{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.292 visninger | Oprettet:

Kvinder vil have sort ! {{forumTopicSubject}}

Pink tøj er populært hos teenagere – den røde farve hos enlige mødre.

Sort er en hyppig farve i danske kvinders klædeskabe. Den sorte farve kommer ind på en klar førsteplads, når det handler om kvinders tøjsmag. Det viser en ny undersøgelse.

Henrik Boëlius, lektor på Laboratoriet for Farve på Det Kongelige Danske Kunstakademi, er overrasket over, at så mange kvinder foretrækker sort:

Sort er jo egentlig slet ikke en farve. Den er forbundet med det anonyme, det mystiske og ukropslige. Hvis man har flotte former, man gerne vil vise frem, skal man i hvert fald ikke vælge sort, siger han.

Den røde farve er helt nede på en fjerdeplads og slået af grøn på tredjepladsen. Det kan måske virke mærkeligt, at mange klædeskabe er lukket land for den ellers feminine røde farve. For nyligt af-slørede en undersøgelse fra University of Rochester i staten New York ellers, at mænd tænder på kvinder i rødt tøj. Undersøgelsen viste endda, at mæn­dene er villige til at spen­dere flere penge på kvinder klædt i rødt end på kvinder med sort, blåt, hvidt eller gråt tøj.

Ifølge Anne Lose, der er mode- og skønhedsredaktør på Eurowoman, er mange kvinder bange for røde kjoler, bluser og andre stykker tøj med farven.

Alle lægger mærke til én, når man har rødt på. Det er en meget sexet farve, så hvis man ikke føler, at man er sexet nok, så vil man gå i en stor bue udenom. Og det er tit svært at finde noget i ens garderobe, der passer til et rødt stykke tøj,siger hun.

Det er kun kvinder i 30’erne, som er vilde med den røde farve. Her kommer den ind på en andenplads. Undersøgelsen peger også på, at hver fjerde singlekvinde med børn elsker rødt.

Farven pink er mest populær hos de unge kvinder under 20 år.

Pink er den mest aggressive farve, der findes. Det er en blanding af postkasserød, som står for det impulsive, og violet, som står for det uudgrundelige. Når man forener de to, opstår meget stærke kræfter, siger Henrik Boëlius.

1.307 danskere har deltaget i undersøgelsen, der er lavet for tøjfirmaet Henri Lloyd.

Artikel fra Metroxpress


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kvinder vil have sort !
Kommentér på:
Kvinder vil have sort !

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce