{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.671 visninger | Oprettet:

blåt mærke :( {{forumTopicSubject}}

Har lige et spørgsmål, som på ingen måde er katterelateret smiley

Jeg har været indlagt på hospitalet fra lørdag til onsdag, hvor jeg er blevet stukket en hulens masse gange og fået drop.

Så kom jeg endeligt hjem i onsdags og er vågnet idag op med 2 laaaaaange blå mærker op af armen. Vi har været til vagtlægen, som ikke mente at det skyldtes en bakterie i blodet, men derimod noget andet (som hun ikke lige kunne forklare).

Den eneste besked vi fik var at vi skulle holde øje med om jeg fik feber, fordi det i såfald kunne være blodforgiftning el. lign.

Er det normalt at man får sådanne blå mærker efter drop? Man kan tydeligt se at de følger den samme blodåre. Det ene er 10 cm på underarmen og det andet er ca 20 cm fra albueleddet og op mod armhulen.

Håber der er nogen der kan guide mig lidt, for jeg synes godt nok det er underligt.

knus cemile smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  blåt mærke :(
  • #1   20. maj 2007 jeg vil os mene at det er ret underligt når vagtlægen ikke engang kan gi dig en forklaring så jeg ville bestemt ringe til min læge i morgen hvis jeg var dig men man kan dog godt få blå mærker efter drop...

må jeg spørger hvad der er sket med dig...

• #2   20. maj 2007 Cemilie.. det med at man får blå mærker efter stik er meget normalt.. når jeg får taget blodprøver, A-punktur (en blodprøve i hovedpulsåren) så får jeg store blå mærker som bliver sorte og gule efter nogle dage.. jeg ligner en stiknarkoman der har haft en dårlig dag.. *Gg* det er tit fordi der jo bliver prikket hul på blodåren også ryger der jo altid blod ud under huden..
    men hvis det bliver til streger der breder sig ville jeg opsøge lægen igen

• #3   20. maj 2007 Sabrina: Ja jeg fik det kanont dårligt en dag, og blev indlagt i weekenden, fordi de mistænkte at jeg havde minigitis eller en blødning i hjernen smiley

Christina: Øv, væske en gang om ugen? smiley Det lyder bestemt ikke rart smiley

Winnie:Ja, det er netop blevet til streger, som følger en større blodåre i armen. Vagtlægen var også meget i tvivl. Hun havde ikke set noget lignende på en arm før, men på ældre damers ben *gg*

Tina M: Jeg har det fint nu smiley Er bare en smule rystet over det hele. blev fandme stukket 33 gange på 3 døgn (jeg talte), heraf 5 gange i rygmarven, så spørg mig lige om min ryg er øm smiley

Men jeg er nu bekymret for min arm, for jeg har da også blå mærker de andre steder hvor jeg er blevet stukket, men det er som om at drop stikket er gå galt el. lign. for der er bare streger op langs blodåren, og det ser forfærdeligt ud. har lige prøvet at tage et billede af det, men når man med venstre arm (er højre håndet) skal tage et billede af sin højre hånd, så går det ikke så godt smiley Men min arm gør ondt, og har rystet idag smiley

Billedet er det sidste i mit fotoalbum med kattene smiley

• #4   20. maj 2007 Christina.. ja rigtig dejligt hvis det er en læge studerende der skal gøre det.. spurgte engang en om man ik skulle være sadist for at tage de prøver på folk.. han grinede af mig.. jeg var ik ret gammel dengang.. btw minder mig om at jeg skal ha taget en igen i næste måned :o(

• #5   20. maj 2007 Hmm de er her istedet:

http://img.photobucket.com/albums/v710/Miyania/rkkehus194.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v710/Miyania/rkkehus193.jpg

kunne ikke få fotoalbummet til at virke...

• #6   20. maj 2007 Sådan som det ser ud lige pt tror jeg ik du skal være nervøs.. men kommer der tynde røde streger i løbet af natten så tag et smut ind til lægevagten og få det tjekket.. ellers hvis du føler dig mere sløj..

• #7   20. maj 2007 Jeg har prøvet det på til flere gange og det gik væk af sig selv som alm blå mærker.. og det er når huden ikk er vant til at have nåle i sig at den reager sådan.. og har aldrig fået besked på at holde øje med noget..

• #8   20. maj 2007 puha det lyder ikke rart håber du har det bedre nu...

• #9   20. maj 2007 winnie: Det skal jeg nok smiley Hun så bare så mystificeret ud hende lægen der, at jeg blev helt nervøs *gg*

Natasja: Ja, jeg tror på de stak forkert *gg* Blev stukket 10 gange i højre arm på 45 min, da de ikke kunne tappe mit blod *gg*

angelce: ok smiley ja, for det ser bare så underligt ud, når man vågner 3 dage efter med store blå mærker... meget meget underligt.

sabrina: jeg har det fint nu smiley fik lavet en lumbal punktur (hvor de tager noget spinalvæske) og fik det efterfølgende dårligt igen med feber, så fik lavet 2 blood patches, før de fik lukket hullet... smiley suk...

• #10   20. maj 2007 det er fordi den ikk lige reager med det samme.. har været igennem benforlængelser hvor jeg os fik de blåmærker på armen efter droppet..

• #11   20. maj 2007 puha det lyder ikke rart...
    da jeg skulle ha min synd fik jeg en rygmarvsbedøvelse og der kom de til at prikke hul ind til spinal væsken så den løb ud og føj jeg fik det dårligt og blev svimmel og det hul måtte de lukke med mit eget blod..
    jeg må indrømme det ikke gjorde ondt men jeg var godt nok ved at stikke af da jeg så den tykke nål hun kom med puha... så føler meget med dig...

• #12   21. maj 2007 angelce: ahaaa smiley det forklarer det. well, you live and learn smiley

sabrina: en blood patch er netop det smiley hvor de tager 20 ml af ens eget blod og sprøjter ind i ryggen. min den første duede ikke og den anden gik galt, men virkede alligevel smiley

• #13   21. maj 2007 ja det er jo det.. men som sagt kan der godt gå en lille uges tid hvis ikk lidt mere før det forsvinder..

• #14   21. maj 2007 cemile: ja der blev jeg så det klogere hehe men sjovt er det ikke.

• #15   21. maj 2007 Angelce: Ja smiley Nu skal jeg heldigvis alligevel til lægen idag, med min ryg, så kan han lige kigge på armen også, når nu vi er der smiley

Natasja; Ja øv smiley Det underlige var også at narkosesygeplejerske snildt kunne finde min blodåre, og når hun så kom ind i den med nålen, så klappede den sammen, og nægtede at åbne sig igen *gg*

Sabrina: nej det ved den søde grød det ikke er. Min anden bloodpatch (den der virkede) gik helt galt og jeg lå med den store nål i rygraden i 45 min smiley Narkosesygeplejersken måtte hive en anden ind, som også skulle prøve at stikke mig, for hun kunne intet blod finde... suk... og mig som er hyle nåleskræk *gg*

• #16   21. maj 2007 Åhh din stakkel, men hvor er det godt at høre du er hjemme igen og har det godt.

Jeg ville ikke være bekymret over de mærker sådan har jeg også set ud efter alle mine indlæggelser.

Og da Gizmo have ligget med drop i 2 dage og var blevet stukket flere gange var hans forben også helt blå, det så lidt sjovt ud for man kunne tydeligt se det igennem pelsen...

• #17   21. maj 2007 Så er jeg netop kommet tilbage fra lægen. Det var en årebetændelse, så jeg har fået noget penicillin og noget Gel (Hiruduid) som jeg skal smøre på 3 gange dagligt og så skal det i øvrigt forsvinde inden for en uge, ellers skal jeg derop igen.

Så det var vist meget godt at jeg fik det tjekket hos ham alligevel smiley

Kommentér på:
blåt mærke :(

Annonce