pænt og overholde loven og når man er flink og høflig overfor politiet er de osse flinke.
forresten fortlate jeg om de gutter i den gule polo, de havde godt set deres provokerende kørsel, så dem ville de forsøge at hente længere inde af grenåvej
maj 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 108 Svar: 653
Hvad tænker du på at køre så idiotisk?? Tænk hvis der var et dyr der var rendt over gaden, eller endnu værre et barn, eller et ungt menneske på vej hjem fra byen, som du havde kørt ind i?? Du skriver selv at du havde svært ved at bremse!
Så tror jeg godt nok ikke du havde følt dig heldig, hvis du havde slået et anden menneske ihjel! De betjente skulle fyres, når de bare lod dig slippe! Og hvad så, hvis de unge i bilen var lidt flabede, og kørte idiotisk, der er da ingen grund til også at gøre det!!
Jeg synes det er toppen af dumhed, det du har præsteret der, og jeg håber da virkelig ikke at jeg er den eneste der sidder med den tanke, for så lever vi da i et mærkeligt samfund...
mar 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 4 Emner: 152 Svar: 1.677
Christina.. sådan nu har han fået et klip :o)
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.457
feb 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Emner: 379 Svar: 4.280
jeg fik så samtiddig læst lektien af hr betjent, men da jeg ellers aldrig i mine 20 år som kørekort ejer har lavet trafik-forseelser og ellers har en pletfri straffe-attest og samtiddig var så udmærket klar over at det var ganske så dumt det jeg havde gjort, hvilket jeg også gjorde betjenten opmærksom på.
udover det ville jeg også ha taget den bøde og de klip i kortet som jeg egentlig har fortjent med oprejst pande.
vil så osse sige at der nok ikke er nogen her eller i hele danmark der ka tillade sig at være hellige, alle og jeg mener alle gør noget dumt og tåbeligt i trafikken nu og da.
nov 2006
Følger: 8 Følgere: 6 Katte: 4 Emner: 6 Svar: 82
At andre gør det, gør det jo ikke mere rigtigt.....
Hvis du og den anden bil var på det pågældene sted, er der vel også en chance for at andre kunne forbi, så lidt mennesker er der jo?
Iøvrigt er det også den slag kørsel der giver mc'ister et dårligt ry:(
maj 2005
Følger: 83 Følgere: 80 Katte: 4 Emner: 162 Svar: 1.568
Jeg har været ude og køre i dag, og der var der en motorcyklist der gjorde det samme mod mig, mht. at køre stærkere når man prøver at overhæle.. Har aldrig forstået hvorfor, og har altid bandet det hele langt væk over, at der aldrig er politi i nærheden når folk gør den slags, for det giver nemlig også et klip..
Så hvis de havde givet dig nogle klip for din kørsel, så havde de også bare at give de drengerøve nogen
maj 2005
Følger: 83 Følgere: 80 Katte: 4 Emner: 162 Svar: 1.568
Jeg synes det er værre med dem som konsekvent kører alt for stærkt i byer og bebyggede områder, og som er stolte af det.. eller dem der drikker og bagefter sætter sig ind bag et rat, uden så meget som at blinke, og dagen efter kan de heller ikke se det var forkert.. Det er dem der er de slemme, og ikke Johnny..
feb 2006
jeg mener selv at det var klogt af mig at forsøge at komme væk. at jeg så måtte kører for stærk og kører over for rødt pga af min fart er så dumt af mig, det indrømmer jeg blankt
okt 2006
Følger: 47 Følgere: 43 Katte: 5 Emner: 268 Svar: 5.593
Nej der er ingen grund til at køre roddent, men som Johnny forklarer, så smed "bøllerne" en dåse efter ham... Gad vide hvad de ellers kunne finde på.
Må nok sige, at Johnny som MC kører er en "svag" person, da han meget nemt kunne dø ved et sammenstød med de unge menneskers bil, så jeg forstår et eller andet sted godt, at han valgte at fordufte...
At det ikke er så skide smart, det er en anden sag, men Johnny kender vel det område han bor i (går ud fra det var i "in by" eller noget i den stil) og kender vel til, hvor trafikeret der er - både af bilister og fodgængere..
Johnny - du har nu fået dig en advarsel, og jeg håber du har lært af det ;-)) Næste gang kører du ikke fra dem, men noterer nummerpladen, kører ind til siden og ringer efter en flink betjent ;-))
Jeg er meget glad for at du (eller andre) ikke kom til skade ;-)))
okt 2006
Følger: 47 Følgere: 43 Katte: 5 Emner: 268 Svar: 5.593
feb 2006
feb 2006
at hilse på hr betjent