{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
956 visninger | Oprettet:

At kende sin kats daglig dag {{forumTopicSubject}}

LOL..

jeg er blevet en kattespion!..

Er begyndt at følge frygtløs dag.. og gange..
hvme han møder.. jaja.. en rigtig spion her..
Har nu fundet ud af .. Han er sku en rigtig lille hore miss.. kal.. kald ham hvad i vil. og nu skal de boller sku snart af..

Lige meget hvor jeg går i byen.. så spørger de.. Nååååårh.. så du er ejeren af den går hvide han mis?..
så jeg står sådan lidt og tænker.. jah det mig.. også siger de fleste.. jamen.. så det ham som komme hjem til vores hunkatte..
Han er en rigtig kæle pot.. bliver der også sagt..

Og hverdag kl. 24-30 venter han på at bussen kommer så han kan hilse på børnene.. .. Jamen.. fint.. det så min kats dag! LOL..

hjem til hun misserne.. så venter vi på børnene.. også hjem til hunmisserne igen..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At kende sin kats daglig dag
  • #1   16. apr 2008 Så din kat går rundt og gør hunkattene gravide ? smiley Det jo ikke så smart .

• #2   16. apr 2008 hehe det er da meget sjovt smiley

• #3   16. apr 2008 uhh ja vildt sjovt..
    der er intet bedre end fertile hankatte der render og parrer til højre og venstre, da alle uønskede killinger jo kommer til at få et skønt liv!

• #4   16. apr 2008
    Der er ingen der siger de er gravide..
    hvilket jeg ikke har hørt fra ejerene heller..
    men , han besøger hunkatte. Ja..
    desuden skal han kastereres.. men hans ben skal altså lige være i orden først

• #5   16. apr 2008 Den ene af dem ved jeg med sikkerhed er stilreliseret.. så .. Der er desuden MANGE andre han katte løse.. Min den besøger dem bare og leger.. sagde den ene til mig i hvertfald.

• #6   16. apr 2008 Okay det lød bare ikke som om det var skide smart det der foregik.

Kan godt huske det med benet, så jeg kan godt forstå du venter, men jeg ville helt ærlig ikke lade en fertil hankat strejfe, da du ikke ved om han laver killinger rundt omkring.

• #7   16. apr 2008 Nej .. Men der er jo en grund til at han skulle kasteres .. ville have haft det gjort længe siden..

Nu skl vi til dr.dyr igen imorgen.. håber deleme desnart vil fixe det skide ben.. i det midste.. ellers må de jo af smiley

• #8   16. apr 2008 Tak troldemor, mine tanker præcis, men turde ikke sige det så lige ud, af angst for frosten*G*

• #9   16. apr 2008 Trolde mor.. rolig nu..

jeg ved det skam udemærket godt!.

og min kat SKAL have cutted hans boller.. da jeg ikke vil være med virken.. jeg syntes bare episoden var lidt sjov da jeg mødte 2 som sagde han kom på besøg . hos en allerede stilreliseret dame.. og den anden ved jeg intet om..

sorry hvis jeg gjorde dig sur eller gal.. var IKKE min mening

• #10   16. apr 2008 Nina du skal ikke være bange for sådan noget smiley

Jeg kan tage det..

Dog har min dyrelæge frarådet mig at få ham kastereret
    mens hans ben var dårligt.. og sådan har det været i laaaang tid nu. 2 mrd :s

• #11   16. apr 2008 Jah jeg må ærligt sige jeg ikke havde regnet med at han ville blive så stor lige pludselig.. og havde heller ikke regnet med at hans ben blev ved med at trække ud at ingen ville gøre noget i mod det..

Der er ingen grund til frysning.. vi snakker jo bare smiley

• #12   16. apr 2008 Ved godt det ikke er nogen undskyldning.. har heller ikke tænkt mig at undskylde..

Hvis det hele går i orden imorgen.. så bliver han nok kastereret der.. eller snarest. .

havde heller ikke regnet med at alle ville klappe.. Det er jo KG vi er på smiley

• #13   16. apr 2008 Kan kun sige jeg er 100 % enig i det Troldemor siger. At man efter at have været medlem herinde, stadig kan undre sig over hvorfor der er så mange hjemløse killinger går over min forstand.

For det første forstår jeg overhovedet ikke, hvorfor dyrlægen siger han ikke vil kastrere ham, på grund af et dårligt ben ?

For det andet forstår jeg ikke hvorfor han går løs når han er fertil........

For det tredie forstår jeg slet ikke at han overhovedet kommer ud............

Jeg har en gang prøvet at have en forbandet fertil hankat, der kom ind i MIT HUS og strintede på mine sofaer og spisestue møbler. Simpelthen så ULÆKKERT.

HADER når folk bare lader deres fertile katte rende rundt!

• #14   16. apr 2008 Han løber ude fordi det har alle vores katte gjort.. tilgengæld har alle vores katte også været neutrale.. hvilke han også vil blive. Han vil ikke PGA den medicin han får ikke går godt med narkosen.. Men okay hvis i da gerne ser min kat dør.. så vil jeg da få ham kastereret med det samme..

Han går løs fordi det er han vandt til.. og han er sjældent ude meere end 20 min af gangen..

også ja selv om det skulle være nok.. desuden ved han ikke hvordan man gør.. så jeg da på de fejl agtige forsøg han prøvede på lilo indtil de blev lukkede hver for sig.. i forhold til lilo er han hjemme det meste af dagen.. og stikekr ikke af

• #15   16. apr 2008 Ja, men vi må da håbe han ikke går ind i andre menneskers huse og strinter. Sker det nogensinde her igen og finder jeg ud af hvem der ejer katten, så skal du dælme se ballade........

Hvad er der galt med hans ben og hvilken medicin får han ???

• #16   16. apr 2008 Ved ikke helt .. han får sprøjter fra lægen, en mod smerter og en anden til at behndle betændelsen?.. tvivler på der er en betændelse når jeg føler på benet går det nærmest væk fra den anden knogle :S..

men de siger det bare er betændelse.. smiley

• #17   16. apr 2008 Han går ikke ind til andre.. og han strinter ikke endnu.. hans tis lugter ikek engang endnu

• #18   16. apr 2008 Min kat har nogle bestemte tidspunkter han gerne vil ud?

Du hentyder til at jeg lyver?

• #19   16. apr 2008 Det godt nok en ting jeg ikke gør.. at lyve :/..
    kan ikke fordrage folk som lyver..

men jo min kat har hans tidspunkter han gerne vil ud.. : /

• #20   16. apr 2008 Karina H: nej, du er ikke den eneste der har lagt mærke til at historien ændrer sig efter at folk kommer med deres mening.

I første indlæg :

Har nu fundet ud af .. Han er sku en rigtig lille hore miss.. kal.. kald ham hvad i vil. og nu skal de boller sku snart af..

næste gang:

også ja selv om det skulle være nok.. desuden ved han ikke hvordan man gør.. så jeg da på de fejl agtige forsøg han prøvede på lilo indtil de blev lukkede hver for sig.. i forhold til lilo er han hjemme det meste af dagen.. og stikekr ikke af

• #21   16. apr 2008 Så mu du undskylde at jeg dækker ind..

vil jeg så sandelig holde op med.. all to please you..

men lad være med at hentyde til at jeg lyver.. for det gør jeg så bestemt ikke..

Indrømmer da gerne at mit indlæg ikke gik som forventet.. Men dette gør mig ikke en en løgner

• #22   16. apr 2008 Prøvede at gøre indlægget lidt sjovt smiley

• #23   16. apr 2008 blancka A : pas på med det. de kan ikke se noget humor i noget herinde, ih det forfærdeligt sommentider. og slap nu af, altså hun siger at han kan ikke blive kastaret nu pga han får medicin. så tag det rolig tøser, (:

• #24   16. apr 2008 og ej hvor i bare hakker på folk herinde, helt ærlig synes i det er sjovt at sidde og diskutere hver dag, vi bor fx på landet vores katte er både indedørs og udendørs og derved, ved vi ikke om de render over til naboerne, og hygger sig lidt, hvis folk ikke vil have deres kat skal blive drægtige, så må de jo sterelisere dem, iik? .. det er da en heldig kat han kan komme ud og leve som en kat skal leve og ikke være buret inde hver dag altså s.

• #25   16. apr 2008 Det okay.. man bliver vel vandt til at tage et par slag eller to

• #26   16. apr 2008 Jeres holdninger er fine..
    men jeg har også mine smiley

• #27   16. apr 2008 Måske jeg næste gang skal skrive JOKE!?.. for at i kan se det morsomme i det?

• #28   16. apr 2008 Blancka, Det er da noget skidt, hvis Frygtløs skulle blive far til uønskede killinger, men selvfølgelig kan du ikke få ham kastreret, så længe han er på medicin, hvis dyrlægen fraråder det.
    Jeg håber, at han snart er medicinfri og smertefri, så han kan komme af med dingelværket smiley

• #29   16. apr 2008 Det har jo været planen hele tiden at de to kugler skulle af.. men nu har han været syg længe.. eller ikke syg haft dårligt ben.. og har ikke været i stand til det.. dog ville jeg heller ikke have ham kasterreet for ung.. da vi i min familie har erfaret at de ikke lærer at forsvare sig på samme måde.. eller bliver lige så store og flotte

• #30   16. apr 2008 ***dog ville jeg heller ikke have ham kasterreet for ung.. da vi i min familie har erfaret at de ikke lærer at forsvare sig på samme måde.. eller bliver lige så store og flotte **

Jeg tror altså, det må være tilfældigheder, at I har oplevet, at de sent kastrerede er blevet større og flottere end de tidligt kastrerede. Jeg har mødt rigtig mange katte, der er blevet neutraliseret før de er blevet kønsmodne (har forresten selv to af slagsen - store, flotte drenge!) Der er jo efterhånden også mange killinger, der bliver neutraliseret allerede som 12-ugers og jeg har ikke hørt at der skulle komme mindre flotte katte ud af dem.
    Mht at forsvare sig, så ved jeg det ikke. Men kan da ikke tro, det har så meget at sige, om de bliver kastreret som 5 mdr eller 10 mdr gamle. Men kastrater vil som oftest være mindre tilbøjelige til at rage sig ud i alvorlige slåskampe ligesom de fertile ... så man kan da nok spare et par bylder (og deraf følgende dyrlgæeregning) hvis man kastrerer dem, inden de bliver kønsmodne.

• #31   17. apr 2008 puha har lige siddet og læst indlægget.... man blir jo helt arrig... men som andre siger, så behøver jeg vel ikke at kommentere mere end hvad troldemor, tinka D mv allerede har gjort. Se at få ham kastereret hurtist muligt, hvis du ikke vil/kan holde ham inde, det andet er jo latteligt.

Min mening herfra

• #32   17. apr 2008 Det er vel ikke svært at holde katten inde til han er neutraliseret? Man burde ikke have kat med mindre man kan tage det ansvar det medfører og lade være med at være så ligeglad med konsekvenserne af at han render ude.

Maja N: Det kan godt være at folk burde neutralisere sin kat hvis de ikke vil have killinger, men lad os tage et eksempel:

Din nabo har fertile racekatte til avl gående udenfor i kattegård på EGEN grund - din fertile hankat, bliver lukket ud mens de er i løbetid og kravler over hegnet og ind i kattegården og gør alle hunkattene gravide. Tro mig, den nabo ønsker katte og neutrallisere ikke sine hunkatte, men hun ønsker ikke blandingskillinger med din fertile hankat som DU har lukket ud. Er det så stadig deres ansvar fordi deres hunkatte var fertile????

• #33   17. apr 2008 jeg bor på landet, og der har ingen heldigvis ondt i røven over sådan noget gudsketak og lov for det da. man må tage de konsekvenser der er med det. og hvis det er en kattegård kan DINE hun katte altså også kravle over hegnet, smiley s¨åå et bedre eksempel næste gang

• #34   17. apr 2008 Maja N: din argumentation er virkelig ikke i topklasse! Hvis man har lavet en kant rundt om hele kattegården med et vandret/meget skråt stykke på 0,5 meter, kan mine katte ikke komme ud. Der imod er det uheldigvis set at nogle katte formår at kravle ind - så jeg synes faktisk at eksemplet var godt nok.

Du kan som katteejer ikke bare fralægge dig ALT ansvar for at din fertile hankat boller til højre og venstre og laver uønskede killinger. Det er også hunkattens ejers skyld (med mindre den som i tilfældet er overholdt på egen matrikel) - men det er så sandelig også DIT!!!!!!!!!!!!

At du overhovedet ikke kan se alvoren af at lade sin fertile kat strejfe som den vil, det kan jeg slet ikke begribe - gud ske lov er der i Danmark andre katteejere end dem med netop din holdning til fertile katte!

• #35   17. apr 2008 Blancka: Jeg kunne godt se, at du selv syntes, at historien var sjov...
    Jeg er så også en af dem, som rystede på hovedet, da jeg læste det. Man lader ikke sine fertile katte rende frit, det er ringe moral med tanke på de konsekevnser det kan få. Skulle han have medicin, så måtte du holde ham inde i en periode.
    Uønskede killinger er ikke sjovt og der er rigeligt med katte, som lever under kummerlige vilkår i Danmark, ingen grund til at producere flere.

Og Maja, jeg opfatter dine kommenatar for gas, det kan du umúligt mene alvorligt...

• #36   17. apr 2008 hvis min kat kan. så kan din jo også (: alle katte kan hvis de vil altså ;s
    synes bare det er synd at i altid hakker på folk herinde, det er sku li meget hvad så eri der og hakker som en flok høns. synes jeg er lidt synd-

• #37   17. apr 2008 Maja N, du har da helt ret i at her ofte bliver hakket som i en hønsegård . Men du hakker da også selv! Temmelig aggressivt, synes jeg.

PS: Hvis indheningen til en kattegård er tilstrækkelig sikker - enten ved strømførende tråd eller et stykke nethalvtag øverst, så er det MEGET usandsynligt at katte kan klatre over.

• #38   17. apr 2008 Maja...

Vil gerne lige spørge... HVORFOR skal den undskyldning med at bo på landet altid frem...?
    Loven om at holde katte på egen matrikel gælder da om det så er i byen eller på landet...!
    Og lidt fornuft og ansvar er da også tilladt at have på landet...

JEG bor tilfældigvis også på landet... men ville da aldrig lade en fertil kat rende løs... heller ikke en neutraliseret!

MINE katte er inde, og får snart hegnet haven ind til dem...

Jeg ville da blive ret sur, hvis katte udefra på en eller anden måde kommer ind i haven og ind i mit hus..

Der er allerede FLERE løse katte på VORES grund... og det er skide træls... de sidder og tirre mine katte gennem vinduerne... de skider og pisser overalt (undskyld mit franske)... de ødelægger ting inde i vores stald... og de ser så syge ud...
    Har faktisk ondt af dem... men vil ikke ha dem på min grund, af frygt for de smutter ind i mit hus og smitter mine katte med et eller andet...

Hvor svært er det lige at forstå, at løse katte generalt er til gene... OGSÅ på landet???
    Hvor svært er det at tage et ansvar, når man vælger at få kat?

Ja undskyld, hvis dette bliver opfattet som at hakke...

• #39   17. apr 2008 maja. du skriver at hvis folk ikke vil have at deres hunkatte bliver steriliseret, må de få dem steriliseret.. Graviditet er da ikke det eneste problem.. mine forældres steriliseret hunkat går ud og ind igennem et kældervindue. Her på det seneste har der været en hankat og overstrintet det hele -udover det har den angrebet hende i hendes eget hus, så hun slet ikke turde gå i kælderen. nu er mine forældre konsekvent begyndt at sprøjte vand på den, hver gang de ser den..
    og har desuden set flere fertile hankatte, der både mangler et øje mm pga alle de slagsmål. Det må man da ikke ønske for sin kat -selvom man bor på landet (jeres egne ord)

Kommentér på:
At kende sin kats daglig dag

Annonce