kat i lejlighed - hvad gør man? {{forumTopicSubject}}
Godaften til jer alle
Hvordan gør man så man må have kat i lejlighed?
Jeg har læst og læst på nettet, og fandt ud af at man stemmer om det til afdelingsmøderne. og det er jo fint.
Men at flertallet på et afdelingsmøde siger nej til kæledyr, viser jo ikke nødvendigvis at flertallet i afdelingen deler den mening.
afstemningerne foregår også (så vidt jeg er med), ikke på hvorvidt man må have hund eller kat, men at det er enten eller. Det synes jeg er meget dårligt, da jeg mener der er stor forskel på hund og kat. En stor hund kan jo være til store problemer med fx gøen og at ejerne ikke fjerner hømhøm'erne fra fortovene. Og så at det (efter min mening) er synd at holde store/større hunde i en lejlighed. Katte er jo helt anderledes på det punkt og (igen efter min mening) vil ikke være til lige så meget gene for naboerne som en hund kan være.
Men det jeg så vil høre er, om det vil være en god ide at samle underskrifter ind.. Og om man vil kunne gøre det sådan at man skiller hunde og katte ad så det ikke bare er "enten eller"..
Vil man kunne lave forskellige regler, som fx at kattene ikke må løbe frit, at de skal steriliseres/kastreres så de ikke larmer så meget pga løbetid..?
Jeg snakkede nemlig med min far igår om det at have kat. og han sagde at der på et tidspunkt havde været en rundt og indsamle underskrifter om kæledyr.. Min far fortalte at den indsamling galdt "enten eller", og at det ville være gået igennem hvis det bare havde været kat /dyrene hver for sig..
Håber der er nogen der vil give sig tid til at læse, og hjælpe mig lidt..
Mvh Zabrina
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 274 Svar: 2.740
Det blev så taget op til et beboermøde (efter nok underskrifter blev indsamlet), hvor man opstillede forslag til regler, som blev sendt ud....
Herefter kom der en afstemning (2 stemmer til hver lejlighed), om man måtte holde 2katte og/eller 1 lille hund.... Her blev resultatet e nej...
Så opstillede man en ny afstemning hvor det lød på 2 indekatte, øremærkede og neutraliserede (skulle de også være i første afstemning), her blev resultatet så et ja, og man måtte anskaffe sig to indekatte....
jan 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 187 Svar: 1.885
ved du om det skal være hele boligforeningen, eller bare den afdeling man bor ?
jan 2007
jan 2007
jan 2007
jan 2007
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Annoncer: 1 Emner: 68 Svar: 9.959
På Inges Kattehjems hjemmeside er der en "tilladelse til kattehold- blanket", som man kan printe ud. Den er meget fornuftigt formuleret og kan MÅSKE MULIGVIS EVT hjælpe på sagen. Men hvis der er et flertal af beboere, der bare ikke kan lide katte, så... tja....
dec 2006
*Klik på Nyheder
*Se under 21. november 2005
*Download Husorden for Katte
jan 2007
Det er jeg meget glad for.. vil lige gå ind og kigge..
jan 2007
altså med at samle underskrifter og alt sådan noget..
Og i det hele taget om jeg kan når jeg er under 18?
det er vel bare dem der skriver under der skal være over?
dec 2006
jan 2007
jan 2007
kat i lejlighed - hvad gør man?