{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
945 visninger | Oprettet:

Får hun nok at drikke? Vandhaneproblem {{forumTopicSubject}}

Jeg har lille Gaia, der elsker at drikke af vandhanen på toilettet, men jeg er bekymret for, at hun kun drikker derfra. Jeg fik hende i januar i år og havde i forvejen Cæsar på ca 6 mdr. på det tidspunkt. I starten tømte de næste 2 vandskåle om dagen, men nu tømmer de ikke engang en og det er efter Gaia har opdaget, at hun kan drikke af vandhanen. Hun kalder på mig flere gange om dagen og som det første om morgenen og ligesådan jeg kommer hjem fra job som det første. Hun har ikke engang tid til at hilse før jeg har tændt vandhanen. Jeg er bekymret for, at hun kun får den smule vand hun drikker fra vandhanen... Nogle der kender det problem og en evt løsning på det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Får hun nok at drikke? Vandhaneproblem
  • #1   9. apr 2008 Katte kan være meget stædige. Jeg har engang mødt en kat, der kun ville drikke af havedam og vandhane. Hun måtte til dyrlægen pga. dehydrering, da dammen var frosset!

Prøv at stille et par vandskåle et godt stykke fra madskålen, og skift vandet et pat gange i døgnet. Mange katte bryder sig af en eller anden grund ikke om, at have vandskål tæt ved maden.
    Hvis det ikke hjælper så kan man købe en (halvdyr) fontæne med rindende vand specielt beregnet til katte.

• #2   9. apr 2008 jeg har samme problem, med en af mine, jeg HAR fontæne, men det er stadig ikke godt nok til damen, hun trives nu fint, men står også og tigger for at få åbnet vandhanen, mange gange i døgnet, jeg har valgt at føje hende, i mine øjne er det harmløst og der er næsten altid "tjenere" hjemme, da vi arbejder forskudt

• #3   9. apr 2008 fontænen er en super ide men stil den for guds skyld ikke i stuen... du blir vanvittig af lyden...

men fontæne-drikkeskålen er genial..!!!!

knus og miiauws

• #4   9. apr 2008 Løsningen er at stille vandskåle lidt forskellige steder, eller evt. at få en Drinkwell, et lille vandbasin, hvor vandet kontinuerligt bliver renset og løber ud igen, det bruges med stor succes hvis man har en lidt "vand kræsen" kat.

• #5   9. apr 2008 Hvis hverken fontæne eller vandskåle rundt omkring i huset hjælper, så kan man måske "narre" noget mere væske i kattene, ved at servere fx kogt kylling eller fisk MED kogevandet ... hvis de altså kan lide det.

• #6   9. apr 2008 Tak for hurtige og gode råd. Jeg har også hørt en historie med dehydrering og det endte med dyrlæge og drop og alt muligt. Vil prøve med jeres råd at stille flere vandskåle frem og se om det hjælper. Synes ikke jeg kan finde DrinkWell på danske sites.. Er der nogle der ved hvor jeg kan købe den eller andre fontæner hvis ikke den lille prinsesse kan nøjes med en alm vandskål som alle andre katte...

• #7   9. apr 2008 jeg har købt min på udstilling, men hvor de ellers kan købes ved jeg ikke

• #8   9. apr 2008 Du kan købe Drinkwell her: http://www.mysterycoons.dk/mcpetshop/mcpetshop-front.htm

Drinkwell Platinum er super god, og her kommer vandet ud som strålen fra en vandhane, i modsætningen til en CatIt fontæne hvor vandet kommer ud over en kugle ligesom sådan en af de der vandsten. Det kan derfor være at hun kan sætte sammenhæng mellem de to slags stråler og vælger vandautomaten i løbet af dagen. Det er ikke en god i det at lade være med at tænde for vandet og håbe at hun drikker af vandskålen på et tidspunkt - katte kan være utrolig stædige og det er vigtigt at hun får væske..

• #9   2. jan 2010 Du kan købe fontænerne i Petworld, mener den koster 399 eller 499, men den er alle pengene værd!

Kommentér på:
Får hun nok at drikke? Vandhaneproblem

Annonce