blåt mærke :( {{forumTopicSubject}}
Har lige et spørgsmål, som på ingen måde er katterelateret
Jeg har været indlagt på hospitalet fra lørdag til onsdag, hvor jeg er blevet stukket en hulens masse gange og fået drop.
Så kom jeg endeligt hjem i onsdags og er vågnet idag op med 2 laaaaaange blå mærker op af armen. Vi har været til vagtlægen, som ikke mente at det skyldtes en bakterie i blodet, men derimod noget andet (som hun ikke lige kunne forklare).
Den eneste besked vi fik var at vi skulle holde øje med om jeg fik feber, fordi det i såfald kunne være blodforgiftning el. lign.
Er det normalt at man får sådanne blå mærker efter drop? Man kan tydeligt se at de følger den samme blodåre. Det ene er 10 cm på underarmen og det andet er ca 20 cm fra albueleddet og op mod armhulen.
Håber der er nogen der kan guide mig lidt, for jeg synes godt nok det er underligt.
knus cemile
jan 2006
Følger: 22 Følgere: 63 Emner: 421 Svar: 4.876
må jeg spørger hvad der er sket med dig...
mar 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 4 Emner: 152 Svar: 1.677
men hvis det bliver til streger der breder sig ville jeg opsøge lægen igen
apr 2006
Følger: 37 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 157 Svar: 1.227
Christina: Øv, væske en gang om ugen? Det lyder bestemt ikke rart
Winnie:Ja, det er netop blevet til streger, som følger en større blodåre i armen. Vagtlægen var også meget i tvivl. Hun havde ikke set noget lignende på en arm før, men på ældre damers ben *gg*
Tina M: Jeg har det fint nu Er bare en smule rystet over det hele. blev fandme stukket 33 gange på 3 døgn (jeg talte), heraf 5 gange i rygmarven, så spørg mig lige om min ryg er øm
Men jeg er nu bekymret for min arm, for jeg har da også blå mærker de andre steder hvor jeg er blevet stukket, men det er som om at drop stikket er gå galt el. lign. for der er bare streger op langs blodåren, og det ser forfærdeligt ud. har lige prøvet at tage et billede af det, men når man med venstre arm (er højre håndet) skal tage et billede af sin højre hånd, så går det ikke så godt Men min arm gør ondt, og har rystet idag
Billedet er det sidste i mit fotoalbum med kattene
mar 2006
apr 2006
http://img.photobucket.com/albums/v710/Miyania/rkkehus194.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v710/Miyania/rkkehus193.jpg
kunne ikke få fotoalbummet til at virke...
mar 2006
feb 2007
Følger: 72 Følgere: 70 Katte: 5 Emner: 55 Svar: 1.632
jan 2006
apr 2006
Natasja: Ja, jeg tror på de stak forkert *gg* Blev stukket 10 gange i højre arm på 45 min, da de ikke kunne tappe mit blod *gg*
angelce: ok ja, for det ser bare så underligt ud, når man vågner 3 dage efter med store blå mærker... meget meget underligt.
sabrina: jeg har det fint nu fik lavet en lumbal punktur (hvor de tager noget spinalvæske) og fik det efterfølgende dårligt igen med feber, så fik lavet 2 blood patches, før de fik lukket hullet... suk...
feb 2007
jan 2006
da jeg skulle ha min synd fik jeg en rygmarvsbedøvelse og der kom de til at prikke hul ind til spinal væsken så den løb ud og føj jeg fik det dårligt og blev svimmel og det hul måtte de lukke med mit eget blod..
jeg må indrømme det ikke gjorde ondt men jeg var godt nok ved at stikke af da jeg så den tykke nål hun kom med puha... så føler meget med dig...
apr 2006
sabrina: en blood patch er netop det hvor de tager 20 ml af ens eget blod og sprøjter ind i ryggen. min den første duede ikke og den anden gik galt, men virkede alligevel
feb 2007
jan 2006
apr 2006
Natasja; Ja øv Det underlige var også at narkosesygeplejerske snildt kunne finde min blodåre, og når hun så kom ind i den med nålen, så klappede den sammen, og nægtede at åbne sig igen *gg*
Sabrina: nej det ved den søde grød det ikke er. Min anden bloodpatch (den der virkede) gik helt galt og jeg lå med den store nål i rygraden i 45 min Narkosesygeplejersken måtte hive en anden ind, som også skulle prøve at stikke mig, for hun kunne intet blod finde... suk... og mig som er hyle nåleskræk *gg*
feb 2005
Følger: 18 Følgere: 17 Katte: 4 Emner: 83 Svar: 634
Jeg ville ikke være bekymret over de mærker sådan har jeg også set ud efter alle mine indlæggelser.
Og da Gizmo have ligget med drop i 2 dage og var blevet stukket flere gange var hans forben også helt blå, det så lidt sjovt ud for man kunne tydeligt se det igennem pelsen...
apr 2006
Så det var vist meget godt at jeg fik det tjekket hos ham alligevel
blåt mærke :(