Får hun nok at drikke? Vandhaneproblem {{forumTopicSubject}}
Jeg har lille Gaia, der elsker at drikke af vandhanen på toilettet, men jeg er bekymret for, at hun kun drikker derfra. Jeg fik hende i januar i år og havde i forvejen Cæsar på ca 6 mdr. på det tidspunkt. I starten tømte de næste 2 vandskåle om dagen, men nu tømmer de ikke engang en og det er efter Gaia har opdaget, at hun kan drikke af vandhanen. Hun kalder på mig flere gange om dagen og som det første om morgenen og ligesådan jeg kommer hjem fra job som det første. Hun har ikke engang tid til at hilse før jeg har tændt vandhanen. Jeg er bekymret for, at hun kun får den smule vand hun drikker fra vandhanen... Nogle der kender det problem og en evt løsning på det?
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Prøv at stille et par vandskåle et godt stykke fra madskålen, og skift vandet et pat gange i døgnet. Mange katte bryder sig af en eller anden grund ikke om, at have vandskål tæt ved maden.
Hvis det ikke hjælper så kan man købe en (halvdyr) fontæne med rindende vand specielt beregnet til katte.
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 1.642
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 8 Svar: 184
men fontæne-drikkeskålen er genial..!!!!
knus og miiauws
dec 2007
Følger: 19 Følgere: 19 Katte: 3 Emner: 5 Svar: 500
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
aug 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 1
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 1.642
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 176
Drinkwell Platinum er super god, og her kommer vandet ud som strålen fra en vandhane, i modsætningen til en CatIt fontæne hvor vandet kommer ud over en kugle ligesom sådan en af de der vandsten. Det kan derfor være at hun kan sætte sammenhæng mellem de to slags stråler og vælger vandautomaten i løbet af dagen. Det er ikke en god i det at lade være med at tænde for vandet og håbe at hun drikker af vandskålen på et tidspunkt - katte kan være utrolig stædige og det er vigtigt at hun får væske..
sep 2009
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 25
Får hun nok at drikke? Vandhaneproblem